2021-02-26, 12:06
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VildaWebben
Esbjörn har förklarat att det är han som inte vill sälja.

Lustigt bara att han skrev på ett köpeavtal då, om han inte vill sälja.

Det betyder att vi är tillbaka på ruta ett.

1. Esbjörn har ångrat sig
2. Han är inte dement
3. Det handlar inte om pengar
4. Han är inte lurad
5. Han har ångrat sig

Det stora problemet för Esbjörn är att han vill inte ha huset kvar, men han vill inte heller att någon annan skall ha det. Han lever kvar i 50-talet och ser inte den vildvuxna soptipp han har gjort av den för 60 år sedan så idylliska sommarbistaden. Matz skulle inte få den, Maggan skulle inte få den, och nu ska Ebba inte få den.

Lustigt nog är det ingen media som frågat Esbjörn var han vill med huset. Varför vill han ha tillbaka det och vad vill han skall ske med det efter hans tid på jorden? För en sak är säker själva fastigheten och huset rent fysiskt bryr han sig inte ett skvatt om.
2021-02-26, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Hur undersöker man om han verkligen vill sälja?
Flera möten, flera värderingar och han har inga arvingar.
Han använder inte huset själv och det är i stort behov av renovering.

Han säjer: ja jag vill sälja.
Han skriver under.
Han får in handpenning på sitt konto.

And then shit hits the fan.
Hur tusan ska man veta att han umgås med en tant som brukar ärva de gubbar hon umgås med?

(ja, jag har också köpt fastigheter. Det har antingen legat ute på annons/hos mäklare/frågat. Men jag har aldrig hitills, ta i trä råkat ut för att någon av de jag köpt av haft en tant i bakgrunden som trott sig kunna ärva)

Om det fanns omständigheter som gör denna affär infekterad och som hon omöjligt kunnat sondera fram innan så får hon göra precis som jag skrev i mitt inlägg, vara beredd att backa när tecken på problem uppstår. Politiker som Ebba har så pass hög lön att de bör kunna undvika att utsätta partiet för sådana opinionsrisker.
2021-02-26, 12:10
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Så du menar på fullaste allvar att jag imorgon dag kan skriva ett köpekontrakt med en säljare till en fastighet och erlägga 10% i handpenning. Efter det övergår äganderätten till mig och jag kan kasta ut säljarna och flytta in själv eller sälja den vidare till någon annan? Varför är vi då sådana idioter att vi betalar 100% vid ett köp istället för 10%? Vilken säljare skulle våga skriva på ett köpekontrakt om det är som du säger? Jag hoppas att jag verkligen har missuppfattat dina ord.

Du har som vanligt inget förstånd alls.

Men svar ja, om det du beskriver är vad köpeavtalet stipulerar så kan du det. Men du lär knappast behöva slänga ut någon eftersom säljarna då redan avflyttat.
2021-02-26, 12:10
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Precis! Ebba har förmodligen rätt i sak men hon är ändå en idiot. Varför släpper hon det bara inte? Gubbtjyven har ångrat sig, låt han behålla sitt jävla hus och tjafsa inte. Det blir bäst så. Prestigelös är nog ett ord hon aldrig hört talas om, det kommer att bli hennes (och KDs) förlust.
Och där menar jag att du har fel. Folk gillar att andra står upp för sig själva och inte viker. Hon är också lysande när hon är offensiv. Och som sagt, hon behöver bara samla 10% av väljarkåren 2022 så har hon gjort ett kanonval.

Så vad andra säger speciellt på borgerliga (läs liberala) ledarsidor säger ska hon strunta i. För vad de säger är: "så här kommer vi att behandla dig tills du säger upp bekantskapen med Jimmie".

Vaket folk är trötta på detta fulspel och jag som inte röstar på KD där har Ebba har iaf min fulla sympati.
2021-02-26, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Lustigt bara att han skrev på ett köpeavtal då, om han inte vill sälja.

Det betyder att vi är tillbaka på ruta ett.

1. Esbjörn har ångrat sig
2. Han är inte dement
3. Det handlar inte om pengar
4. Han är inte lurad
5. Han har ångrat sig

Det stora problemet för Esbjörn är att han vill inte ha huset kvar, men han vill inte heller att någon annan skall ha det. Han lever kvar i 50-talet och ser inte den vildvuxna soptipp han har gjort av den för 60 år sedan så idylliska sommarbistaden. Matz skulle inte få den, Maggan skulle inte få den, och nu ska Ebba inte få den.

Lustigt nog är det ingen media som frågat Esbjörn var han vill med huset. Varför vill han ha tillbaka det och vad vill han skall ske med det efter hans tid på jorden? För en sak är säker själva fastigheten och huset rent fysiskt bryr han sig inte ett skvatt om.

