2021-02-26, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Tack. Har inga problem med min trovärdighet.
För har du läsförståelse? Hon ljög. Det framgår i ovanstående dokument.
Har du svårt tänka ett steg till?

Om en målsägande ljuger om de värsta brotten, överdriver för att få uppmärksamhet så är man bra naiv om man inte tror att hon kan överdriva om de "små" brotten med.

Det sagt - absolut, läser man en FUP kanske det framgår mer detaljer men minns inget från domen som stod ut.
Ord-mot-ord.

Ljuger man om såpass allvarliga brott då ska man tappa i trovärdighet rejält.
Övertyga mig med bevis.
Det finns en dom från högsta instans att Esbjörns ombud är dömd för misshandel och försök till våldtäkt på sin styvdotter. Bevisen är prövade av flera rätter. Jag behöver inte övertyga en pedofilkramare om någonting.

https://www.docdroid.net/X6PXVfN/b-2646-05-pdf#page=28
2021-02-26, 09:29
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Sorry, men du har rejält fel här. Någon sa att detta är att likna vid en omkörning av en långtradare där du i snöröken upptäcker mötande trafik halvvägs förbi. Det är bara att trycka på gasen.

Och ja, mitt inlägg handlar om vad Ebba har att förlora eller vinna på det här, inte vad som är rätt eller fel i detta. Min bedömning är att attack är bästa försvar här. Folk gillar människor som står upp för sig själva helt enkelt och det finns många med mig som egentligen är totalt ointresserade av saken men direkt avskyr mediadrev. Där får hon sympati.

Jag lägger till också Ebbas personlighet. Hon är inte bra när hon hamnar på defensiven. Då blir hon osäker och velig. När hon går till attack är hon däremot lysande vilket har visat sig flera gånger.

Så hon lär vinna både privat och politiskt på att hävda sin rätt.

Och det som de flesta glömmer bort här så behöver hon bara samla 10% av svenska folket bakom sig så gör hon ett riktigt bra val nästa gång. De som skriker högst nu och kritiserar Ebba är nog uteslutande de som ändå under inga omständigheter skulle rösta på KD misstänker jag.

Och nej, jag röstar inte på henne.

Varför håller du då så ihärdigt människan om ryggen. Märker du inte att hon med alla möjliga billiga trix försöker gissla den gamle vid en försäljning som han aldrig velat genomföra?

Det är ju talande att den gamle aldrig begärt något förskott utan att hon skickat honom pengar för att ge intrycket av att nu är affären på rull.

Talande är ju att hon på den gamles uttryckliga begäran 4 gånger har vägrat att uppge konto dit han kan skicka tillbaks "förskottet" som ingen velat ha. Allt för att gissla den gamle Esbjörn och för att ge intryck av att affären var på rull.

Hon har med billiga knep och försåtlig trix försökt komma över den gamles egendom. Ingen domstol i världen skulle godkänna hennes billiga knep och bedrägliga trix. Ebba har bekänt färg och hon drar med sej partiet i avgrunden.
2021-02-26, 09:31
Medlem
Ograsts avatar
På tisdag är det dags för denna episka battle att ta sin början EB vs EB, Ebba mot Esbjörn.

https://www.tv4play.se/program/nyheterna/esbj%C3%B6rn-bolin-81-best%C3%B6rt-%C3%B6ver-ebba-buschs-agerande-i-hustvisten-hon-vill-inte-f%C3%B6 rst%C3%A5/13323783

1. När börjar förhandlingen i förvaltningsrätten? 2. I i vilken sal äger den rum?
2021-02-26, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Väntar fortfarande på svar:
- Varför besvarade inte Ebba fyra mail med fråga om vilket kontonummer som handpenningen skulle återbetalas till ?
En återbetalning av handpenningen är inte ett avslut på detta solkiga bråk startat av Esbjörnligan. Det är märkligt att du inte inser detta.
2021-02-26, 09:34
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKIL
I denna "kristna affärs-soppa" som väl är en privat affär, men det verkar som Ebba Buske rider på "partiledare och regerings-mackan" mot en en försvarslös svensk medborgare som Esbjörn. Har tomten så attraktivt läge med sjöutsikt eller ligger det en hund begraven där med kanske oljefyndighet under det ruttna huset som finns på bilderna? Tyvärr finns det ingen ångerrätt vid husköp om inget sådant skrivits i köpekontrakten. Men Esbjörn blir nog vinnare i slutändan. Vad brukar man säga, "David mot Goliat"

Ångerrätt: https://www.fastighetsjuriststockholm.se/angerratt-vid-huskop

Som Refaat el sayed sa "här ligger en gravad hund". Den gravade hunden i detta fall är att en partiledare visat sig ljuga om att Kristdemokraterna värnar våra gamla. (Som inte har en fastighet som partiledaren är bestatt av)

Politikertungade Ebba har med "berått mod" pratat omkull en gammal gubbe avsikt att lägga rabarber på hans fastighet.
2021-02-26, 09:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag bryr mig inte vilken låda jag tillhör i din värld. Helst ingen alls..

