2021-02-26, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag har just läst igenom Svd, Aftonbladet, och andra medier och kommit fram till att det är dags att ställa diagnos på fru Busch självskadebeteende. Den mediala uppmärksamheten triggade hon själv i gång genom att kontakta Aftonbladet om rucklet och redogöra för typer i Esbjörns omgivning som tagit Esbjörns vilja i besittning.

Detta gjorde tokan, för att kunna frångå sin utfästelse om att Esbjörn inte behövde sälja om han verkligen inte vill. Detta avtalsbrott från henne, löste tokan genom att framföra i offentligen att Esbjörn inte längre har en egen vilja.

Det är Ebba själv som öppnat alla dammluckor, där det senaste utfallet mot Esbjörns ombud, slog tillbaka som en boomerang. Hon har själv demonstrerat att hon är ett fruntimmer utan impulskontroll, och det borde sätta skräck inom KD där risken är stor att hon drar ner KD i sitt eget fall.

Ebbas privatliv är mumma, som hon bjuder på. Det visar att hon struntar i konsekvenser för KD. I skarpt läge när hon får 30 minuter av Svt är hon aggressiv och oförskämd, i stället för att besvara legitima frågor om vad hon menade när hon använder ord som med berått mod. Att anklaga regeringen för att låta folk dö med berått mod, måste man ha stenkoll på folkrätten.
Både Esbjorngate och det är så sjukt fail, speciellt när man vet att väldigt många dött på äldreboenden som alltså KD har haft extra stort ansvar för hur illa de sköts!
Senast redigerad av Nibiru2011 2021-02-26 kl. 20:01.
2021-02-26, 19:59
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
På Hemnet finns i dagsläget 0 objekt till salu och enbart 11 har sålts sedan åtminstone 2013 i området Marielund-Selknä (där inte ens hälften kan komma ifråga för någon i Ebbas livssituation).
https://www.hemnet.se/bostader?location_ids%5B%5D=940961

Kan du inte göra en lista på de objekt det "f[a]nns gott om" för Ebba att välja mellan under första halvan av år 2020!

Sedan kanske du förstår själv att det inte var Ebba som "valde" att "polisanmäla" (eller något sån't) sig till en ny bostad, utan det var Esbjörn (eller kanske rättare hans tre fiender) som valde att försätta Ebba i en situation där hon måste gå till tings för att hävda sin rätt.
Behöver jag förklara för dig att det inte ingick i Ebbas plan från början när hon valde en fastighet att köpa, att "välja" att "polisanmäla" (eller något sån't) istället för att se sig om efter ett annat objekt?

Stackars Ebba som lealöst tvingades till än det ena än det andra. Snyft, snörvel..

Inser du att du lobotomerar henne från att ha egen vilja? Knäppgök!
Senast redigerad av Taggad 2021-02-26 kl. 20:03.
2021-02-26, 20:00
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Är sanning förtal?
Absolut!
Förtal har inte med om uppgifterna är sanna eller ej att göra.
Senast redigerad av Taggad 2021-02-26 kl. 20:19.
2021-02-26, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
EBT är ägare till huset.
Hon har väl inte erlagt full betalning? Eller?
2021-02-26, 20:01
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Ska du ha allt serverat?

Det finns i tråden. Det finns även sammanfattningar lite här och var.

Kommer man in i en tråd efter 1300 sidor och vill delta får man väl för fan anstränga sig lite?
Du som spenderar så mycket tid här borde ju kunna lägga upp dokumenten till tr i trådstarten, det är brukligt. Det är över 16 ooo inlägg och allt eftersom Ebba Usch skämmer ut sig kommer det tilldra sig fler och fler läsare i tråden, så det borde ju underlätta med en bra start.
2021-02-26, 20:05
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Det var ett jättefint hus ute till salu i Marielund under denna tiden i början av denna tvist, såldes för 8.500.000 kr.

Men problemet var väl att den inte hade strandtomt, inte ens sjöutsikt...
Ja, jag länkade till annonsen (som nu är borta) för det huset, som då låg ute för 7,9 om jag minns rätt. Vad jag noterade då var att det lades ut till försäljning när Ebba redan köpt Esbjörns fastighet.

Jag minns att man för det priset fick modern toppstandard, men flera nyliga renoveringar, dubbelgarage (med elportar), spaanläggning och ett par gästhus. Det är sannolikt något som Ebba vill ha i sin villa, men får betala för, vilket gör det pris hon avtalade med Esbjörn rimligt – kanske något högt.
Citat:
Ja, den största drivkraften för att köpa just det där huset, verkar vara att utbudet av hus just i Marielund, där hon vill bosätta sig, varit obefintligt, och hon därför beslutat sig för att köpa ett ruckel billigt och plöja ned miljoner i dränering, sanering, renovering och ny utrustning för att få det beboeligt permanent.
Men nu i höst har det kommit ut en jämförbar villa i området, som visserligen inte har sjötomt, men är färdigrustad och klar för inflyttning.
https://widerlov.se/uppsala/tillsalu/CMVILLA4KRTCU8FRPCUSB2G

Det är sannolikt ett bättre köp rent ekonomiskt, men förlusten för henne är att hon inte får utforma sitt eget boende som hon vill ha med några miljoner av sin höga inkomst – och så egen brygga, då.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Vad tror du tvisten handlar om?

