2021-02-26, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kasspamatte
Förstår att du avskyr Ebba, men kom igen.
På dagen då hon ska ta över fastigheten dyker inte gubben upp. Han betalar inte tillbaka handpenningen, och menar nu att han ångrat sig.
Ska hon efterskänka handpenningen och alla utgifter hon haft pga köpet? Och detta bara för att gubben säger sig ångra allt (genom olika lappar och ombud)?
Gör en hög lön att man alltid ska straffas vid ingångna avtal?

Ebba kunde ha avvaktat med att pumpa in massa pengar i projektet. Det har ju varit uppenbart bra länge nu att detta håller på att bli en infekterad liten sak.

Citat:
Du är inte ett dugg rädd om partiet, så du borde ju snarare vara glad över hela alltet.

Jag är kluven. Å ena sidan är jag inget fan av massinvandringspartiet KD. Å andra sidan kan ett KD ovanför riksdagsspärren behövas för att ge "konservativa blocket" majoritet. Jag röstar på SD.
2021-02-26, 12:26
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VildaWebben
Pedofili är en psykiatrisk diagnos, ingen brottsrubricering. Man kan ej dömas till en psykiatrisk diagnos.

Som vanligt förstår du inte ens vanlig svenska.
Han är en pedofil och han är dömd. Alltså en dömd pedofil. Ett mycket vanligt förekommande uttryck.
Det är bara känslokalla empatilösa häxor som inte förstår problemet med det.

https://amp-svt-se.cdn.ampproject.org/v/s/amp.svt.se/nyheter/lokalt/skane/toppolitiker-avgar-bodde-ihop-med-man-som-domts-for-sexuellt-overgrepp-mot-barn?amp_js_v=a6&amp_gsa=1&usqp=mq331AQHKAFQArABIA %3D%3D#aoh=16143386852251&referrer=https%3A%2F%2Fw ww.google.com&amp_tf=Fr%C3%A5n%20%251%24s&ampshare =https%3A%2F%2Fwww.svt.se%2Fnyheter%2Flokalt%2Fska ne%2Ftoppolitiker-avgar-bodde-ihop-med-man -som-domts-for-sexuellt-overgrepp-mot-barn
2021-02-26, 12:26
Medlem
Citat:
Ebba hävdar att han var glasklar och hade stenkoll.
Och så vitt jag vet finns det inget som belägger att han inte uppträdde som glasklar och myndig sina rättshandlingar under den process som ledde fram till köpekontraktet och dess undertecknande.
Vilket är det som räknas.
Om jag missat några såna belägg får du gärna korrigera det.
Och dra inte upp något av det som hänt senare.
2021-02-26, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Hur sonderar man fram att det finns en tant som brukar ärva äldre män och inte är släkt med honom?

Om Esbjörn är helt i klorna på andra människor går det enkelt att upptäcka. Ebba har inte skött denna husaffär på det sätt husaffärer oftast går till och hon har ej varit beredd att backa. Därför har denna soppa fortsatt i flera månader och skapat sämre och sämre PR och nu även lett till en polisanmälan mot Ebba.
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Du tillhör alltså den skaran som anser att politiker skall vara rättslösa. Då vet vi det.

Observera att Ebba fortfarande har mycket högre förtroende än övriga småpartiledare. Hon har nästan fyra gånger så stort förtroende som Stenevi och dubbelt så stort som Dadgostar.

Och partiet har en över tid sett högre sympati hos folket än normalt.

Hon har inga problem med opinionen.