Ebba borde helt enkelt inse att hon har mer att förlora genom att vinna denna case än vad det är värt.

Men hon kanske har redan tröttnat på politiken och mest av allt vill bara ha huset och tomten?

Ja, den enda förklararingen till hennes agerande är att hon tänker avgå som partiledare, isf blir huset viktigare än allt annat, för enligt henne själv har hon ju två barn vilka lever som hemlösa...
2021-02-26, 09:35
Medlem
nova68s avatar
Varför i hela friden sitter Esbjörn under intervjun och bläddrar bland klipp ur ”stoppa pressarna”
Inte ens Brännström hänvisar någonsin till den i sina artiklar.
Esbjörn har aldrig ens haft dator och SP finns bara på webben, vem matar honom med dessa ”nyheter”
2021-02-26, 09:38
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Egentligen är det faktiskt Esbjörn som vill bryta ett avtal som har startat bråket. Har du helt missat det?

Det finns och har aldrig funnits nåt affärsavtal. Bara en chimär av ett avtal som Ebba misslyckats med att bygga upp med billiga trix och försåtliga fällor. Hon är en bluff.

Du försvarar hennes skurkaktighet. Skurk försvarar skurk.
2021-02-26, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Det finns och har aldrig funnits nåt affärsavtal. Bara en chimär av ett avtal som Ebba misslyckats med att bygga upp med billiga trix och försåtliga fällor. Hon är en bluff.

Du försvarar hennes skurkaktighet. Skurk försvarar skurk.
Det finns ett avtal, om du har missat det så förstår jag ditt förvirrade beteende i tråden.
2021-02-26, 09:41
Medlem
Citat:
Det finns en dom från högsta instans att Esbjörns ombud är dömd för misshandel och försök till våldtäkt på sin styvdotter. Bevisen är prövade av flera rätter. Jag behöver inte övertyga en pedofilkramare om någonting.

https://www.docdroid.net/X6PXVfN/b-2646-05-pdf#page=28

Är verkligen inte pedofilkramare. Detta är en dom innehåller tveksamma element. Inga faktiska bevis, inga direkt vittnesmål. Sekundära.
Det måste inte vara att han är oskyldig. Men samtidigt bara för att det finns en dom måste han inte vara skyldig heller. Det sker fel hela tiden.

Jag har styrkan och nog insiktsförmåga att tänka ett steg till, du verkar mest svag och orkar inte beröra svåra tankar och händelseförlopp. Kanske överväga att ändra uppfattning går inte. Ta in detaljer på ett nytt sätt. Nej.
Det är skönt att leva så, eller hur! Lita blint på vad alla andra säger - för du skulle bara så må dåligt om du började tvivla på din egen uppfattning. Förlåt, du har ju ingen egen uppfattning.
Du litar blint på alla andra.
2021-02-26, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Givetvis, men Ebba vägrar att lämna ut sitt kontonummer till Esbjörn så det är ju omöjligt att återbetala dessa, det hade varit gjort för länge sedan annars.
Ebba har underlåtit sej att besvara 4 (FYRA) mail med frågan om vilket kontonummer pengarna skall skickas tillbaka till !

Undrar om vi nånsin får veta sanningen?
Jag inbillar mig i min värld att om någon sätter in flera hundra tusen på mitt konto och jag inte vill ha dom så måste väl för tusan banken kunna returnera dom till där dom kom ifrån?

Om nu inte det var pensionatstanten som var inne och ville ha det returnerat och inte Esb själv?

Om någon, vem? Frågar om Ebbas baknkkontonummer så ska det väl inte lämnas ut?

Eller är pengarna redan slut och Esb har använt dom och pensionatstanten undrade vad han helt plötsligt fått pengar ifrån och då först då upptäckte hon at han sålt huset hon ville ärva.

Vidare så undar ju jag vilken trovärdighet deras ombud Binninge har med flera domar i rätten.
2021-02-26, 09:45
Avslutad
Citat:
En återbetalning av handpenningen är inte ett avslut på detta solkiga bråk startat av Esbjörnligan. Det är märkligt att du inte inser detta.

Nej men en början, sen har ni ju skrivit hela hösten just att Esbjörn inte skickat handpenningen åter är fel.
Ni har er vana troget hittat på att han gjort av med pengarna, ni har skrivit spaltmeter på spaltmeter om detta, förminskat Esbjörn och förlöjligat honom in i absurdum.

Men när det kommer fram att det är Ebba Busch som själv vägrat ta emot handpenning så plötsligt är det av sekunda värde, ni är minst sagt patetiska, vilka små människor ni är, tycker nästan lite synd om er.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in