Citat:
Han skaffade vapenskåp "prompt", enligt vad som uppges, då det blev krav i slutet av åttiotalet. Innan dess fanns inget sådant krav. Fanns diverse andra regler rörande förvaring av vapen och ammunition i hemmet.
I tidiga förhör uppger han inget om sin vapenförvaring, vad jag minns. Senare hävdar han förvaring i bankfack vid tiden för MOP. Det är möjligt att finns uppgift både om säsongsvis förvaring i bankfack och förvaring mellan varje skyttetillfälle.
Det var förekommande att förvara vapen i bankfack någon gång tidigare, har jag blivit varse. Hur länge den praktiken förekom vet jag ej. Sedermera förbjudet. Så bankfacksförvaring kan ej uteslutas. Men kan likaväl vara så att CA hört talas om detta och uppger det, då han har ett bankfack.
CA gav intrycket att vara mycket omsorgs- och ansvarsfull i sin vapenhantering på klubben. Dessutom var han lugn och tillbakadragen. Men det fanns ju uppenbarligen något helt annat bakom det skalet.
I tidiga förhör uppger han inget om sin vapenförvaring, vad jag minns. Senare hävdar han förvaring i bankfack vid tiden för MOP. Det är möjligt att finns uppgift både om säsongsvis förvaring i bankfack och förvaring mellan varje skyttetillfälle.
Det var förekommande att förvara vapen i bankfack någon gång tidigare, har jag blivit varse. Hur länge den praktiken förekom vet jag ej. Sedermera förbjudet. Så bankfacksförvaring kan ej uteslutas. Men kan likaväl vara så att CA hört talas om detta och uppger det, då han har ett bankfack.
CA gav intrycket att vara mycket omsorgs- och ansvarsfull i sin vapenhantering på klubben. Dessutom var han lugn och tillbakadragen. Men det fanns ju uppenbarligen något helt annat bakom det skalet.
CA var noga med att låsa in sina vapen när han inte använde dem. På vintrarna sköt han ingenting, och låste därför in sina vapen i bankfack. Palme mördades 28 Februari 1986, dvs på vintern när revolvern låg inlåst i bankvalvet i kungsan. Eftersom banken inte hade öppet mitt i natten faller hela teorin med det spontana mordet.
Inga andra än makarna Palme, Mårten och Mårtens flickvän visste att de skulle till just Grand den kvällen, så med tanke på vad som sedemera hände så måste CA ha avlyssnat Palme och sedan fort som attan hämtat ut revolvern från banken, åkt hem (av någon anledning, varför inte skjuta direkt?) och sedan komma tillbaka lagom till att filmen slutar.
Tillåt mig hånle.