2021-02-26, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Hade jag varit partiledare hade jag till att börja med dragit mig för att försöka få till en affär på det sätt som EBT nu gjorde. Jag hade dessutom låtit en kunnig jurist sköta allt. Som partiledare har man inte råd att göra misstag i affärer och få sitt rykte nedsolkat.

Och hade jag ändå hamnat i den här situationen hade juristen fått instruktioner att hitta snabbast möjliga sätt att dra sig ur affären, även om det kostat en slant. Rimligen hade juristen i så fall fått stå för en del av den slanten.

Den här affären hade vem som helst av oss kunat hamna i om vi hade omsorg om våra barn och vile bo i närhetetn av sitt ex och visste att ett hus stod tomt sen mååååånga år.

Skillnaden är att här fanns det en beräknande pensionatstant som ville ärva och hon hade dessutom kontakter sen tidigare med en man som drivit andra ärenden, samt att hon ärvt andra män tidigare.

Skillnaden är om det varit jag en obetydlig nolla utan kändisskap så hade jag drivit till tingsrätt om Esb inte dykt upp samt misstanke om at det inte stod rätt till och at han hade ett starkt tryck från pensionatstanten. Stora skillnaden här är att media hade inte brytt sig ett enda skvatt om mig.

Ebba ska göra det som är rätt både mot sig och Esb, ponera att han sitter i en rävsax som är skapad av pensionatstanten då ska det utredas.
2021-02-26, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Förutsatt att han är medveten om att han faktist har ett ombud...

Skillanden påFlashbacks (nästan) alla skribenter och Esbjörn är att hans generation inte hänger så mycket på nätet. Hela denna process verkar drivas i diverse mediakanaler - kanaler som alla här läser via internet.

Esbjörn läser gissningsvis en morgontidning i pappersformat - inte för att han är korkad - utan för att det är bekvämast så och han har alltid gjort så. Det har inget med kognition att göra utan är en generationsfråga (bäst att påpeka det uppenbara). Han ser nog även på SVTs nyheter och lyssnar på radio. Beroende på vilken morgontidning han läser så kan hela spektaklet mer eller mindre gått honom spårlöst förbi. Inte själva affären, men cirkusen med ett "ombud" (skriver inte juridiskt för det är mer av pajaskoster han håller på med) kliver fram.

Problemet blir här att Esbjörns påstådda ombud inte först diskuterar med Esbjörn om vad som ska hända, hur man ska gå vidare och vad man ska säga - utan gör alla sina utspel i media efter eget huvud och enligt den planen han gjort upp med en massa utomstående .

Esbjörn har själv intervjuats i media så han har knappast missat spektaklet.

Skulle det kunna vara så att du just nu har diverse juridiska ombud som driver juridiska processor å dina vägnar utan att du känner till det? Det är inget en glasklar person med stenkoll vet om?
Medlem
Reimers avatar
Men vad fan!

Inget nytt i media om E*björngate!

Har latoxarna på msm tagit sovmorgon eller vad fan pågår, finns det inga fler vinklade reportage att göra eller är de bara lata?

Eller kan det vara så illa att de inte kan vinkla till denna sunkiga historia mer?

Intervjun med E*björn gav ju inte så värst många stilpoäng annat än att den fastslog att han faktiskt har sålt men i efterhand ångrat sig och som alla redan vet så finns det ingen ångerrätt i fastighetsaffärer.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Även politiker måste fullfölja undertecknade köpekontrakt.

Visst kan säljaren backa ur en affär om en annan köpare betalar bättre, men då har första köparen rätt till skadestånd.

Hon måste inte fullfölja detta eftersom Esbjörn inte vill.
2021-02-26, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men vad fan!

Inget nytt i media om E*björngate!

Har latoxarna på msm tagit sovmorgon eller vad fan pågår, finns det inga fler vinklade reportage att göra eller är de bara lata?

Eller kan det vara så illa att de inte kan vinkla till denna sunkiga historia mer?

Intervjun med E*björn gav ju inte så värst många stilpoäng annat än att den fastslog att han faktiskt har sålt men i efterhand ångrat sig och som alla redan vet så finns det ingen ångerrätt i fastighetsaffärer.

Vilket slår hål på Ebbas story.

1. Hade han varit glasklar och haft stenkoll hade han ej haft anledning att ändra sig.

2. Ebba påstår att Esbjörn är i klorna på ett ombud och anhöriga som inte företräder Esbjörns vilja. Men nu framgår det ju att det visst är Esbjörns vilja att inte sälja.

Ju hårdare hon trycker dit gubben juridiskt desto sämre PR för KD.
2021-02-26, 10:09
Medlem
Hur slipper Binninge vara med i Mrkoll?

Kan jag också ta mig bort därifrån?
2021-02-26, 10:09
Medlem
Jag har nu tittat på nyhetsinslaget med Esb. Han sitter i en matsal på kursgården vilket lär innebära att kursgårdsmadamen är delaktig i mötet med TV4 på ett eller annat sätt.

Esb har genom sin medverkan visat på ett synnerligen konkret sätt att han inte är dement. Och TV4 måste ha uppfattat honom som klar i knoppen, annars hade det inte varit förenligt med de etiska reglerna att låta honom framträda.