Ebba-effekten har hållit i sig i snart sex år och även om den håller på att klinga av så sitter den fortfarande i. Ebba är unik i sin framgång som politiker, det är därför vänsterextremisterna tar till vilka medel som helst för förgöra henne. Till och med feministextremisterna blundar för sin ideologi och svingar svärdet över huvudet på en ung ensamstående tvåbarnsmamma. Inte helt för dem är ens deras egen ideologi helig.
Du får dig mer och mer att framstå som en Bagdad-Bob när du skriver om Ebbas lysande opinionssiffror. Eller kanske jag ska omnämna dig som ni för du talar så ofta om att du/ni är vi - ja så nu vet vi det också.... inte långt kvar nu till strecket https://val.digital/Party-KD/
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Som vanligt förstår du inte ens vanlig svenska.
Han är en pedofil och han är dömd. Alltså en dömd pedofil. Ett mycket vanligt förekommande uttryck.
Det är bara känslokalla empatilösa häxor som inte förstår problemet med det.

https://amp-svt-se.cdn.ampproject.org/v/s/amp.svt.se/nyheter/lokalt/skane/toppolitiker-avgar-bodde-ihop-med-man-som-domts-for-sexuellt-overgrepp-mot-barn?amp_js_v=a6&amp_gsa=1&usqp=mq331AQHKAFQArABIA %3D%3D#aoh=16143386852251&referrer=https%3A%2F%2Fw ww.google.com&amp_tf=Fr%C3%A5n%20%251%24s&ampshare =https%3A%2F%2Fwww.svt.se%2Fnyheter%2Flokalt%2Fska ne%2Ftoppolitiker-avgar-bodde-ihop-med-man -som-domts-for-sexuellt-overgrepp-mot-barn

Nej, han har ej fått någon sådan psykiatrisk diagnos på sig.
2021-02-26, 12:31
Medlem
Detanvändarnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Och där menar jag att du har fel. Folk gillar att andra står upp för sig själva och inte viker. Hon är också lysande när hon är offensiv. Och som sagt, hon behöver bara samla 10% av väljarkåren 2022 så har hon gjort ett kanonval.

Så vad andra säger speciellt på borgerliga (läs liberala) ledarsidor säger ska hon strunta i. För vad de säger är: "så här kommer vi att behandla dig tills du säger upp bekantskapen med Jimmie".

Vaket folk är trötta på detta fulspel och jag som inte röstar på KD där har Ebba har iaf min fulla sympati.
Och där menar jag att du har fel.
EBT:s agerande i den här soppan tror jag inte alls gillas ute i "stugorna"
2021-02-26, 12:32
Medlem
Citat:
Ebba kunde ha avvaktat med att pumpa in massa pengar i projektet. Det har ju varit uppenbart bra länge nu att detta håller på att bli en infekterad liten sak.

Jag är kluven. Å ena sidan är jag inget fan av massinvandringspartiet KD. Å andra sidan kan ett KD ovanför riksdagsspärren behövas för att ge "konservativa blocket" majoritet. Jag röstar på SD.

För fan, hon följde alla regler som finns, och fick Ok av gubben att börja röja upp. Detta är helt normalt vid fastighetsaffärer. Hur ska man i förhand veta att gubben vägrar följa skriva avtal, att gubben inte håller sitt ord och att diverse skumma typer gör allt för att häva köpet?
Skulle hon struntat i att betala in handpenningen också, eftersom gubben kanske skulle ändra sig?

Om du röstar SD, kan jag inte se varför du är så orolig om denna affär. Media och sossarna hat gjort Ebba till sitt nya hatobjekt, och kommer oavsett vad Ebba gör, fortsätta med diverse skitattacker.
2021-02-26, 12:33
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Nej det skulle inte kunna ske - primärt för att jag inte skrivit på en GENERLAFULLMAKT som ger någon ANNAN RÄTTEN ATT DRIVA PROCESSER I MITT NAMN.... DU har kanske missat den?

I Esbjörns fall är det ju inte helt osannolikt då han gjort sig ovän med en massa personer genom att sälja av egendom han lovat bort (dock ej juridiskt bindande löften) - och satt en massa människors framtida planer ur spel.
Det man dock kan säga är att Esbjörn och hans ombud inte är samstämmiga.
Eftersom det finns en utredning som visar på att Esbjörn ÄR GLASKLAR (när ska du fattade det...) så måste det bero på att ombudet inte kommunicerar med Esbjörn - utan med den person som via en fullmakt på står sig företräda Esbjörns "bästa". Man håller medvetet Esbjörn utanför.

