2021-02-26, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
Enligt Schultz är det möjligt att du själv just gjort sig skyldig till förtal nu. Du får hålla tummarna för att Binninge inte anmäler dig. Kanske du och Ebba kan ingå en ohelig allians?

Jag tror de kunskaper om förtal, som du raljerar med, inte blir tillämpliga beträffande mitt inlägg, då det inte kommer fram namn som sprids vidare genom googling.

Att hindra experter från att redogöra för att brottsliga gärningar har begåtts av en partiledare för KD som påtryckning i pågående tvist mot en åldrig, är inte brottsligt. Det fru Usch förmedlade kommenterade Mårten Schultz, i egenskap av professor i civilrätt. Lycka till med att nita honom, din snorvalp.

Att just du skulle leka expert på denna juridik, efter all dynga du framfört om Esbjörns nära och kära tidigare i tråden, där de namngivs, får mig att le. Du ser på fru Usch som en damsel in distress, och min slutsats är att du måste vara en romantiker. med masochistiska böjelser.
2021-02-26, 19:05
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Men med det i åtanke så bör man ju förbjuda all typ av handel/kontrakt med äldre människor.
Man vet ju aldrig vad åldrandet kan ha gjort med personen. Och sällan känner man människor man köper hus av.
För du kan ju omöjligt lita på att den du köper huset av inte bara har en bra dag just då.

Högst riskfyllt alltså att köpa saker av äldre människor. Och inte alla som har råd att gå en holmgång i tingsrätten varje gång.
Jodå, det hade gått alldeles utmärkt om Esbjörn själv hade kontaktat en mäklare och framfört sin vilja att han ville sälja.
Vad som gör detta så unket är att Ebba sökte upp Esbjörn och tjatade på honom gång på gång och bjöd in på bullkalas. En ytterst viljestark och målmedveten människa, till gränsen till rättshaverist, framträder. Att ge sig på denna farbror som i intervjuer ger ett tystlåtet och timidt intryck var nog ett lätt byte för Ebba. Ebba Usch som älskar och värnar om äldre
Senast redigerad av kungenslillapiga 2021-02-26 kl. 19:08.
2021-02-26, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av u99HSHH
Man kan inte ångra något man inte minns.
Den där kvinnan som viskar och klipps bort när hon pekar på vad Esbjörn ska säga, får väl bevisa att han är senildement och inte kapabel att ingå avtal.
Har han förmyndare eller godman?
2021-02-26, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Jodå, det hade gått alldeles utmärkt om Esbjörn själv hade kontaktat en mäklare och framfört sin vilja att han ville sälja.
Vad som gör detta så unket är att Ebba sökte upp Esbjörn och tjatade på honom gång på gång och bjöd in på bullkalas. En ytterst viljestark och målmedveten, till gränsen till rättshaverist, framträder. Att ge sig på denna farbror som i intervjuer ger ett tystlåtet och timidt intryck var nog ett lätt byte för Ebba. Ebba Usch som älskar och värnar om äldre

Vi har en persons uppgift på att det tjatats.

Däremot har vi flera uppgifter på folk som rört sig på gården (dom som fällde träd ex.) på att Esbjörn har agerat på ett sätt som antydde om att han inte alls var missnöjd.

Det du gör är att du väljer att lita på en gubbe som har en vinning i att få det att låta som att EBT tjatat.

Dom som rensade gården skiter nog fullständigt i affären. Eller är dom också på Ebbas sida menar du?

Samt att det också har framkommit att Esbjörn under sommaren hört sig för i området om någon var intresserad att sälja då han skulle avveckla sina fastigheter.
Och det är Esbjörn själv som inte har velat blanda in en mäklare.
Senast redigerad av Stegbil 2021-02-26 kl. 19:15.
2021-02-26, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Vad är värdet på en fastighet? = Värdet är vad någon är villig att betala.
Därför är det omöjligt att säga värdet i detta fall såvida Esbjörns fastighet inte kommer ut på den öppna marknaden

Begär du en värdering från 10 olika mäklare eller värderingsinstitut så kommer du få 10 olika utlåtanden.
Man baserar utlåtandet på vad andra fastigheter har sålts för i området men en fastighet är inte den andra lik. I Esbjörns område var en fastighet till salu för över 11 miljoner. Är den tomten lika sjönära?