Självklart seglar kursgårdsmadamen omkring i environgerna. På Esbs kroppspråk märks att han inte är bekväm med det hela. Han undviker dock skickligt att veckla in sig i detaljer. Som jag sagt tidigare är gubben en riktig lurifax som är van vid att slingra sig när han hamnar i blåsväder. Reportern undviker dessutom konsekvent att ställa relevanta följdfrågor som hade kunnat kasta ljus över Esbs agerande.

T.ex. hur många gånger de träffades eller talades vid på telefon innan kontraktet skrevs på? Var de träffades? Varför Esb gick till dessa möten om han inte ville sälja? Och när han sa att han brutit kontraktet, hur han tänkt sig att det skulle gå till att klara upp saken om han inte vill träffa EB? Om han är medveten om att det finns lagregler? Och om hans ombud har förklarat för honom vilka konsekvenser det har att bryta ett avtal om fastighetsköp?

Jag skulle kunna gissa att reportern var rädd för att Esb skulle resa sig och försvinna om han fått en fråga som bränt till.

EB och hennes advokat har här fått ytterligare ett bevis för att det påskrivna köpekontraktet har full giltighet och inte kan ifrågasättas på de skäl som framförts av Binninge.

Och varför skulle inte Binninges "förlikningsförslag" kunna diskuteras på den MUF som redan finns i parternas agendor. Det är ju för att kunna göra upp vid en förhandling om saken som domstolen lägger in en sådan förberedelse. Varför skulle ett annat möte, med samma syfte, planeras in i stället? Skälet kan ju endast vara att Binninge inser att han kommer att få väldigt svårt att hantera juridiken när han tvingas agera inför en domare och att det kan finnas en risk för att han avvisas som ombud.
Senast redigerad av Tjelovek 2021-02-26 kl. 10:12.
2021-02-26, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VildaWebben
Esbjörn har själv intervjuats i media så han har knappast missat spektaklet.

Skulle det kunna vara så att du just nu har diverse juridiska ombud som driver juridiska processor å dina vägnar utan att du känner till det? Det är inget en glasklar person med stenkoll vet om?
Nej det skulle inte kunna ske - primärt för att jag inte skrivit på en GENERLAFULLMAKT som ger någon ANNAN RÄTTEN ATT DRIVA PROCESSER I MITT NAMN.... DU har kanske missat den?

I Esbjörns fall är det ju inte helt osannolikt då han gjort sig ovän med en massa personer genom att sälja av egendom han lovat bort (dock ej juridiskt bindande löften) - och satt en massa människors framtida planer ur spel.
Det man dock kan säga är att Esbjörn och hans ombud inte är samstämmiga.
Eftersom det finns en utredning som visar på att Esbjörn ÄR GLASKLAR (när ska du fattade det...) så måste det bero på att ombudet inte kommunicerar med Esbjörn - utan med den person som via en fullmakt på står sig företräda Esbjörns "bästa". Man håller medvetet Esbjörn utanför.
2021-02-26, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Nej det skulle inte kunna ske - primärt för att jag inte skrivit på en GENERLAFULLMAKT som ger någon ANNAN RÄTTEN ATT DRIVA PROCESSER I MITT NAMN.... DU har kanske missat den?

I Esbjörns fall är det ju inte helt osannolikt då han gjort sig ovän med en massa personer genom att sälja av egendom han lovat bort (dock ej juridiskt bindande löften) - och satt en massa människors framtida planer ur spel.
Det man dock kan säga är att Esbjörn och hans ombud inte är samstämmiga.
Eftersom det finns en utredning som visar på att Esbjörn ÄR GLASKLAR (när ska du fattade det...) så måste det bero på att ombudet inte kommunicerar med Esbjörn - utan med den person som via en fullmakt på står sig företräda Esbjörns "bästa". Man håller medvetet Esbjörn utanför.

Man håller medvetet Esbjörn utanför genom att basunera ut det hela i massmedia? En mediarapportering där även Esbjörn själv deltar.
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Hade du läst domen?
Lägger ut den igen för säkerhets skull.
Domen är utdömd för dessa gärningar han begått mot ett barn i beroendeställning.

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.docdroid.net%2FX6PXV fN%2Fb-2646-05-pdf%23page%3D28

Åh Suck!!! Och den personen skall vara Esbjörns ombud!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
En smart partiledare hade droppat detta DIREKT och accepterat att inte få en fin villa till vrakpris. Detta för att i princip alla förknippar sitt parti med partiledaren. Eftersom hon uppenbarligen driver detta mot förnuft och med mer omtanke om sig själv än om sitt parti så ger det lite rysningar om man tänker att hon skulle ha makt, i en regering t.ex. I första hand skulle hon i den positionen se om sitt eget hus, det är helt uppenbart.

Jag tror faktiskt hon kommer att få avgå för detta.
Esbjörns ombud har beställt en värdering på fastigheten, enligt den behöver den ”fina” villan renoveras för 2.5-3 miljoner eftersom den till exempel saknar vatten, värme och avlopp. Notera att värderingen är beställd av Esbjörns ombud!
2021-02-26, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VildaWebben
Man håller medvetet Esbjörn utanför genom att basunera ut det hela i massmedia? En mediarapportering där även Esbjörn själv deltar.
Han deltar i en del av den - men tycks omedveten om stora delar av den...
Likså tycks ombudet omedveten om Esbjörns förehavande.
Detta tyder på att de inte kommunicerar och följaktligen förs en process där Esbjörn till del hålls omedvetande om vad som pågår.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in