Detta har jag missat Vad är det för egendom han lovat bort men sedan sålt?
2021-02-26, 12:36
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detanvändarnam
Och där menar jag att du har fel.
EBT:s agerande i den här soppan tror jag inte alls gillas ute i "stugorna"
Nu färgar du din analys med vad du själv tycker. Det blir aldrig bra i slutändan. De som ogillar hennes agerande mest vill jag påstå är folk som ändå aldrig skulle rösta på henne. Hon verkar dessutom ha ett gediget stöd bland KD:are där ute. Så hon gör bäst i att "avsluta omkörningen av långtradaren".
2021-02-26, 12:36
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Av TV4:s slaskintervju som sen redigerades om var det enda matnyttiga att Esbjörn kroknade på Ebba då hon efter kontraktsskrivningen satt igång direkt med att såga träd där hon hade med sig medhjälpare, men annars ingen mer info.

Esbjörn serveras enbart utprintade kopior från "stoppa pressarna" som är en ökänd skvallersite som "flytt" till Marbella, varifrån Daniel Nyhlén styr sin redaktion som finns i Gamla stan, där dom lyckats blurra hela gatan på google streetview pga alla hot mot "blaskan". Daniel hänger ihop med det svenskgäng där nere som haft problem med svensk lagstiftning, bl.a en ökänd bedragare som öppnade en bar i Marbella med pengarna från ett fejkat investeringsbolag. Naturligtvis lär Esbjörn bli förbannad på det sätt som nyheterna presenteras, han har nog aldrig fått läsa Cuntwells artikel i AB....

Här den information som serveras till Esbjörns kaffe: https://stoppapressarna.se/tags/ebba-busch
Wikipedia om blaskan: https://sv.wikipedia.org/wiki/Stoppa_Pressarna!_(webbtidning)
"Chefredaktören": https://www.svd.se/daniel-nyhlen-jag-har-hog-journalistisk-integritet
Flashback om "redaktören" : (FB) Skvaller om Daniel Nyhlén?

Jag skulle inte bli förvånad om det finns kopplingar mellan Binninge/Monica/Maggan och denna internetblaska, där dom då styr vald info till Esbjörn. Undrar om hans polare Ulf får kommunicera med Esb, eller om han också har "filtrerats bort"...

Utprintade kopior kanske inte ens är kopior, utan ytterligare bearbetad information, riktad för att styra Esbjörn? Man kan ju sätta vilken mediahuslogga som helst på sin egen text, när man får utprintningar.

Bara den där grejen om att Ebba inte är en dam, tyder ju på att informationen Esbjörn får, är vinklad, för Ebba har inte sagt något elakt om Esbjörn egentligen. Snarare tvärtom.
2021-02-26, 12:38
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Detta har jag missat Vad är det för egendom han lovat bort men sedan sålt?

För 14 år sedan om jag minns rätt försökte ett av hans brorsbarn lura sina syskon och kusiner på deras framtida arv i huset, genom att han övertalade Esbjörn om att han skulle få hela huset själv när Esbjörn dog. Esbjörn lovade honom då detta. Löftet nedtecknades som ett avtal. Men sådana avtal är inte tillåtna enligt lag, och det avtalet var därför ogiltigt. Inte heller stipulerade avtalet att Esbjörn inte fick sälja huset, så även om avtalet hade varit giltigt, hade det bara gällt om huset funnits kvar i Esbjörns ägo.

Brorsbarnets motprestation var att efterskänka sitt ägande om 4/27 i huset till Esbjörn. Han ville alltså byta en liten bråkdel mot hela huset.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in