Men nu valde ju Esbjörn, via sin signatur, att acceptera EBT's erbjudande. Hade han velat ha 10 miljoner hade han helt enkelt fått sagt "Jag vill ha mer".
2021-02-26, 19:09
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pantone297C
Har det framkommit vem ”juristen” är, samt vilken organisation han varit drivande i?
Menar du juristen som Y kände och som blev anlitad oklar av vem?
2021-02-26, 19:11
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Ebba har inte polisanmält någon. Sluta sprida lögner!

Ok, ordnat stämning i civilmål om avtalsbrott.
2021-02-26, 19:13
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag tror de kunskaper om förtal, som du raljerar med, inte blir tillämpliga beträffande mitt inlägg, då det inte kommer fram namn som sprids vidare genom googling.

Att hindra experter från att redogöra för att brottsliga gärningar har begåtts av en partiledare för KD som påtryckning i pågående tvist mot en åldrig, är inte brottsligt. Det fru Usch förmedlade kommenterade Mårten Schultz, i egenskap av professor i civilrätt. Lycka till med att nita honom, din snorvalp.

Att just du skulle leka expert på denna juridik, efter all dynga du framfört om Esbjörns nära och kära tidigare i tråden, där de namngivs, får mig att le. Du ser på fru Usch som en damsel in distress, och min slutsats är att du måste vara en romantiker. med masochistiska böjelser.

Det är inte Schultz jag försöker nita. Det är dig, Vresfittan.

Citat:
Mårten Schultz beskriver även ett scenario där spridning av uppgifter kan vara förtal. En person som i sociala medier sprider vidare anklagelser kan alltså göra sig skyldig till brottet.
“Det är spridningen som är ansvarsgrundande. Det kan således vara förtal att sprida någon annans förtal”, skriver Schultz på Twitter.

Som sagt. Du får verkligen hålla tummarna för att Binninge inte anmäler ditt spridande av Ebbas förtal. Ack och ve, hemska tanke!
2021-02-26, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen

Fanns det vittnen i huset då Esbjörn skrev på kontraktet eller anses det han blev lurad? Tror inte han stod under förmyndare eller god man.........? Vilka fick honom att sända handpenningen tillbaka,,,,,
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Gå hem, gå hem, bara gå hem och läs på om svensk lagstiftning samt vad JB är.
Kan du inte bara berätta vad du tänkte på när du skrev detta: "Svenska grundlags stadgade avtal som ska hållas är vad detta gäller."
Medlem
Hur kan en politiker som Ebba Busch i programmet "30 minuter" på SVT säga, att hennes barn är typ "hemlösa"?

Hon lär tjäna 150 000+ i månaden? De kan bo på ett schysst hotell? Hon kan säkert köpa ett hus utan att ta lån?

Inser hon inte att hon hånar människor som är hemlösa på riktigt? KD värnar ju om äldre och just nu blir många äldre människor, hemlösa på riktigt.
2021-02-26, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det har inte sålts liknande hus och tomter i området. Binninges mäklare bedömer att huset måste renoveras för 2.5-3 miljoner för att få normal standard med vatten, avlopp, värme och sånt man brukar ha i hus. Sådana hus har sålts för 6 miljoner i området. Räkna på det så klarnar det nog.
Renovera för 2-3 miljoner för att få normal standard låter galet. Går spklart att glra mycket billigare men Ebba lär dock lägga ned mer, hon har ju gott om pengar som kommer från våra skatter, sen har hon ju höga krav, ja till och med lyxiga sådana

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in