2021-02-26, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag funderar på att åklagaren skickade anmälan om förtal till JK. Jag undrar om det beror på 4 kap. § 12 RF (1974:152)?
Nu hittade jag det DN var det visst

”– JK ska undersöka om delar av det har publicerats i tryckt skrift, alltså om uppgifterna spridits mer publikt än i ett privat Facebookinlägg. I så fall hamnar det i deras område som jag inte är behörig till, säger Jakobsson.”
2021-02-26, 21:14
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
En minnesundersökning gör man inte bara vid ett tillfälle utan vid flera. En person kan nämligen verka helt klar vid ett tillfälle men inte vid ett annat. Märker att få i tråden har någon erfarenhet av äldre och åldrandets problematik

Angående detta från kronofogden, så har detta skett över tid vilket klart visar att Esbjörn haft noll koll på sina räkningar fast att han haft medel att betala dem för

Nja du, det tyder mer på att Esbjörn under hela sitt liv varit slarvig och inte brytt sig så mycket.
Aldrig varit så noga med varken adresser, räkningar, försäkringar, bilskatter eller andra skatter o avgifter.
En bortskämd och curlad slarver helt enkelt.
2021-02-26, 21:16
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Det är exmaken som äger fastigheten idag, så jag antar han bor där? tror det är två hus på fastigheten, och föräldrarna bor i det andra, men Ebba bor ju inte där uppenbarligen, varför hon står skriven där är ju lite märkligt, hon hade ju ngt hon hyrde som hon sa upp för att bo i det obeboeliga rucklet som hon köpt och nu är hennes två små barn bostadslösa .

Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Hennes föräldrar bor på hennes fd makes egendom eller tomt det finns fler hus där.På granntomt bor hans syskon och hans föräldrar Varför hon är skriven där vet jag inte eftersom det sägs att deras gemensamma bostad med tomt övergått i hennes exmans ägo dagen då husaffären gjordes. Huset hennes exman bor i ligger på andra sidan en sjö mitt emot vad jag förstår Es hus

Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Nej det är inte olagligt att under kortare tid vara skriven på annan plats än där man regelbundet tillbringar sin dygnsvila.
Och var hon är skriven är ovidkommande. Tingsrätten kommer inte ta det i beaktande - hur mycket du än tror det.
Där du har din dygnsvila ska du vara folkbokförd, detta anses som ett brott efter 2018.
Fastighetsmiljardären Erik Sehlin blev åtalad för detta trots att han försvarade sig med att det var för hans egen och barnens säkerhet.
Har Ebba Usch gjort sig skyldig till ytterligare ett brott?
2021-02-26, 21:17
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Och ändå har ingen under alla dessa år ryckt körtkortet av honom, om han är så pass dement att han inte minns ett skit. Högst farligt.

Och han var glasklar i förhöret med en polis i en olycka han vart inblandad i, och kom ihåg varenda detalj. Detta strax innan huset såldes.

Det måste vara VÄLDIGT bekvämt att kunna välja vad man kommer ihåg och inte. Och att han kunde sälja en annan lägenhet. Då ansågs han uppenbarligen inte ha några som helst problem med vare sig minnet eller något annat.

Det verkar vara vid just det här tillfället som minnet är högst svajigt. Oturligt va?
Just det här tillfället där gamarna Matz och Maggan dyker upp bakom honom. Då minns han absolut ingenting av nånting. Förutom att han minns att han inte minns...Och han minns att han ångrade något som han inte minns direkt efter han inte mindes det...

Håller med samt att han skulle lida av demens är ju redan utagerat flera gånger,
jag tror att han bara är ofantligt snål iom. att han ej slänger något, ej vill ha någon hjälp i rätten ang bilolycka fast den var gratis, detta och flera saker som påtalar just detta att skiljas från pengar saker minnen mm gör att han möjligen lider av separationsångest och snålhet.
2021-02-26, 21:19
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Nu har du tuggat om samma skit om och om igen utan att förstå att detta INTE handlar om JURIDIK utan ETIK givet EBT är partiledare för KD.

Den huvudlöst giriga politikerbroilern kan ha hur mycket juridisk rätt som helst men när hon gav sig på att smutskasta hans företrädare i tron att det skulle vara till hennes fördel att komma över den gamla mannens fastighet sket hon i fläkten. Det luktar jäkligt illa..

