2021-02-26, 09:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Vem är det som gör dina bankärenden då? Kontonumret finns alltid med, såvida det inte är BG/PG.
Väntar fortfarande på svar:
- Varför besvarade inte Ebba fyra mail med fråga om vilket kontonummer som handpenningen skulle återbetalas till ?
2021-02-26, 09:14
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Men herregud, Ebba har gått helt korrekt till väga. Hon har velat köpa ett hus, lagt ett bud, fixat med en kontakt som hjälpt till med kontraktskrivning när gubben har velat sälja till henne. Sen blandar sig gubbens släktingar i och då tar hon tvisten till tinget för att låta rättsväsendet döma av. Vad är fel i det? Det är ju ett skolboksexempel på hur man bör agera!

Det vidriga beteendet står Esbjörns sida för, hans ombud och släktingar. Istället för att låta rätten döma av i lugn och ro och tysthet flänger de ut Esbjörn i media för att försöka få Ebba att lägga ner tvisten pga dålig publicitet. Skulle inte förvåna mig ett dugg om släktingarna börjat stoppa i Esbjörn tabletter för att få honom att framstå som snurrig och osammanhängande.

Var inte den där kvinnan Fly*org överläkare ,, där finns alla möjligheter till alla sorters piller.
2021-02-26, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Rätt av dej, någon jävla måtta får det vara, att ljuga rakt in i en kamera om att man givetvis inte ska genomföra affären om säljaren verkligen inte ville sälja sedan göra tvärtom, nej fy fan för denna människa Ebba Busch !
Ja hon inger inget större förtroende som någon att lita på när man gör avtal direkt. När tros hon sparkas?
Senast redigerad av Nibiru2011 2021-02-26 kl. 09:28.
2021-02-26, 09:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Hon måste/borde ha folk runtomkring sig som kan ge henne råd i sådana här fall. Men jag misstänker att felet är det att Ebba inte lyssnar.

Det vore bra att lyssna på dem som har mer erfarenhet och bättre uppfattning på vad som kan anses vara moraliskt tvivelaktigt oavsett hur rätt det sen än månne vara ur juridisk synvinkel.

Hon lyssnar inte, annars hade detta varit över tidigt i höstas.
Men läs på lite om egenskaperna hos en Narcissist, stämmer ju så gott som in helt och hållet på Ebba, inte bara i denna affär, så däri kan svaret ligga.
2021-02-26, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Därför att ett påskrivet kontrakt fortfarande är juridiskt bindande tills ett annat avtals skrivs om att det ska hävas.

Nån jävla måtta får det väl ändå vara i hur saker och ting sköts.
Ett bindande avtal hävs inte bara pga en återbetalad handpenning.
Och i detta avtal så stipuleras det säkerligen att handpenningen ska betalas direkt.
Då är Ebt bunden att göra det. Och att låta juridiken säga sitt innan några pengar skickas nånstans.

KD och Ebba har inget "bindande avtal" med sina väljare om att hur de sen än uppfattar KD:s ledare då ska de rösta på KD även i framtiden.

Ebba har gjort bort sig i de äldre röstares ögon. Man behandlar inte en gammal man på det här sättet.

Och man festar inte under pandemin.

Och man låter inte andra jobba häcken av sig med budgeten samtidigt som man själv festar med sina kändiskompiar i Israel (av alla ställen..).

Det finns så mycket symbolhandling i Ebbas beteende så att det räcker och blir över.

Det fanns andra som också var bjudna på samma fest - men AVSTOD pga arbetet som skulle utföras.

Och även andra har säkert varit frestade att festa under pandemin, men AVSTÅTT med tanke på andra människor - inte minst våra äldre.

Vilka rådgivare har den här unga kvinnan med en tonårings omdöme?
2021-02-26, 09:20
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Väntar fortfarande på svar:
- Varför besvarade inte Ebba fyra mail med fråga om vilket kontonummer som handpenningen skulle återbetalas till ?

Vem säger det förutom en gubbe som inte ens kan sköta sina bankärenden?
2021-02-26, 09:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ja hon inger inget större förtroende som någon att lita pp nör man gör avtal direkt. När tros hon sparkas?

Hon kommer ju fint och snyggt avgå av annan anledning utåt sett, inte enbart denna, men till hösten har de nog bytt ut henne, den nya partiledaren behöver ju lite tid att bli varm i kläderna innsn valet.
2021-02-26, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelmerLjus
Reporter: Men det är ju ett påskrivet avtal?

Esbjörn: Ja? Och nu vill jag bryta det avtalet men det förstår inte hon..

Helt underbar kommentar av Esbjörn, en äldre man 80+ som Ebba benämner som "lite egen"!

Sidospår - i Asien är man på topp när man fyller 60 o sedan är det en vandring neråt i ålder igen för att sluta med att man använder blöjor o blir matad igen.

Var är Esbjörn nu? Trotsig 8-åring?

Följdfrågan blir då - Hur ska man handskas med en 8-åring som man vill göra ett avtal med?

Vi kom ju överens om att när du städar ditt rum så får du godis.
Nä, jag vill bryta avtalet o inte städa o jag vill ändå ha mitt godis som vanligt.
2021-02-26, 09:22
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det är väldigt beskrivande. Än mer beskrivande om att han "verkligen" inte vill genomföra husaffären.

Så Ebba som lovade att låta husaffären gå tillbaka om Esbjörn VERKLIGEN inte ville - borde ju VERKLIGEN nu förstå att så är fallet.

ja och det var ju så att han ej ville komma och göra upp hur det skulle gå till.
Eller skulle det avhandlas i Expressen, i så fall fall tillhör du inte den översta lådan i min värld
2021-02-26, 09:24
Medlem
Citat:
Det är Ebba som vägrar stå vid sitt ord, allt annat är endast propaganda för att svartmåla Esbjörn och göra Ebba Busch till en ängel utåt sett.
Ebba Busch har undvikit att besvara FYRA mail där frågan varit vilket kontonummer hon har så att Esbjörn kan återbetala handpenningen, så lägg ner alla lögner du skriver här.
Man behöver inte träffas för att Esbjörn ska föra tillbaka handpenningen, men ormen Ebba Busch visar än en gång vilken fruktansvärt falsk människa hon är !
Egentligen är det faktiskt Esbjörn som vill bryta ett avtal som har startat bråket. Har du helt missat det?
2021-02-26, 09:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
ja och det var ju så att han ej ville komma och göra upp hur det skulle gå till.
Eller skulle det avhandlas i Expressen, i så fall fall tillhör du inte den översta lådan i min värld

Kanske du då kan besvara denna fråga:

2021-02-26, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha

Jag bryr mig inte vilken låda jag tillhör i din värld. Helst ingen alls..

Ebba borde helt enkelt inse att hon har mer att förlora genom att vinna denna case än vad det är värt.

Men hon kanske har redan tröttnat på politiken och mest av allt vill bara ha huset och tomten?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in