Citat:
Ursprungligen postat av
sandraso
Det var ett jättefint hus ute till salu i Marielund under denna tiden i början av denna tvist, såldes för 8.500.000 kr.
Men problemet var väl att den inte hade strandtomt, inte ens sjöutsikt...
Ja, jag länkade till annonsen (som nu är borta) för det huset, som då låg ute för 7,9 om jag minns rätt. Vad jag noterade då var att det lades ut till försäljning när Ebba redan köpt Esbjörns fastighet.
Jag minns att man för det priset fick modern toppstandard, men flera nyliga renoveringar, dubbelgarage (med elportar), spaanläggning och ett par gästhus. Det är sannolikt något som Ebba vill ha i sin villa, men får betala för, vilket gör det pris hon avtalade med Esbjörn rimligt – kanske något högt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Grisbrottaren
Ja, den största drivkraften för att köpa just det där huset, verkar vara att utbudet av hus just i Marielund, där hon vill bosätta sig, varit obefintligt, och hon därför beslutat sig för att köpa ett ruckel billigt och plöja ned miljoner i dränering, sanering, renovering och ny utrustning för att få det beboeligt permanent.
Men nu i höst har det kommit ut en jämförbar villa i området, som visserligen inte har sjötomt, men är färdigrustad och klar för inflyttning.
https://widerlov.se/uppsala/tillsalu/CMVILLA4KRTCU8FRPCUSB2G
Det är sannolikt ett bättre köp rent ekonomiskt, men förlusten för henne är att hon inte får utforma sitt eget boende som hon vill ha med några miljoner av sin höga inkomst – och så egen brygga, då.