2021-02-26, 12:37
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Du kan raljera och kalla mig vad du vill din mobbande skitstövel

Jag har vaccinerat mig tidigare men kommer inte vaccinera mig nu... är du för dum att förstå att folk inte vill ta detta vaccin pga av ett virus med en Mortality Rate på 0,1% så säger det mer om dig än mig.

Det är ditt val, men hade du varit min vän hade jag nog börjar tänka om det är en vänskap värd att behålla. Är man så egoistisk när det kommer till sitt lands välmående så finns det nog andra knivar man kan tänkas att få satt i ryggen när det väl kommer till kritan.

Men den vänskapen kanske hade dött ändå med tanke på att mycket kommer kräva ett vaccin för att få hänga med, och vem vill hänga med någon som har den fotbojan.

Men som sagt det är ditt val, personligen tycker jag det är ett sjukt egoistiskt och dåligt val.
Citera
2021-02-26, 12:38
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Det måste vara något som är omöjligt att förfalska och snabbt att läsa av automatiskt. Tekniken för fingeravtryck eller iris är inte tillräckligt utvecklad, så "hundchip" är det troligaste.
Tekniken för fingeravtryck är fullt kapabel att hantera detta. Just fingeravtryck är en biometrisk modell som diskuteras i detta avseende.
Citera
2021-02-26, 12:39
Medlem
arbetets avatar
Lite mer balanserade tankar kring vacciner och rankningen av dem. Vi har inte alla data än och det finns andra variabler att ta hänsyn till:

Why COVID vaccines are so difficult to compare
Despite the widespread roll-out of several vaccines, it could be months before they can be ranked.

/.../
The ‘best’ vaccine
Given the demand for speed amid limited supplies, any effort to rank the vaccines must take into account not only their reported effectiveness, but also supplies, costs, the logistics of deploying them, the durability of the protection they offer and their ability to fend off emerging viral variants. Even so, many people might find it hard to look away from clinical-trial results that suggest an efficacy gap. So far, more than 200 million doses of coronavirus vaccines have been delivered, and data have been rolling in from clinical trials in several countries. The top-line results from those studies suggest a range of protection: from 95% efficacy for a vaccine made by Pfizer of New York City and BioNTech of Mainz, Germany, to about 70% suggested by initial results on a vaccine made by AstraZeneca of Cambridge and the University of Oxford, both in the United Kingdom.
Fortsätter här: https://www.nature.com/articles/d41586-021-00409-0
Citera
Medlem
Talespins avatar
Nu har en närstående till mig blivit väldigt konstig efter Pfizers vaccin.
Förbannade jävla horfittvaccin
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
www.fhm.se

Googla på FHM

FHM=Folkhälsomyndigheten
FHM är en tidning och fhm.se är en privat site.
Citera
Medlem
Tegnell: Problematiskt att influencers sprider felaktigheter om pandemin och viruset

Det komiska är ju att dessa influencers har haft betydligt mer rätt än herr Tegnell själv har haft

Om det är någon som farit med osanning och desinformation är det Tegnell själv.
Senast redigerad av AirOfficer 2021-02-26 kl. 12:42.
Citera
2021-02-26, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
Tegnell: Problematiskt att influencers sprider felaktigheter om pandemin och viruset

Det komiska är ju att dessa influencers har haft betydligt mer rätt än herr Tegnell själv har haft

Om det är någon som farit med osanning och desinformation är det Tegnell själv.
Nåja, om du mår så pass mycket bättre så sätt du din tilltro till influencers.
Citera
2021-02-26, 12:46
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
att munskydd inte hjälper så länge man håller avstånd

Wh000t? Du menar att "det är onödigt" om man håller avstånd? Eller menar du att munskydden slutar att fungera bara för att det inte finns någon som råkar springa förbi just då?
Citera
2021-02-26, 12:47
Medlem
Den europeiska läkemedelsmyndigheten väntas godkänna Johnson & Johnsons endosvaccin den 11 mars, rapporterar Bloomberg.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/vaccination-mot-covid-19/statistik/prognos-av-vaccinleveranser/

Vilket av ovan är Johnson & Johnsons vaccin? Eller har inte EU avtal med dessa?
Citera
2021-02-26, 12:47
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin

På vilket sätt?
Citera
2021-02-26, 12:49
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer

Jag förstår vad Anders Tegnell menar, men han är knappast rätt person att beskylla andra för felaktigheter.

Citat:
På sociala medier delas felaktig information och påståenden om coronaviruset av influencers.

– Har man så många följare så har man också ett jättestort ansvar att den information som man sprider är så sann och verifierad som det bara går, säger statsepidemiolog Anders Tegnell.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7Km8xB/anders-tegnell-influencers-har-jattestort-ansvar

Anders Tegnell tycker:

Citat:
"Influencers har jättestort ansvar"

Men det har väl en statsepidemiolog också? Dvs ett ansvar att bara sprida korrekt information samt att vara tyst när man inte vet alternativt att informera tydligt att man inte vet.

https://tegnellcitat.se/
Citera
2021-02-26, 12:50
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin

Utveckla gärna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in