2021-02-27, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alwaysright
Att gå till ting är sämsta alternativet :
- tar tid
- exponerar alla detaljer
- löser ej problemet
Varför har brud inte försökt direktförhandla omedelbart?

Det har brud gjort.

Men det var gubbens ombud som sa "vi ses i tinget" när gubbe vägrade dyka upp för att avsluta affären.

Hur menar du att en direktförhandling ska ske när gubbfan inte vill direktförhandla.
2021-02-27, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Ja, mäklaren hade haft kontakten med säljaren, skött kontraktskrivning etc. Ebba hade aldrig kunnat klandras/ifrågasättas gällande övertalning mm.

Mäklaren hade ju ändå inte bilvit inblandad förens gubben gått med på att sälja.

Men möjligtvis.
Hon var väl tyvärr lite för godtrogen som trodde att man kunde lite på en mans ord.

Så absolut, kan ge dig rätt där att hon borde sejfat upp där. Och för en i sammanhanget ringa summa då det inte behövt annonseras eller tas bilder å skit.
2021-02-27, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alwaysright
Ok, men varför har han tvärvänt så in i h-e?
- känner sig överkörd?
- vill ha mer pengar?
- klarade inte av förändringen att man röjde?
- ngt annat?

Borde kunnat räkna ut att det blir ting och han förlorar på sikt. Ebba gjorde fel som gav honom öppningen genom att skippa mäklare!

Blir intressant att se fortsättningen. Klarar Ebba av att härda ut så kan det snart ha blåst över. I vår ytliga värld har det redan dragits slutsatser att hon tappat i förtroende hos väljarna. Det tror inte jag. De som överväger att rösta på kd är nog lika många oavsett denna historia. En del kliver av men andra tillkommer. En stor del av de som tillfrågats har nog aldrig röstat på kd och då är det lätt att säga att man tappat förtroende. Ett sjukt spel helt enkelt.
2021-02-27, 09:21
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
I en situation där hon köper utan mäklare och sakkunnig involverad. Med mäklare hade detta varit en icke fråga och aldrig kunnat falla tillbaka på henne.
Hon anlitade en mäklare för att upprätta avtal och se till att få en värdering gjord.
2021-02-27, 09:22
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ja, mäklaren hade haft kontakten med säljaren, skött kontraktskrivning etc. Ebba hade aldrig kunnat klandras/ifrågasättas gällande övertalning mm.

Och Esbjörn hade ändå vägrat efteråt och det hade ändå slutat i rätten och det hade ändå varit media drev och det hade ändå varit samma personer som ”av godhet” hjälpt Esbjörn.
2021-02-27, 09:22
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Det finns minst ett halvt dussin förklaringar till varför en 80-årig gubbe inte kan upprätthålla fräschören på sin tomt eller runt sitt hus. En viss trötthet som kommer med ålderns rätt kan vara en sån förklaring. Ålderskrämpor, stelhet, initiativlöshet kan vara andra.

Man kan inte begära att en 80-åring man ska hålla samma fräschör på sin tomt som en vital 40-åring som dras med klagomål från grannarna för att han startar sin gräsklippare kl 8o på söndagar.
Röja sly och snickra kanske är för mycket begärt av en 80-årig gubbe. Dom låga pensionerna förhindrar också inhyrning av yngre personal. Jag tycker inte vi ska döma Esbjörn för hårt.
Han har miljoner i fast och lös egendom, inte så svårt att låna upp sig och hyra in folk om han nu velat. Det ville han inte.
2021-02-27, 09:24
Medlem
Marcus Oscarssons inlägg i Tv4 lockar fram en hel del skratt. Den är sevärd! Se den nu.
2021-02-27, 09:24
Medlem
Mullrets avatar
TV4 just nu. Oscarsson gör bort sig rejält.

Klart som fan är att ny ägare gör vad som passar för stunden.. Flytta skrotbilar och ta ner träd.

Gubben är nog inte med i KD. Ångra ett avtal när man skrivit på, är som torka sig i röven innan man skitit.

Tur vi har ett rättssystem som är relativt normalt fungerande.

Oscarsson sa, att det är rättegång på tisdag. Stämmer ej, det är MUF.

Han är dåligt påläst.
Senast redigerad av Mullret 2021-02-27 kl. 09:30.
2021-02-27, 09:25
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Och Esbjörn hade ändå vägrat efteråt och det hade ändå slutat i rätten och det hade ändå varit media drev och det hade ändå varit samma personer som ”av godhet” hjälpt Esbjörn.
Men värderingen hade aldrig ifrågasatts, kontraktet hade aldrig ifrågasatts, underskriften hade varit bevittnad, Esbjörns kognitiva förmåga hade heller aldrig ifrågasatts och släktingar/intressenter hade inte haft någon ammunition.
2021-02-27, 09:26
Medlem
Alwaysrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Det har brud gjort.

Men det var gubbens ombud som sa "vi ses i tinget" när gubbe vägrade dyka upp för att avsluta affären.

Hur menar du att en direktförhandling ska ske när gubbfan inte vill direktförhandla.

Det känns som något saknas här!
Ville ombudet höja priset och i så fall hur mycket? Här hade Ebba tre val i så fall:
- höja budet och acceptera utpressningen då hon kört utan mäklare
- backa och få HP tillbaka. Hade inte blivit ngn mediagrej då!
- backa och förvägras få tillbaka HP. Cirkus efter skjutit gubben m Säpo pistol. Förståligt och hade blivit en del skriverier... (näst sämsta valet)
- gå till ting och få allt exponerat (sämsta valet)
2021-02-27, 09:27
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Jag tror faktiskt inte du förstår min poäng alls. Ju högre upp man klättrar, ju längre faller man eller hur? Det är något man måste ha med i åtanke när man innehar en förtroende och makt position. Går något fel minskar ens förtroendekapital. Det är det som händer nu. Ebba lät sitt eget ego/vilja gå före sitt ansvar för sin position.

Hon har all rätt att göra det, men man får räkna med förlusten och kritiken.

Hon skulle aldrig satt sig i denna positionen.

Men hon kommer säkert repa sig något sånär. Men det kommer nog ligga och gnaga hos många. Jag gillar Ebba men mitt förtroende och tillit till hennes omdöme är lägre än någonsin.

Politiskt ser jag henne som skicklig och en frisk fläkt. Men hon sätter sig själv före vilket hon tydligt visat här. Då pratar jag alltså inte om konflikten i sig, för där tror jag hon har rätt och är ärlig kring förfarandet. Jag menar steget innan, att hon överhuvudtaget valde att göra en fastighetsaffär på detta sätt.

Att hon förlorar förtroendemässigt på det här är självklart. Men gubben har inte betalat tillbaka handpenningen så det verkar som om man man på något sätt vill tvinga kvar henne i tvisten. Ebba sa redan i augusti på Instagram att hon var villig att lämna affären, men det har inte gått, och till slut blev det just en tvist. Vi ser också att det är andra aktörer än gubben som allt mer träder fram för att smutskasta Ebba. Sedan är det för KD en politisk prestige att hon vinner det här målet eftersom det är olika falanger inom frikyrkorna som mäter sina krafter här.
2021-02-27, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Vad tror ni om detta?

Applåder!

Fantastiskt bara att du hittade detta.
Naturligtvis skälet (eller ett av dem) till att anmälan överlämnades till JK.

EBs inlägg är på hennes politikerfacebook. Borde vara klockrent.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in