2021-02-27, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Flashbacks heder stipulerar att man länkar till mediala källor och inte skapar misstänksamhet genom att undvika att svara om någon ber dig om domsamma. Vilket du har gjort.
Länka gärna så vi alla kan göra en egen tolking av Esbjörns uttalade om att "han var 15 år första gången han såg huset och inte som medlem Reimer undertill skrev citat: enligt egen utsago 15 år när han började vara där"

Förstår skillnaden med att se huset första gången och att vara 15 år när han började vara där?

Det första (ditt påstående) slår fast att han aldrig sett huset tidigare,,
Det senare (Reimers) indikerar att Esbjörn började vara där mer regelbundet än tidigare.

Jämförelsen är för att du ska förstå vikten av att lämna källor så vi kan värdera postares uppgifter trovärdighet versus källan.
Eftersom du oförtrutet ifrågasatt Esbjörns anknytning till huset (och hans skötsel av detsamma) i avsikt att framställa det som att Ebba gjort en välgärning (och trolla bort hennes sjukliga begär) genom att förbarma sig över ett öde hus så litar jag inte på att Esbjörn var 15 år första gången han såg huset.

Det bör väl räcka som förklaring på att jag tror du fortsätter ljuga?
Du verkar vara rätt dum i huvudet. Han såg huset första gången när han var 15 år skriver jag. Han säger det själv i ett polisförhör. Om du betvivlar det så får du väl hitta något som motsäger det.

Flashbacks heder säger att man håller rätt på fakta och ser till så man har koll på vad man skriver. Jag tänker inte skedmata dig med fakta i fallet. Gör din hemläxa i stället för att ynka dig. Jag skiter i om du litar på vad jag skriver, du är välkommen att faktagranska och rätta om du orkar och kan.
2021-02-27, 20:38
Medlem
Citat:
Tack, Reimer.

Orden "Började vara där" tål att tänkas på.

Ter sig mer än osannolikt att Esbjörn inte besökt sina föräldrars sommarställe dom första 15 åren såtillvida dom lämnade bort honom redan som baby av någon lika outgrundlig anledning helt i paritet med att Ebba är så jäkla förstockad att hon inte släpper detta.
Du är riktigt korkad.
2021-02-27, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Som sagt hon verkar inte uppföra sig som en god kristen

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebba-buschs-hot-dra-esbjorn-83-till-domstol-hjartat-haller-pa-att-brista/
Jag tror att ebba har rätt här. En snurrig gubbe som sålt sin egendom och sedan ändrat sig.
Jag har hört om ett flertal som sålt, men fortfarande ränner runt på egendomen, tillockmed där polis fått avhysa folk.
Stå på dig Ebba!
2021-02-27, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Självklart inte men det är ju därför man börjar lugnt och metodiskt för att se vad och hur mycket material man behöver och hur mycket folk m.m.

Du tror inte att folk som jobbar med att renovera hus i alla fall har en ganska god grundläggande kunskap om hur många som behövs?

Ffa eftersom planen vart att flytta in runt Jul enligt EBT. Då har man inte direkt tid att fisköra en månad.

Men oaktat det så är det ju inte direkt gratis med hantverkare även om dom "börjar lugnt"
2021-02-27, 20:43
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Tack, Reimer.

Orden "Började vara där" tål att tänkas på.

Ter sig mer än osannolikt att Esbjörn inte besökt sina föräldrars sommarställe dom första 15 åren såtillvida dom lämnade bort honom redan som baby av någon lika outgrundlig anledning helt i paritet med att Ebba är så jäkla förstockad att hon inte släpper detta.

Mja, vet inte om det är så mycket att tolka egentligen, E*björn säger i förhöret att han började vara där 1954 och det året fyllde han femton precis som N.Armstark hävdar.
2021-02-27, 20:44
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det kan du göra, så kan du bli lite påläst samtidigt och slipper ifrågasätta allt som alla skriver som är väl känt sedan länge.
Jag tycker att det vore bättre om någon som är riktigt bra insatt i allt, till exempel du, gjorde det. Det dyker hela tiden upp uppgifter om saker som hänt och när de har hänt och det är svårt att veta hur allt hänger ihop.

För mig skulle det vara kanske flera dagars heltidsjobb att samla alla faktauppgifter som finns i tråden och sammanställa dem. Dessutom finns det motstridiga uppgifter att ta ställning till. Bäst vore om någon riktigt bra insatt ville göra jobbet.

Om jag frågar om saker är det ju just för att jag inte har fullständig kontroll på alla fakta i det skeende vi diskuterar. Trist att du häcklar mig för det.
2021-02-27, 20:45
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayDee78
Klart som fan att det går ut över partiet, men grunden i hela diskussionen missar du som vanligt helt.
EB har inte gjort något som är juridiskt fel och med vad som kommit fram den senaste tiden inget moraliskt eller etiskt tvetydigt heller.