Om Esbjörn är så som du beskriver honom så låter det som en garanti för att affären kommer bli allt annat än problemfri. En politiker med omdöme ser till att inte ge sig in i sådana affärer.
2021-02-26, 12:16
Medlem
Citat:
Om det fanns omständigheter som gör denna affär infekterad och som hon omöjligt kunnat sondera fram innan så får hon göra precis som jag skrev i mitt inlägg, vara beredd att backa när tecken på problem uppstår. Politiker som Ebba har så pass hög lön att de bör kunna undvika att utsätta partiet för sådana opinionsrisker.

Förstår att du avskyr Ebba, men kom igen.
På dagen då hon ska ta över fastigheten dyker inte gubben upp. Han betalar inte tillbaka handpenningen, och menar nu att han ångrat sig.
Ska hon efterskänka handpenningen och alla utgifter hon haft pga köpet? Och detta bara för att gubben säger sig ångra allt (genom olika lappar och ombud)?
Gör en hög lön att man alltid ska straffas vid ingångna avtal?
Du är inte ett dugg rädd om partiet, så du borde ju snarare vara glad över hela alltet.
2021-02-26, 12:16
Medlem
Hursomhelstings avatar
Ebba borde ha släppt denna affären innan att det hela blev till en affär och att i nuläget se till att komma ur tyst och snabbt.

Hon klev i en fälla, huset det äger noll värde, det är rent skit och även tomten måste fixas med.. Hon trodde att hon kommer att göra sig en god affär av detta och att det är där som kroken sitter dold.

Typiskt kvinnor att gå på känslor och drömmar och sedan envist stå kvar oförmögna till att växla spår. Jag ser inget problem med Ebba Busch personligen utan att det angår det kvinnliga könet i stort att dom är dåliga på att göra affärer och faller därav ofta dit på diverse upplägg.

Ebba är nu heligt förbannad vilket ger noll och intet, väl ute på fisens mosse så finns ingen hjälp att få utan alla precis alla skrattar åt spektaklet. Det är bara att listigt åla sig ur och den skiten som har fastnat den får man leva med och ta lärdom av.
2021-02-26, 12:17
Medlem
trngws avatar
Citat:

Du tillhör alltså den skaran som anser att politiker skall vara rättslösa. Då vet vi det.

Observera att Ebba fortfarande har mycket högre förtroende än övriga småpartiledare. Hon har nästan fyra gånger så stort förtroende som Stenevi och dubbelt så stort som Dadgostar.

Och partiet har en över tid sett högre sympati hos folket än normalt.

Hon har inga problem med opinionen.

Ebba-effekten har hållit i sig i snart sex år och även om den håller på att klinga av så sitter den fortfarande i. Ebba är unik i sin framgång som politiker, det är därför vänsterextremisterna tar till vilka medel som helst för förgöra henne. Till och med feministextremisterna blundar för sin ideologi och svingar svärdet över huvudet på en ung ensamstående tvåbarnsmamma. Inte helt för dem är ens deras egen ideologi helig.
2021-02-26, 12:19
Medlem
Citat:

Hur sonderar man fram att det finns en tant som brukar ärva äldre män och inte är släkt med honom?
2021-02-26, 12:21
Medlem
trngws avatar
Citat:
Om Esbjörn är så som du beskriver honom så låter det som en garanti för att affären kommer bli allt annat än problemfri. En politiker med omdöme ser till att inte ge sig in i sådana affärer.

Affären är allt annat än problemfri, från den dag Esbjörn ångrade sig.
Problemet var att förutse Esbjörns lynnighet.

Med tanke på att du anser att alla skall vara synska, så kan man misstänka att den enda häxan i detta är du.
Och med tanke på hur känslokall du är och den totala avsaknad av empati som du uppvisar, så tror jag bestämt att vi till sist har hittat ishäxan, det är du!
2021-02-26, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Ebba borde ha släppt denna affären innan att det hela blev till en affär och att i nuläget se till att komma ur tyst och snabbt.

Hon klev i en fälla, huset det äger noll värde, det är rent skit och även tomten måste fixas med.. Hon trodde att hon kommer att göra sig en god affär av detta och att det är där som kroken sitter dold.

Typiskt kvinnor att gå på känslor och drömmar och sedan envist stå kvar oförmögna till att växla spår. Jag ser inget problem med Ebba Busch personligen utan att det angår det kvinnliga könet i stort att dom är dåliga på att göra affärer och faller därav ofta dit på diverse upplägg.

Ebba är nu heligt förbannad vilket ger noll och intet, väl ute på fisens mosse så finns ingen hjälp att få utan alla precis alla skrattar åt spektaklet. Det är bara att listigt åla sig ur och den skiten som har fastnat den får man leva med och ta lärdom av.

Tror detta hänt även om det varit hennes ex som försökt köpa, ingen vet ju att det lurar en pensionatstant i vassen.
2021-02-26, 12:23
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting

Det försökte hon, men Esbjörn vägrade.

Eller betalar du tillbaka den halva miljon hon lagt ut på detta?

För du kan väl inte mena att hon bara ska slänga en halv miljon kronor i sjön?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in