Ditt slickande för makten som försöker knäcka en gammal gubbe är vämjeligt.

Så din etik säger dig att det är okej att bryta ingågna avtal?
2021-02-26, 21:21
Medlem
braatthas avatar
Citat:

”– JK ska undersöka om delar av det har publicerats i tryckt skrift, alltså om uppgifterna spridits mer publikt än i ett privat Facebookinlägg. I så fall hamnar det i deras område som jag inte är behörig till, säger Jakobsson.”

Det verkar ej vara så "publik" för om man ej är inloggad eller ej ha Facebook så kan du ej läsa detta då det står i en större text som ej går att läsa
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Där du har din dygnsvila ska du vara folkbokförd, detta anses som ett brott efter 2018.
Fastighetsmiljardären Erik Sehlin blev åtalad för detta trots att han försvarade sig med att det var för hans egen och barnens säkerhet.

Ytterligare brott? Är hon fälld för något annat?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Tror du hon har hotat banken och fått dem att blockera gubbens kontonummer?
Nej, det har inte sagt.
2021-02-26, 21:22
Medlem
trngws avatar
Citat:

Det är i så fall den som publicerat det i tryckt skrift som är skyldig till förtal, och det har Ebba inte gjort.

Detta antyder då att anmälan inte bara gäller Ebba, och då riktas blickarna mot tramspellen Mårten Schultz. Han skrev ju om detta ganska omgående och frågan är om han då återgett mer än lovligt. Då kan det vara så att SvD också är anmälda, men då är det inte något de behöver "utreda".

Man får intrycket att de tar anmälan för att utreda ett vidare brott än det som anmälts. Och det står då återigen i strid med vad allmän åklagare/JK skall driva.

Den förklaringen från Jakobsson håller helt enkelt inte.
2021-02-26, 21:22
Medlem
Citat:
Runt ett år är det inga problem - enligt den nya lagen.
Så nej - hon har inte gjort sig skyldig till något.
Men du har kanske - du anklagar folk för brott de inte begått.... Det är förtal.
2021-02-26, 21:23
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
En artikel som är högst intressant och visar vilken agenda Esbjörns närmsta krets har haft från början. Borde få tyst på alla idioter som är så blinda från fakta pga sitt hat mot Ebba.

Ebba Busch hävdar att någon har hotat henne med att gå till pressen om hon inte släpper huset.

I en Facebook-tråd diskuterar personer nära Esbjörn ett sådant upplägg.

”Om saken blir känd i media kanske gör henne mör”, skriver en person.

”Nu har fallet även fått riksspridning och det blir nog så att hon backar från att dra mannen inför rätta som hon hotat med”, skriver en kvinna som ansökt om att bli Esbjörns gode man.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/QmjpoQ/facebook-traden-om-planerna-mot-ebba-busch-ga-till-pressen
Ebba Usch är väldigt snabb att gå till pressen, oavsett om det gällt hennes depression eller skilsmässa, så här ska vi nog ha ett tyst tonläge.
Ett hot innebär inte att förmedla vad en gammal man varit med om

Vad andra skriver i en tråd på fb är ju inget som kan belasta Esbjörn. Rent trams!
2021-02-26, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Som sagt hon verkar inte uppföra sig som en god kristen

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebba-buschs-hot-dra-esbjorn-83-till-domstol-hjartat-haller-pa-att-brista/
Visserligen brukar religiöst folk ha Bibeln i ena fickan, och Lagboken i den andra.
Som jag tror, snubben har sålt huset till Ebba, och fått pengar, men nu har han ångrat sig, ilket Ebba inte accepterar. Det är i stora drag, min uppfattning.
Att Ebba inte ger sig tycker jag är klockrent rätt, men det kommer att kosta, politiskt.
Ebba är politiskt omogen här, och hon har jävligt dåliga rådgivare, tro mig.
Det Ebba borde göra är, gå ut offentligt med denna affär. Redovisa allt gälande hela denna affär.
Jävligt dåliga rådgivare hon har.
Hade jag varit Ebbas rådgivare nu, så hade hon varit Sveriges Statsminister.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in