2021-02-26, 13:45
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Nu följer jag inte några influencers, men kan inte du redogöra lite för vad de har haft så rätt i?
Du följer inte influensers
Behöver vi lyfta din Ivor "casedemic" Cummins tråd från hösten? Den tråden kunde nomineras till årets magplask 2020. Där har du en riktig åsneinfluenser som sprider en massa strunt. Det riktigt tragiska är ju att Tegnell själv inspirerades av denna QAnon konspirationsfåne.
Citera
2021-02-26, 13:48
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Nu har en närstående till mig blivit väldigt konstig efter Pfizers vaccin.
Förbannade jävla horfittvaccin
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
På vilket sätt?
Citat:
Han vet inte vilken dag det är och är allmänt förvirrad.

Han fick Pfizers vaccin för ca 4 dagar sedan.
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Är personen väldigt gammal?
Citat:
Gammal men inte väldigt gammal. Över 60 i alla fall.
Detta är ju humor på hög nivå!

En närstående till Talespin som inte är väldigt gammal har blivit förvirrad, men
Talespin vet inte hur gammal denna närstående är!
Oklar ålder alltså, men uppenbarligen mellan 60 och 110 år ungefär.
Senast redigerad av Surtruten 2021-02-26 kl. 13:51.
Citera
2021-02-26, 13:54
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Tycker det ser ut som att både Gävleborg och Västerbotten har börjat vika av redan. Det är säkert lite tidigt att fira, men det ser onekligen inte ut som om att det fortsätter upp..

Blir ingen 3e våg, Sverige har tillräcklig immunitet för att stå emot. Däremot är Finland på väg in i sin första riktiga våg och sossarna skiter knäck i Helsingfors.
Citera
2021-02-26, 13:55
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Eller så var det (direkt) kontaktsmitta när saltkaret överlämnades.

Kontaktsmitta existerar inte vad gäller covid.
Citera
2021-02-26, 13:59
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Detta är ju humor på hög nivå!

En närstående till Talespin som inte är väldigt gammal har blivit förvirrad, men
Talespin vet inte hur gammal denna närstående är!
Oklar ålder alltså, men uppenbarligen mellan 60 och 110 år ungefär.
Helst eftersom en äldre närstående till honom fick sprutan för en dryg månad sen förra gången:
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)
Citera
2021-02-26, 13:59
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Nu har en närstående till mig blivit väldigt konstig efter Pfizers vaccin.
Förbannade jävla horfittvaccin

Min granne under mig har varken haft covid eller fått vaccinet. Igår skrek han på engelska hela natten och imorse sprang han runt i trapphuset helt naken och pratade norrländska.

Alla som inte haft corona eller fått vaccinet håller på att förvandlas till galningar! Helt sjukt
Citera
2021-02-26, 14:01
Medlem
Otroligs avatar
Nya avlidna: 28
Nya fall: 4 858

Fördelning av nya siffror: https://covidstatistik.se

Senaste fredagssiffror nya avlidna: 51, 86, 71, 86, 136.
Senaste fredagssiffror nya fall: 4 152, 3 406, 2 401, 4 221, 4 716.

Rapportsiffror senaste veckorna:

Avlidna: 173, 227, 325, 525, 584, 700, 892 (v8-v2)
Fall: 26 229, 22 829, 20 420, 21 180, 19 809, 23 723, 34 099 (v8-v2)
Citera
2021-02-26, 14:01
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Behöver vi lyfta din Ivor "casedemic" Cummins tråd från hösten? Den tråden kunde nomineras till årets magplask 2020. Där har du en riktig åsneinfluenser som sprider en massa strunt. Det riktigt tragiska är ju att Tegnell själv inspirerades av denna QAnon konspirationsfåne.

Jag erkänner att jag inte kände till Cummings agenda när jag såg videon i somras. Dock hade han ju i stort helt rätt i det han sa i den videon jag startade en tråd kring, bland annat att höstens "andra våg" inte blev så illa som "antal fall" skulle antyda. Det ser vi ju t.ex. i Sverige där vår överdödlighet under hösten/vintern inte alls var i paritet med vad den var under våren (eftersom hösten/vintern är den säsong där det alltid avlider flest människor).

Jag har i efterhand förstått att Cummings hade en tydlig agenda som tyvärr la sorti över vad han presenterade, jag har inte sett några fler av hans videor.

Nu var det ju inte den typ av influencers som var föremål på den artikel som AirOfficer baserade sitt uttalande att dessa influencers har mer rätt än Tegnell, utan det handlade om silikon och anknäbbsinfluencers. Jag antar att AirOfficer följer dessa eftersom han (?) vet vad de har rätt i.
Citera
2021-02-26, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Man smittspårade ett av de första fallen i Tyskland, en kvinna från Kina var på företagests huvudkontor i Tyskland. Man kom fram till att den som blev smittad satt med ryggen emot henne vid en lunch, kontakten var att han fick ett saltkar av henne.
Om saltkaret:
Investigation of a COVID-19 outbreak in Germany resulting from a single travel-associated primary case: a case series
[]
Patient 0 was a Chinese resident who visited Germany for professional reasons. 16 subsequent cases, often with mild and non-specific symptoms, emerged in four transmission generations.
[]
Patient 5 did not meet patient 0 but did meet patient 4 on Jan 22. Their only encounter was a canteen visit, sitting back to back, when patient 5 turned to patient 4 to borrow the salt shaker from their table.
https://www.thelancet.com/journals/laninf/article/PIIS1473-3099(20)30314-5/fulltext
Citera
2021-02-26, 14:08
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Kontaktsmitta existerar inte vad gäller covid.
Är det några nya rön så skicka gärna en länk till den studien.

Om en covidsjuk nyser i handen och sedan tar en annan person i handen och denna andra person petar sig i ögonen, munnen och/eller näsan så smittas hen mycket sannolikt.
Citera
2021-02-26, 14:09
Medlem
Beaver14s avatar
Liten ljusning i Region Jönköping inför helgen. Antal inlagda är det lägsta på 3 månader (60) och även på IVA har det minskat. Dock är IVA-siffrorna (de som syns på t.e.x. SVT:s sida) lite friserade då man just nu också vårdar 4 personer i andra län (dessa syns i statistiken på de andra länen).

Liten ökning i antal fall denna vecka dock.
Citera
2021-02-26, 14:10
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen

Eller hur. Tegnell skulle åtminstone ha tillräcklig pondus att erkänna det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in