2021-02-26, 21:54
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Kristdemokraterna är ett onödigt parti, parti för specialintressen. Lika onödigt som ett hårdrocks-parti, gay-parti, cykel-parti osv. Staten har skiljt sig från religion och KD borde inte få finnas av den anledningen.

Ebba har get Esbjörn ett livets ord som han inte lär glömma.

Vilket parti är inte parti för specialintressen? Vänsterpartiet, för de som vill ha det alla andra har. Miljöpartiet, för de som vurmar för fri invandring och kriminellas rättigheter. Socialdemokraterna, för de som vill skylla alla problem på någon annan. Centerpartiet, för de som gillar brutna löften och pedofiler. Moderaterna, för de som gillar att roffa åt sig och trampa på de dom har det svårt. Sverigedemokraterna, för de som skyller alla problem på invandringspolitiken. Liberalerna, för de som vill tillhöra en liten, exklusiv skara och då Kristdemokraterna, för de som går i kyrkan ibland och skänker sitt tionde i tron om att pärleporten kommer vara öppen för dom.

Inget parti är onödigt. För dig och mig kanske, men jag tror inte på en enpartistat. Med opposition och lite motstånd, så pressas partier att bli bättre. Utan MP, så skulle miljöfrågorna inte funnits på bordet. Utan SD skulle invandringen inte diskuteras osv.
2021-02-26, 21:55
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Den delen är inte svår att förstå. Hon vill hitta en fastighet nära exmannen för att underlätta vårdnaden och skötseln av barnen.

Jag personligen tror EBT har rätten på sin sida i hela härvan och jag tror defintivt att det finns människor med dolda agendor i bakgrunden. Hon har heller inte gjort något olagligt. MEN stort MEN

Hon har själv försatt sig i denna situation genom att inte gå den normala vägen för köpet. Inget fel i det för kreti och pleti men som politiker ska man kanske tänka sig för mer än en gång. Man kan inte tro att man kan göra som alla andra. Man har betalt för att föregå med gott exempel.

Jag gillar EBT. Men jag tycker hon agerat omdömeslöst från början. Nu har hon inget val, jag förstår varför hon måste fullfölja. Det måste lösas. Men som sagt, om hon gått den normal vägen från början hade hon aldrig hamnat här.
Hur kan det mer bli en normal väg än den hon tagit. Hon söker av anledning en fastighet i ett mycket begränsat geografiskt område. Där finns en obebodd fastighet med ett hus som förfaller och en tomt som växer igen. Då är det en högst normal väg att skicka en trevare till ägaren om han är intresserad av att sälja. Med napp på det normalt att gå vidare som hon gjort. Det var helt oförutsebart att det efter köpet skulle dyka upp asgamar som i egenintresse började skandalisera henne.
2021-02-26, 21:55
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Varför har Esbjörn testats för demens så många gånger? Är det vanligt att äldre testas för demens med jämna mellanrum? Eller har han visat tecken på något symptom som kan tänkas vara demens?

Tror inte det, man verkar ha varit extremt kompetent tidigare, typ inte behövt skriva lappar vad han ska handla i affären, och haft kalendern med möten i sitt huvud, sen började han behöva lappar både till affären och för sina möten.

Så han blev orolig och sökte då för tio år sedan.

Jag har behövt skriva lappar hela livet, men en del har ju bättre minne ... Men en person jag känner har haft minne som Esb men nu i pensionsåldern måste börja skriva lappar...
2021-02-26, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Sådärja, nu börjar sanningen sippra fram.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/QmjpoQ/facebook-traden-om-planerna-mot-ebba-busch-ga-till-pressen

Exakt - sanningen kommer fram! Esbjörn fick inte se en värdering, inget besiktningsprotokoll, och lurades att sänka priset för att Ebba skulle få pengar att renovera.
2021-02-26, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
En minnesundersökning gör man inte bara vid ett tillfälle utan vid flera. En person kan nämligen verka helt klar vid ett tillfälle men inte vid ett annat. Märker att få i tråden har någon erfarenhet av äldre och åldrandets problematik

Angående detta från kronofogden, så har detta skett över tid vilket klart visar att Esbjörn haft noll koll på sina räkningar fast att han haft medel att betala dem för
Märker att du har rätt dålig koll på fakta i tråden. Esbjörn är undersökt 2010, 2012 och 2020 med samma resultat. Ska du låtsas vara trådens expert på åldrandets problematik så råder jag dig att läsa in dig på trådens ämne.
2021-02-26, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Hur kan det mer bli en normal väg än den hon tagit. Hon söker av anledning en fastighet i ett mycket begränsat geografiskt område. Där finns en obebodd fastighet med ett hus som förfaller och en tomt som växer igen. Då är det en högst normal väg att skicka en trevare till ägaren om han är intresserad av att sälja. Med napp på det normalt att gå vidare som hon gjort. Det var helt oförutsebart att det efter köpet skulle dyka upp asgamar som i egenintresse började skandalisera henne.

