2021-02-27, 09:30
Medlem
Det som är sorgligt i den här historien är ju att Esbjörn mycket riktigt blir blåst. Men inte av EB, utan av "teamet" runt honom som får Jönssonligan att framstå som ett gäng schweiziska banktjänstemän.

Om man läser tråden så verkar alla med insyn i juridik totalsåga Esbjörns chanser i en rättegång(inte ett ord om det i media).

Det juridiska ombudet är i själva verket inte jurist. Troligen hade en riktig advokat rått Esbjörn att inte driva en mycket kostsam rättsprocess som kan kosta honom åtskilliga hundratusentals kronor. Media verkar dock inte så intresserad av att företräda "den lille medborgaren" just i det här avseendet....

Sedan har vi kvinnan som ordnar testamentunderskrift på folks dödsbädd. Hon bara "råkar" bli bästis med ännu en äldre herre utan givna arvingar. Varför är hon intresserad? Ett ekonomisk motiv verkar inte så långsökt...

Som jag ser det så får Esbjörn bokstavligt talat betala för att kvällspressen skall få skriva artiklar. Mycket möjligt att han läser pressen och tänker "men jag har ju rätt". Något som den juridikkunniga delen av Flashback verkar rörande överens om inte är fallet.

I mina ögon så hjälper media aktivt till att blåsa Esbjörn genom att inte granska det faktiska juridiska läget och framförallt genom att inte granska det juridiska ombudet och diverse andra intressenter.

Enda undantaget är följande artikel: https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/Ky3dxM/hela-sanningen-om-ebba-buschs-huskop-ar-inte-berattad
Medlem
theMowgs avatar
Förödande inslag för Esbjörn-ligan i Tv4 Nyhetsmorgon nu av Marcus Oskarsson. Kan tyvärr inte länka. Byxorna helt nerdragna...
Medlem
arbetets avatar
Marcus Oscarsson har precis tagit parti för Ebba Busch i Nyhetsmorgon TV4.

Betyder det något? I det har fallet: ja!

Han tar upp märkligheter som att Esbjörn ensidigt brutit avtalet, han säger i intervjun att Ebba kommer att ta stryk politiskt om hon hävdar sin rätt, det har framkommit att man diskuterade Ebba i någon FB-grupp innan detta (att göra henne mör). Marcus avslutar med att säga att vi är lika inför lagen även partiledare.

Så min bedömning står sig:

Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Sorry, men du har rejält fel här. Någon sa att detta är att likna vid en omkörning av en långtradare där du i snöröken upptäcker mötande trafik halvvägs förbi. Det är bara att trycka på gasen.

Och ja, mitt inlägg handlar om vad Ebba har att förlora eller vinna på det här, inte vad som är rätt eller fel i detta. Min bedömning är att attack är bästa försvar här. Folk gillar människor som står upp för sig själva helt enkelt och det finns många med mig som egentligen är totalt ointresserade av saken men direkt avskyr mediadrev. Där får hon sympati.

Jag lägger till också Ebbas personlighet. Hon är inte bra när hon hamnar på defensiven. Då blir hon osäker och velig. När hon går till attack är hon däremot lysande vilket har visat sig flera gånger.

Så hon lär vinna både privat och politiskt på att hävda sin rätt.

Och det som de flesta glömmer bort här så behöver hon bara samla 10% av svenska folket bakom sig så gör hon ett riktigt bra val nästa gång. De som skriker högst nu och kritiserar Ebba är nog uteslutande de som ändå under inga omständigheter skulle rösta på KD misstänker jag.

Och nej, jag röstar inte på henne.
2021-02-27, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theMowg
Förödande inslag för Esbjörn-ligan i Tv4 Nyhetsmorgon nu av Marcus Oskarsson. Kan tyvärr inte länka. Byxorna helt nerdragna...
Utan tvekan! Esbjörn ångrade sig för att huset är byggt på en skogstomt och Ebba ville avverka träd!
2021-02-27, 09:33
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
SvT Svenska nyheter: Esbjörn virrpitten Bohlin, en gränslös man med instabilt psyke, som tappar det total i varje fight.
Bilddump SvT svenska nyheter: https://ibb.co/8rqFVsx
Källa Svt play /tidskod 6:14 start: https://www.svtplay.se/video/29852722/svenska-nyheter/svenska-nyheter-sasong-7-26-feb-22-00

SvT slog ett svårslaget rekord i förtal igår, oavsett det komiska i denna affär.

Eftersom målet tas upp nu på tisdag kan man nog även tala om övergrepp i rättsak....
Fredrik Boltes, producent i Svenska nyheter och själv stor fastighetsägare verkar också ha kopplingar i detta ärende...
2021-02-27, 09:33
Medlem
lifeabroads avatar
Får hoppas Esbjörn åker på ta alla rättegångskostnader. Tydligt vill han ha mediadrev mot Ebba.
2021-02-27, 09:36
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladmums
Det som är sorgligt i den här historien är ju att Esbjörn mycket riktigt blir blåst. Men inte av EB, utan av "teamet" runt honom som får Jönssonligan att framstå som ett gäng schweiziska banktjänstemän.

Om man läser tråden så verkar alla med insyn i juridik totalsåga Esbjörns chanser i en rättegång(inte ett ord om det i media).

