Citat:
Ursprungligen postat av
Kvastfeningen
Varsågod!
Genom 20 minuter nätsökande hittade jag detta. Varför jag tittat på överdödlighet är för att jag har varit så grymt trött på alla alarmister i tråden som tittat på worldometer m.m och blint litat på siffrorna där när alla normalbegåvade förstår att det såklart inte går.
Enkelt uttryckt sverige har klarat sig väldigt bra gällande både dödstal och ekonomi trots våra mildare restriktioner. Dessutom har vi i Sverige fortfarande haft våran frihet relativt intakt vilket vi också ska vara stolta över.
Jag förnekar inte att våra nordiska grannländer plus några länder i asien och oceanien klarat dödstalen mycket bättre och att vi säkert kunnat göra många saker annorlunda men jag är stolt att vi vågade gå våran egen väg.
Sverige har klarat sig bättre än
USA, Ryssland, 2/3 av Europa, hela mellanasien, hela sydamerika, hela mellanamerika och stora delar av Afrika hittills när det gäller överdödlighet. Det enda vettiga sättet att mäta dödsfall i denna pandemi.
Jag sätter ett par kronor på att vi kommer få addera Indien och ett gäng länder till så småningom och så tvivlar jag starkt på Kinas siffror.
Stolt? Jag skäms varje dag över detta skitland. Regeringen och FHM har svikit folket totalt.
Vi skulle stängt ner ALLT. Ingen borde fått åka in eller ut ur Sverige sedan ett år tillbaka, munskydd överallt utanför sitt hem borde varit en lag sen ett år tillbaka, alla som kan borde tvingas jobba hemifrån, kollektivtrafiken borde i princip stängts ner, det skulle varit extrema restriktioner i matbutiker etc.
12000 människor har dött helt i onödan, tusentals familjer har förlorat någon, tusentals till har drabbats av hemska effekter även om de inte dött.
En pandemi ska betraktas på samma sätt som ett krig, det ska gå före ALLT i ALLA lägen.