Citat:
I vart fall så tar de på sig både hängslen och livrem, den här potatisen är het och bör hanteras med stor försihtighet 
Hmm, hur är status på omröstningen vem leder?
Jag tror att det är som du skriver men åklagaren i det här fallet är lite skitnödig och säkrar upp för att inte tappa ansiktet.
Jag tror att han får tillbaka ärendet ganska snart och kommer att säga att det inte är befogat med ett allmänt åtal utan Binninge får driva ärendet själv.

Hmm, hur är status på omröstningen vem leder?
Jag tror att det är som du skriver men åklagaren i det här fallet är lite skitnödig och säkrar upp för att inte tappa ansiktet.
Jag tror att han får tillbaka ärendet ganska snart och kommer att säga att det inte är befogat med ett allmänt åtal utan Binninge får driva ärendet själv.
Jepp, det tror jag också. Då drar väl Binninge det på egen hand och fakturerar Esbjörn, bara för att hålla det vid liv.
Stackars Esbjörn. Kan inte låta bli att tänka på den där juristfirman i Borlänge som flög privatplan kors och tvärs för korta möten och fakturerade sina klienter. Och ibland fakturerade de väl för flyg trots att de åkt tåg. Känns som Binninge spelar i den ligan.
Skulle den historien på ett eller annat vis nå domstol, ja, då kan Ebbas ombud slänga ut alla korten på bordet om hur Esbjörn-affären hanterats, med falska inlagor till domstolen, hoten och smutskastningen i media, jävssituationen kring generalfullmakten med Binninges affärskollega Monika som Esbjörns fullmaktshavare. Det kan i slutändan resultera i ett helt gäng polisanmälningar mot såväl Binninge som Monika.
Jag har ju nämnt det tidigare i tråden. Monika är ju den som sitter längst ut på grenen här och löper stor risk att få skaka galler när detta når dagens ljus. Att som hon gör sitta på två stolar och betala fakturor från sin huvudmans konto till sin kompis konto, det ser inte rättsväsendet med blida ögon på. Det kan bli ett långt fängelsestraff för henne.