Det juridiska ombudet är i själva verket inte jurist. Troligen hade en riktig advokat rått Esbjörn att inte driva en mycket kostsam rättsprocess som kan kosta honom åtskilliga hundratusentals kronor. Media verkar dock inte så intresserad av att företräda "den lille medborgaren" just i det här avseendet....

Sedan har vi kvinnan som ordnar testamentunderskrift på folks dödsbädd. Hon bara "råkar" bli bästis med ännu en äldre herre utan givna arvingar. Varför är hon intresserad? Ett ekonomisk motiv verkar inte så långsökt...

Som jag ser det så får Esbjörn bokstavligt talat betala för att kvällspressen skall få skriva artiklar. Mycket möjligt att han läser pressen och tänker "men jag har ju rätt". Något som den juridikkunniga delen av Flashback verkar rörande överens om inte är fallet.

I mina ögon så hjälper media aktivt till att blåsa Esbjörn genom att inte granska det faktiska juridiska läget och framförallt genom att inte granska det juridiska ombudet och diverse andra intressenter.

Enda undantaget är följande artikel: https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/Ky3dxM/hela-sanningen-om-ebba-buschs-huskop-ar-inte-berattad

I detta fall har Cuntwell antagligen skrivit som det förhåller sig.

Ser fram mot tisdag.
2021-02-27, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Marcus Oscarsson har precis tagit parti för Ebba Busch i Nyhetsmorgon TV4.

Betyder det något? I det har fallet: ja!

Han tar upp märkligheter som att Esbjörn ensidigt brutit avtalet, han säger i intervjun att Ebba kommer att ta stryk politiskt om hon hävdar sin rätt, det har framkommit att man diskuterade Ebba i någon FB-grupp innan detta (att göra henne mör). Marcus avslutar med att säga att vi är lika inför lagen även partiledare.

Så min bedömning står sig:
Han refererar även till Aftonbladets artikel om hur Binninge och Pernroth Lüllmaa drar upp strategin på Facebook om att hänga ut Ebba Busch i media sex dagar innan Expressens första artikel om affären.
2021-02-27, 09:38
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Han har miljoner i fast och lös egendom, inte så svårt att låna upp sig och hyra in folk om han nu velat. Det ville han inte.

Ni Ebbakramare kommer för sent att inse era många nederlag.

Vad menar du? Att man kan köpa sej hälsa och livslust? Den rikedom hos gubben som du försöker inbilla oss att du har kännedom om kände väl Ebba inte till då. Speciellt inte då hon o-ombedd skickar honom några hundra tusen i "förskott" och sen skickligt förhindrade att dom skickades tillbaks, genom att helt enkelt hålla sej undan. En apa har hon uppfört sig som.
2021-02-27, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Nu brukar villkoret om betalning alltid vara i 1 paragraf i ett köpekontrakt och inte i paragrafen om äganderättens övergång. Så givetvis måste alla villkor i kontraktet vara uppfyllda för att kunna vara gällande!

Men vad gäller §5 i JB? Den verkar till synes gälla, men ingen som applicerat det i ett liknande fall?

"5 § Har i köpehandlingen föreskrivits att köpebrev skall upprättas, skall det anses som om förvärvets fullbordan eller bestånd gjorts beroende av köpeskillingens erläggande."
2021-02-27, 09:41
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theMowg

Ingen förvånas om tv4 ställer sig bakom Ebba. Den kanalen har haft ont uppsåt ända från starten. En renodlad skitkanal.
2021-02-27, 09:43
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Han refererar även till Aftonbladets artikel om hur Binninge och Pernroth Lüllmaa drar upp strategin på Facebook om att hänga ut Ebba Busch i media sex dagar innan Expressens första artikel om affären.
Så här ser omröstningen ut just nu på Marcus Oscarssons FB-sida:

Författare
Marcus Oscarsson
🔸 DET ÄR SYND OM EBBA – Anser du att det är synd om Ebba och att hon behandlats orättvist i denna husaffär så klicka/gilla här.
· Svara · 22 h
5,5 tn

Författare
Marcus Oscarsson
🔸 ESBJÖRN LÄR VINNA I TINGSRÄTTEN – Tror du utifrån det du läst i media så här långt att tingsrätten kommer att finna att Esbjörn, 81 år, har rätten på sin sida så klicka/gilla här.
· Svara · 22 h
925

Författare
Marcus Oscarsson
🔸 DET ÄR SYND OM ESBJÖRN – Anser du att det är synd om Esbjörn och att han behandlats orättvist i denna husaffär så klicka/gilla här.
· Svara · 22 h
2,3 tn

Författare
Marcus Oscarsson
🔸 EBBA LÄR VINNA I TINGSRÄTTEN – Tror du utifrån det du läst i media så här långt att tingsrätten kommer att finna att Ebba (KD) har rätten på sin sida så klicka/gilla här.
· Svara · 22 h
4,7 tn
https://www.facebook.com/marcus.oscarsson.7/posts/3464765780296706

Min försiktiga analys av detta är att jag står kvar i bedömningen att hon har stöd bland sina väljare och inte så lite till. Det är tillräckligt för att kunna säga att hon inte förlorar på detta politiskt. Återigen, om hon samlar 8-10% av väljarskaran 2022 så har hon gjort ett kanonval.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in