Citat:
Ursprungligen postat av
pewpew
Den delen är inte svår att förstå. Hon vill hitta en fastighet nära exmannen för att underlätta vårdnaden och skötseln av barnen.
Jag personligen tror EBT har rätten på sin sida i hela härvan och jag tror defintivt att det finns människor med dolda agendor i bakgrunden. Hon har heller inte gjort något olagligt. MEN stort MEN
Hon har själv försatt sig i denna situation genom att inte gå den normala vägen för köpet. Inget fel i det för kreti och pleti men som politiker ska man kanske tänka sig för mer än en gång. Man kan inte tro att man kan göra som alla andra. Man har betalt för att föregå med gott exempel.
Jag gillar EBT. Men jag tycker hon agerat omdömeslöst från början. Nu har hon inget val, jag förstår varför hon måste fullfölja. Det måste lösas. Men som sagt, om hon gått den normal vägen från början hade hon aldrig hamnat här.
Men den normala vägen?
Esbjörn har under sommaren uttryckt en vilja atr sälja till folk i området då han vill aveckla sina fastigheter.
Gott så.
Ebba har fått nys om det här och bett en bekant på bygden ta kontakt med Esbjörn om han fortfarande ville sälja.
Och det verkar han ha velat eftersom han inte bad den bekanta att hälsa EBT att den inte var till salu.
Gott så igen.
EBT har frågat Esbjörn om han vill ha en mäklare som kan sköta det. Det vill han inte då han inte vill betala en mäklare.
Gott så åter igen.
Esbjörn har sen hört sig för bland andra spekulanter om någon vill ge mer än Ebba. Det verkar ingen ha velat göra.
Vad i det förfarandet anser du är onormalt?
Vi har en säljare som uttrycker en vilja att sälja. Vi har en köpare som vill köpa.
Dom möts och kommer överens om pris och ett köpekontrakt upprättas och handpenningen betalas.