2021-02-26, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Märker att du har rätt dålig koll på fakta i tråden. Esbjörn är undersökt 2010, 2012 och 2020 med samma resultat. Ska du låtsas vara trådens expert på åldrandets problematik så råder jag dig att läsa in dig på trådens ämne.
Njae nästan rätt men ändå... För att vara du var det så nära rätt man kan komma! Kanske vaknar du en dag ur dimman.
Det råder delade meningar om Esbjörns mentala status om man ser till vad undersökningarna nu kommit fram till.
Att han har utmaningar med sitt åldrande är säkert, om han är dement eller inte har förstått affären är långt från klarlagt.

Det är precis lika klarlagt som att Ebba Busch har förtalat Binninge. En expert har uttalat sig, nuff said.
2021-02-26, 22:03
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
Nästan så att det känns som att Ebba är den som blivit lurad.

Med tanke på huset så kan jag bara hålla med och jag ser inte det som hon ser i detta objekt då min anknytning ej är i Marielund.
I mina ögon ett litet dåligt underhållet hus, avsaknad av allt som kom efter 1960 med undantag av bilskroten utanför dörren som är av senare årgång.
Mao EBs drömhus men inte mitt i alla fall.
jämför detta med Carina och Erik Bergs hus som har bättre förutsättningar och har en liknande status samt bara bättre utgångsläge.
Men hon har anknytning till Marielund som gör att det huset skulle passar henne bra
2021-02-26, 22:04
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
-Så slarvig att han heller inte förstår vad han skriver på vilket gjorde den knackiga gubben till ett lätt byte för rovdjuret Ebba Busch Thor.

Va. Är hon omgift nu? Upplys oss.
2021-02-26, 22:04
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VildaWebben
Det är bättre att bo där hon bor nu än att bo i ett ruckel.
Men var sjutton bor hon egentligen? Hon är skriven hos maken och föräldrarna men det kan väl inte stämma?
2021-02-26, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Vilken fakta? Tala istället om varför Esbjörn måste göra en demensundersökning titt som tätt om han inte har något problem? I 10 års tid? Fattar väl vem som helst att Esbjörn upplever att allt inte står rätt till å huvudets vägnar
Det går att läsa ut av undersökningsprotokollet. Om experten hade läst det skulle du inte behöva fråga.
2021-02-26, 22:05
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Så din etik säger dig att det är okej att bryta ingågna avtal?

Det är Ebba Busch Thor givet sin ställning som partiledare och intellektuellt överlägsen är etiken skyldig.
2021-02-26, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Jaha det har han. Där ser man - stärker mig i min uppfattning att han blivit dömd oskyldig. Det är därför han har sån patos för detta. Skulle han ha varit skyldig hade han säkerligen krupit och gömt sig nånstans.
Du får tycka att han är oskyldigt dömd hur mycket du vill, han överklagade så långt det gick och fälldes i varje instans. Det väger lite tyngre än din obetydliga lilla åsikt.
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Tror inte det, man verkar ha varit extremt kompetent tidigare, typ inte behövt skriva lappar vad han ska handla i affären, och haft kalendern med möten i sitt huvud, sen började han behöva lappar både till affären och för sina möten.

Så han blev orolig och sökte då för tio år sedan.

Jag har behövt skriva lappar hela livet, men en del har ju bättre minne ... Men en person jag känner har haft minne som Esb men nu i pensionsåldern måste börja skriva lappar...
OK, så han har sökt för det själv alltså. Verkar lite nojjigt, det är ju fullt naturligt att minnet försämras successivt på folk efter 50. Långtidsminnet brukar väl vara intakt (äldre minns gamla tider), men det är närminnet och arbetsminnet som brukar försämras.
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayDee78
Din "etik" och vad lagen säger är olika.

Ska hon backa för att hon är en partiledare? Gäller lagen mindre för henne än den gör för honom?
Ett kontrakt är skrivet och hot om smutskastning kom efter det.
Vems etik ska då att ifrågasätta anser du, Ebbas eller de giriga släktingarnas?

Det fetade: Absolut om hon inte lider av politiskt självskadebeteende.
2021-02-26, 22:08
Medlem
Citat:
Det är Ebba Busch Thor givet sin ställning som partiledare och intellektuellt överlägsen är etiken skyldig.

Hon heter Ebba Busch och tvärtemot vad du säger så har hon (och kommer få) rätten på sin sida. Tråkigt för Gubbtjyven och hans snikna släktingar.
2021-02-26, 22:09
Medlem
JayDee78s avatar
Citat:

Så Ali Ali, dum som en morot, hade haft frikort menar du?

Du faller på eget grepp varje gång du försöker göra moraliska kullerbyttor.

Bättre lycka nästa gång 👍
2021-02-26, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Vilken fakta? Tala istället om varför Esbjörn måste göra en demensundersökning titt som tätt om han inte har något problem? I 10 års tid? Fattar väl vem som helst att Esbjörn upplever att allt inte står rätt till å huvudets vägnar
Det om något är ett bevis på att Esbjörn har oroats över sin mentala status under en längre tid.
Varför skulle han annars redan 2010 gjort första undersökningen? Varför en till 2012?

Esbjörn är gammal, se på filmerna på han, inte en chans att han handlar med cryptovalutor som en del av Ebba Busch-sekten påstår. Jag tror inte att han har en chans mot Armand Duplantis i stavhopp heller, i varje fall inte på en dålig dag. Enligt Ebba Busch-sekten här inne så innehar ju Esbjörn inofficiella världsrekord i stavhopp, stöt och kula. Han är i bra form den där gubben, sopar han på Majkgårds anläggning så är det fan krut i han!! Kim Jong-un framstår som rena amatören jämfört med Esbjörn.

braattha, trngw och N.Armstark som är några av Ebba Busch-sektmedlemmarna anser att 80+ inte är en ålder för de flesta!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in