Vad var syftet med vad du skrev? Att ensidig medial omskrivning kan få opinionen att dyka är mer ett samhällsproblem som lyfts fram iom detta.
Då inställer sig frågan. Tycker du det är ok att en partiledare sätter sitt ego framför partiet hon fått förtroendet att leda?
Juridiken håller jag med dig om eftersom den är underordnad etiken för en partiledare.

Det går utmärkt att förse sig på andras bekostnad inom lagens råmärken vilket inte minst fastighetsskojare vittnar om. Det ser en slipad politiker som Ebba till att hålla sig inom. Så dum är hon inte.

Detta handlar om ett såväl mentalt som verbalt övertag på en gammal gubbe som Ebba begagnat sig av för att komma i åtnyttjade av hans egendom.
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Kanske något mer, kanske något mindre. Det går inte att säga. Men med tanke på inget mäklararvode behövts betala ut (ligger ofta kring 5% av köpeskillingen) och han själv slipper ta hand om den skrot som samlats på tomten så är 3,9 miljoner definitivt inget skambud, möjligen kan sägas förmodligen i den nedre delen av vad som är godtagbart.

De 3,9 miljonerna är definitivt avsevärt bättre än hans värdinnas bud på 2,5 miljoner. Denna värdinna är ju en person som i allra högsta grad är med och driver denna kampanj mot Ebba. Nu har du förklaringen till varför det är så. Hon ville självklart komma över Esbjörns fastighet till en kraftigt underpris. Hon har agerat på liknande sätt tidigare och fått ärva förmögenheter från andra som hon varit värdinna åt.
Stackars Esbjörn verkar inte ha en enda vettig människa i sin närhet. Alla är som hyenor omkring honom.

Jag håller tummarna för att allt löser sig till det bästa.
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Fan, hade jag bott lite närmre hade jag monterat upp en egen mottagare i närheten. Då kan man ju verligen få bli en fluga på väggen, i alla fall när media är där och gör inspelningar Anmärkningsvärt att de inte har skyddade trådlösa prylar, det hade jag verkligen trott att de hade. Det förvånar mig verkligen. Det är ju inte så svårt eller konstigt.

Nog är deras trådlösa prylar skyddade visst är dom det, men inte mot riktig specialutrustning.
Vilka avlyssnar & spelar in ALL radio trafik i närheten under skyddsuppdrag?
2021-02-27, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Jag tycker att det vore bättre om någon som är riktigt bra insatt i allt, till exempel du, gjorde det. Det dyker hela tiden upp uppgifter om saker som hänt och när de har hänt och det är svårt att veta hur allt hänger ihop.

För mig skulle det vara kanske flera dagars heltidsjobb att samla alla faktauppgifter som finns i tråden och sammanställa dem. Dessutom finns det motstridiga uppgifter att ta ställning till. Bäst vore om någon riktigt bra insatt ville göra jobbet.

Om jag frågar om saker är det ju just för att jag inte har fullständig kontroll på alla fakta i det skeende vi diskuterar. Trist att du häcklar mig för det.

Problemet med ditt sätt att tänka är att du förutsätter att någon annan ska göra ditt jobb.

Att vissa här kan mycket om det här är pga att dom HAR lagt ner tid på att läsa på.

Men du ska få lite hjälp.
Många av dom papper som rör den här härvan finns i inläggen mellan 13.000-14.500. Sen börja där.
2021-02-27, 20:46
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Flashbacks heder stipulerar att man länkar till mediala källor och inte skapar misstänksamhet genom att undvika att svara om någon ber dig om domsamma. Vilket du har gjort.
Länka gärna så vi alla kan göra en egen tolking av Esbjörns uttalade om att "han var 15 år första gången han såg huset och inte som medlem Reimer undertill skrev citat: enligt egen utsago 15 år när han började vara där"

?

En fråga. Vad har det för betydelse om han varit vid fastigheten för första gången vid, 5, 10, 15 eller 20 års ålder?

Han verkar ju ändå uppenbarligen inte brytt sig om att sköta om fastigheten. Jag läste i tråden att han inte har brytt sig om att sota skorstenen sedan slutat av 80- eller början av 90-talet. Alltså ungefär på 30 år. Då var han inte en 80-årig pensionär utan kring 50-års åldern. Inte heller verkar hans brorson och påstådda arvinge ha engagerat sig i fastighetens underhåll.

Har du sett bilder på husets skick? Han verkar helt ha struntat i underhåll och reparationer sedan den tiden.

Hur sköts fastigheten om på vintern? Värms huset upp då? Om inte, tänk bara på hur detta kan påverka skicket på huset efter så många år.
2021-02-27, 20:50
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Mja, vet inte om det är så mycket att tolka egentligen, E*björn säger i förhöret att han började vara där 1954 och det året fyllde han femton precis som N.Armstark hävdar.
Nu har du fel..
- N.Armstark hävdar att Esbjörn såg huset för första gången när han var 15 år.
- Att han var 15 när han började vara där är en ny och din uppgift.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in