2021-02-26, 13:50
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Såpan om det påstådda förtalet spinner vidare.

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/jk-tar-over-fortalsanmalan-mot-ebba-busch-/

Tyckte väl att skitstormen mot Ebba Busch var lite loj, tur man kan lita på Leif Brännström.

Det är anmärkningsvärt att SÅ skickar det till JK.

JKs uppdrag är tydligt, de tar endast upp förtalsmål gällande grundlagsskyddade medier samt de som har utgivningsbevis. Och Facebook är inte grundlagsskyddat och har inget utgivningsbevis.

Det kan inte råda några tveksamheter kring att JK inte ska utreda detta ärende.

Det är nog så, att SÅ gärna vill slippa.

Vi ser det som ett gott tecken att de försöker göra sig av med ärendet
2021-02-26, 13:52
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Här skjuter du dig rejält i foten!

Vilka i samhället har papper på att de är glasklara? Har du?

Esbjörn som är lite egen har numera papper på att han är "glasklar". Tack för den!

De i samhället som beter sig så bedrägligt åt att de i domstol försöker göra gällande att de är dementa, trots att de inte är det.

De människorna har papper på att de är glasklara i huvudet.

Snacka om att skjuta sig själv i foten. Fast skottet satt i pannan, faktiskt. Både på dig, och Esbjörn.
Som vanligt.
2021-02-26, 13:55
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Min fråga var nog rätt ställd, den jag citerade verkade påstå att svenska grundlag reglerade avtalsfrågor. Det retade min nyfikenhet så jag ville veta var i svensk grundlag avtal reglerades.

Men du visste redan svaret. Så det retade ingen nyfikenhet. Istället ställde du en felaktig fråga.

Det finns en klassisk sådan, som påvisar galenheten - Har du slutat slå din fru ännu?
2021-02-26, 13:57
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Få se nu
Det var 390.000:- handpenning
Anticimex i två dagar
Värderingen från Notar
Röjningen Esbjörn var med på
Beställda hantverkare som avbokats
Advokat kostnader i 6 mån
Anlitat sakkunnig psykiater
Extra kostnader för boende
Tidsåtgången för henne själv

mmm......
Runda slängar 1.2 milj
Sen kan även skadestånd komma ifråga för det har skadat henne och hennes familj, även om jag tror Ebba är såpass storsint att hon inte kräver mer än sin rätt.

Det ser ut som en rimlig analys. Så nu har vi till och med passerat en halv miljon.

Kommer bli dyrt för Esbjörn detta.

Undrar på hur mycket Maggan blåste Esbjörn när hon lurade av honom bostadsrätten i Västerås.
2021-02-26, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Ja det är känsligt när en kvinna, knackar på dörren hos en åldring, och visar sig vara partiledare för KD.

Justitiekanslerns världsbild är i gungning, när det visar sig att damen är en simpel käring som rymt från bullbaket för att göra fastighetsaffärer.
Din kvinnosyn verkar vara lika outvecklad som den Esbjörn visar upp på intervjun i Tv4. Det är förmodligen anledningen till att han levde i ett förhållande med en kvinna i 40 år och trots det behöll sin egen lägenhet. Sedan hamnade han i famnen på Majkgård som sedan dess skött om gossebarnet. Han som är så arg på Ebba så han aldrig mer tänker prata med henne...
2021-02-26, 14:00
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Men du visste redan svaret. Så det retade ingen nyfikenhet. Istället ställde du en felaktig fråga.

Det finns en klassisk sådan, som påvisar galenheten - Har du slutat slå din fru ännu?

Nu skarvar du allt lite. Jag har rätt bra koll på de svenska grundlagarna och blev faktiskt alldeles ärligt nyfiken på vilken regel eller vilka regler som avsågs i det inlägg jag citerade.
2021-02-26, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Jo Ebba för hon visste såklart att liknande hus och tomter i områder sålts för betydligt mer pengar än vad hon erbjöd Esbjörn.
Det har inte sålts liknande hus och tomter i området. Binninges mäklare bedömer att huset måste renoveras för 2.5-3 miljoner för att få normal standard med vatten, avlopp, värme och sånt man brukar ha i hus. Sådana hus har sålts för 6 miljoner i området. Räkna på det så klarnar det nog.
2021-02-26, 14:03
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Jag har mina känslor men att det är känslor förstår du, känslor är sällan realistiska.
Jag vet av erfarenhet att i sådana här fall där förlorar " rätt part" typ Ebba.

Det är som gubben har sagt att HAN är beredd till att betala Ebba en symbolisk summa i ren välvilja.
Ebba bör ta detta och vika av, nå mer blir det inte utan enbart värre för hennes del och att alla instanser skrattar åt henne.
Sådan är verkligheten.

Du är verkligen ingen känslomänniska, den saken är klar.
Inte heller har du någon som helst förståelse för det juridiska, det är också helt klart.
I stort sett hela landet är överens om att Ebba har rätt rent juridiskt.

När sanningen så småningom sipprar fram kommer detta ge Ebba en andra våg liknande den hon hade i mitten av 2019, och den kommer då lagom till valet 2022.

Ebba blir Sveriges nästa statsminister när hon syr ihop det borgerliga blocket!
2021-02-26, 14:04
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Nu skarvar du allt lite. Jag har rätt bra koll på de svenska grundlagarna och blev faktiskt alldeles ärligt nyfiken på vilken regel eller vilka regler som avsågs i det inlägg jag citerade.

Det är ju du som skarvar. Antingen har du inte koll på grundlagarna, eller så visste du svaret och ljög om nyfikenenheten.
2021-02-26, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Snarare media som passar på att korsfästa henne när dom har chansen. Hoppas inte Ebba backar en endaste mm och att det går till domstol, då kan dom giriga arvtagarna som tvingat in Esbjörn i den här soppan stå där med tvättad hals.

Ja, Ebba har ju redan visat att hon prioriterar denna strid över partiet.

Därför är hon olämplig för politiska uppdrag.
2021-02-26, 14:09
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det är ju du som skarvar. Antingen har du inte koll på grundlagarna, eller så visste du svaret och ljög om nyfikenenheten.

Så du menar att jag skulle ha utgått från att den jag citerade inte visste vad han eller hon skrev? Att han eller hon inte menade vad han eller hon skrev? Eller att han eller hon försökte luras? Eller att han eller hon skarvade i med "svensk grundlag" för att det skulle låta lite bättre?

Ingen stor sak visserligen men jag försöker förstå vad alla skriver och utgår från att de menar vad de faktiskt skriver.
2021-02-26, 14:09
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VildaWebben
Något kan vara omoraliskt, PR-skadligt, eller av annan anledning olämpligt för en partiledare att ägna sig åt utan att det nödvändigtvis behöver vara olagligt.

Men om nu en partiledare utsätts för något olagligt, då menar du att partiledare inte skall vidta rättsliga åtgärder?

Du anser alltså att partiledare, i detta fallet Ebba, skall vara rättslös.

Jag har redan frågat, och som vanligt klarar du inte av att svara. Så jag frågar, som vanligt, ishäxan ännu en gång.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in