Tvisten handlar om att Esbjörn bryter ett påskrivet kontrakt och inte fullgör dom åtaganden han har skrivit på i ett bindande kontralt att göra.
I dags läge är EBT ägare av huset då tingsrätten inte har ogiltigförklarat kontraktet.

Läs vad Jordbalken kapitel 4 säger om det. Samt vad HD säger om vad som gäller när ett köpekontrakt skrivs på.

Att han aktivt förhalar ändrar inte på det faktumet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Du som spenderar så mycket tid här borde ju kunna lägga upp dokumenten till tr i trådstarten, det är brukligt. Det är över 16 ooo inlägg och allt eftersom Ebba Usch skämmer ut sig kommer det tilldra sig fler och fler läsare i tråden, så det borde ju underlätta med en bra start.

Hur menar du att jag ska lägga upp en länk i trådstarten?
Jag är ingen mod.
Kan heller inte gå in och redigera en post någon annan användare har skapat för flera månader sen.

Men gå in på användaren Tngrw och leta bland hans poster i det här ämnet. Då han har lagt upp massor från tingsrätten.
2021-02-26, 20:06
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Enligt Jordabalken och de lagar som styr är hon skyldig att vidta åtgärder.
Enligt samma Jordabalk är hon skyldig att hålla det ingångna avtalet, trots att motparten brutit detsamma.

Hon kan inte enligt de tvingande lagarna i Jordabalken ensidigt riva något avtal.
Parterna måste mötas och skriva ett avtal om att köpeavtalet inte är giltigt.
Samt beroende på vilken part som ångrat det tidigare avtalet, även i det nya avtalet skriva in de ekonomiska åtagandena för parterna gällande t.ex återbetalning av handpenning.

Går inte det måste hon stämma motparten för att få ett avslut genom domstol istället.

Sen har inget brott mig veterligen begåtts, detta är en civil stämning i tingsrätten inget allmänt brottmål.

Om Esbjörn bevisas vara rättsoförmögen upplöses avtalet och har aldrig funnits.
Parterna bär sina egna rättegångskostnader och hela handpenningen ska återbetalas.
Jag syftade på avtalsbrott, inte brott i brottbalkens mening.

Det finns inget som hindrar EBT att frånträda avtalet om motparten går med på det, vilket motparten i det aktuella fallet vill göra. Det finns inget i JB som hindrar EBT. Vi lever inte i Nordkorea.
2021-02-26, 20:07
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Upprepar: det viktiga för en politiker är HUR NÅGOT SER UT, inte HUR NÅGOT ÄR. Om hon hade dragit sig ur köpet på en gång när Esbjörn sa att han ångrade sig - och läckt det till tidningarna själv, tillsammans med en beskrivning av hur perfekt huset och dess läge skulle ha varit för henne, men att hon självklart sätter den gamles välmående först - så hade hon framstått som godhjärtad och vunnit röster till sitt parti.

Jag tycker att hon ska avgå nu. För allas skull. Sedan kan hon dra Esbjörn till tingsrätten, hovrätten, högsta domstolen, EU-domstolen och galaktiska federationens överdomstol bäst hon gitter... huvudsaken för henne är att hon segrar.
Tänker jag fel nu? Men är det inte bättre för dem som inte gillar KD att hon är kvar som partiledare?
2021-02-26, 20:09
Medlem
Citat:
Ja, jag länkade till annonsen (som nu är borta) för det huset, som då låg ute för 7,9 om jag minns rätt. Vad jag noterade då var att det lades ut till försäljning när Ebba redan köpt Esbjörns fastighet.
Det är sannolikt något som Ebba vill ha i sin villa, men får betala för, vilket gör det pris hon avtalade med Esbjörn rimligt – kanske något högt.
Vad tror du strandtomt kostar att bygga till villan i Mariannelund? Givetvis en hypotetisk fråga, men väldigt dyrt skulle det bli.
2021-02-26, 20:09
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Tänker jag fel nu? Men är det inte bättre för dem som inte gillar KD att hon är kvar som partiledare?
Jag tror det är ganska många som egentligen gillar KD, men som numera är tveksamma till EB som partiledare. Och det är väl det som är det egentliga problemet i den här soppan?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in