Knappast oförutsägbart att det runt en väldigt gammal människa kan finnas människor med arvsrätt och åsikter om en fastighetsaffär.
2021-02-26, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Det har tom, dryftats om att Ebba skiter i hur illa hon beter sig för att hon planerar att avgå. Så svårt är det att förstå hennes sjävskadebeteende.
Kanske är hon politikens svar på Paolo Roberto?!
2021-02-26, 22:00
Avslutad
Ärligt talat - Esbjörn Bolin har inte skött vare sig tomt eller hus utan låtit stället förfalla till en knarkarkvarts nivå. Hade stället varit värdefullt för honom hade han skött det. Att se honom strida för stället är som att se nån strida för sin bajskorv. Vad ska han göra om köpet går tillbaka? Låta råttorna bo där 10 år till? Parkera skrotbilar kan han göra nån annanstans. Ebba vill rädda huset och göra nåt bra av stället.
2021-02-26, 22:01
Medlem
trngws avatar
När Ebba skrivit sitt facebook-inlägg och det började skrikas om förtal så skrev jag att det inte fanns en chans att Binninge skulle vara så korkad att han anmälde det för förtal.

Jag hade fel. Och det fanns några nötter här i tråden som trodde att de skulle kunna vända det emot mig. Men ingen var så klart gladare än jag att Binninge är mer korkad än vad till och med jag trodde.
Jag skrev att om han gör det, kommer det inte dröja länge innan hela svenska folket börjar få hela denna historien upprullad för sig. Då kommer allt att börja komma ut.

Där är vi nu, bara ett par dagar senare.

Nu får svenska folket veta att de som ligger bakom hela denna cirkusen hade planerat den i god tid innan det kom ut i media. De får veta att den som vill vara god man för Esbjörn också är affärsbekant med Binninge och alltså sitter på två stolar samtidigt. De har fått se Esbjörn själv uttala sig i TV om att Ebba inte är någon dam och att det är han som har rätt för att han har brutit avtalet och att hon inte förstår det.

Helt plötsligt börjar svenska folket få tecken på att det finns så mycket mer bakom allt detta, så som Ebba sagt. De har också fått veta att det ombud Esbjörn har inte är någon advokat utan istället en dömd brottsling och nu får de dessutom i samma veva se att han varit delaktig i komplotten att hänga ut Ebba på nätet, innan han ens var Esbjörns ombud.

Ebba vinner poäng på poäng av allt detta och kommer fortsätta vara på topp precis som hon varit ända sedan hon tillträdde.

Hennes förtroende hos folket är fortsatt mycket starkt, hon har bara tappat 2% i förtroende sedan senaste undersökningen i Januari, ligger på 22% vilket är skyhögt över de andra småpartiledarna och i paritet med Hägglund när han aviserade sin avgång, samma sak gäller KDs sympatier hos folket, de ligger bättre till idag än när Hägglund aviserade sin avgång, och klart över KD's "traditionella" nivå.

Allt annat är bara smutskastning, det syns tydligt när man tittar på fakta.
2021-02-26, 22:01
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Nja du, det tyder mer på att Esbjörn under hela sitt liv varit slarvig och inte brytt sig så mycket.
Aldrig varit så noga med varken adresser, räkningar, försäkringar, bilskatter eller andra skatter o avgifter.
En bortskämd och curlad slarver helt enkelt.

-Så slarvig att han heller inte förstår vad han skriver på vilket gjorde den knackiga gubben till ett lätt byte för rovdjuret Ebba Busch Thor.
2021-02-26, 22:02
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Märker att du har rätt dålig koll på fakta i tråden. Esbjörn är undersökt 2010, 2012 och 2020 med samma resultat. Ska du låtsas vara trådens expert på åldrandets problematik så råder jag dig att läsa in dig på trådens ämne.

Vilken fakta? Tala istället om varför Esbjörn måste göra en demensundersökning titt som tätt om han inte har något problem? I 10 års tid? Fattar väl vem som helst att Esbjörn upplever att allt inte står rätt till å huvudets vägnar
2021-02-26, 22:02
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag instämmer till 100%. Han har medvetet hållit en hög profil och sökt exponering i media under decennier för att det har gynnat hans ”juristverksamhet.”

I den verksamheten är god vandel av största betydelse, han kan ju till exempel bli kontaktad av ett våldtäkts- eller misshandelsoffer i behov av ett juridiskt ombud.

Får hon då veta att Johann Binninge är dömd för försök till våldtäkt, misshandel och att han har startat en organisation som har försvarat våldtäktsanklagade och kanske inte kan vara objektiv i sin roll på grund av detta?

Det kan inte vara förtal att informera om detta när det handlar om en medial person verksam inom juridiken där ens vandel är av största betydelse.
Jaha det har han. Där ser man - stärker mig i min uppfattning att han blivit dömd oskyldig. Det är därför han har sån patos för detta. Skulle han ha varit skyldig hade han säkerligen krupit och gömt sig nånstans.
Senast redigerad av kubun 2021-02-26 kl. 22:04.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in