2021-02-26, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Kostnader vilka hon själv försakat sej !
Hon vägrar att stå sitt ord, hon vägrar att lämna ut vart handpenningen skall återbetalas !

Du menar att hon vägrar bryta mot den köpehandling hon skrivit på tillsammans med Esbjörn?
Dvs att hon FAKTISKT står för det hon skrivit på.

Vilken hemsk människa.
2021-02-26, 08:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Därför att ett påskrivet kontrakt fortfarande är juridiskt bindande tills ett annat avtals skrivs om att det ska hävas.

Nån jävla måtta får det väl ändå vara i hur saker och ting sköts.
Ett bindande avtal hävs inte bara pga en återbetalad handpenning.
Och i detta avtal så stipuleras det säkerligen att handpenningen ska betalas direkt.
Då är Ebt bunden att göra det. Och att låta juridiken säga sitt innan några pengar skickas nånstans.

Rätt av dej, någon jävla måtta får det vara, att ljuga rakt in i en kamera om att man givetvis inte ska genomföra affären om säljaren verkligen inte ville sälja sedan göra tvärtom, nej fy fan för denna människa Ebba Busch !
2021-02-26, 08:51
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Busch skriver att ombudet för den gamle mannen är dömd för brott. Det är offentligt att han är dömd för brott. Varför är det förtal att skriva något om en person som är till allmänhetens beskådan och sant? Får inte jag skriva att Tommy Setreus är dömd för brott?

Huskrisen kommer att innebära Ebbas Waterloo. Detta faktum gläder mej så oerhört.
2021-02-26, 08:51
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Bakade du kanelbullar och bjöd på, knäppte du upp blusen och la till charmen när du övertalade säljaren att sälja, besökte du en 80+ man 8-10 gånger i Coronatider innan du lyckades få säljarens underskrift på papper, lovade du sedan att om han verkligen inte ville sälja så givetvis skulle köpet inte genomföras, underlät du dej att besvara fyra mail med frågan om vart handpenningen skulle återbetalas, gjorde du upp affären utan mäklare inblandade för att få köpa fastigheten till underpris, nej det finns viss skillnad mot en normal fastighetesförsäljning här !

Ebba knäppte upp blusen tio gånger framför en 80-årig, hårig man som luktade kiss. Bra porrpotential må jag säga.
2021-02-26, 08:55
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Min mor är död sedan flera årtionden tillbaka, lågt och oanständigt skrivet av dej, men svaret ditt följer bara Ebba klanens beteende här inne, personangrepp, att förlöjliga skribenter, istället för att svara på frågan:

- Varför besvarade inte Ebba fyra mail med fråga om vilket kontonummer som handpenningen skulle återbetalas till ?

Vem är det som gör dina bankärenden då? Kontonumret finns alltid med, såvida det inte är BG/PG.
2021-02-26, 08:59
Medlem
Reporter: Men det är ju ett påskrivet avtal?

Esbjörn: Ja? Och nu vill jag bryta det avtalet men det förstår inte hon..

Haha har man den synen på avtal så behövs inga avtal skrivas alls i framtiden
2021-02-26, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Busch skriver att ombudet för den gamle mannen är dömd för brott. Det är offentligt att han är dömd för brott. Varför är det förtal att skriva något om en person som är till allmänhetens beskådan och sant? Får inte jag skriva att Tommy Setreus är dömd för brott?

För att lagen är skriven så.

Ebba som tycks känna till lagen och hela tiden hänvisar till vad som är "juridiskt korrekt" borde ju veta detta. I alla fall har hon haft alla möjligheter att ta reda på det.

Hon har ju minsann tagit reda på allt annat "juridiskt" kring husaffären.
2021-02-26, 09:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Huskrisen kommer att innebära Ebbas Waterloo. Detta faktum gläder mej så oerhört.

Att Ebba inte är speciellt intelligent behöver ingen längre betvivla, att hon saknar moral likaså.
Ett större självmål än det Ebba gjort iom denna affär är svårt att göra.
Ebba Buschs tid som partiledare är över !
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelmerLjus

Följdfrågan kom aldrig.
Reportern: Men hur tänkte du bryta avtalet då?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelmerLjus

Det är väldigt beskrivande. Än mer beskrivande om att han "verkligen" inte vill genomföra husaffären.

Så Ebba som lovade att låta husaffären gå tillbaka om Esbjörn VERKLIGEN inte ville - borde ju VERKLIGEN nu förstå att så är fallet.
2021-02-26, 09:11
Medlem
Citat:
Att Ebba inte är speciellt intelligent behöver ingen längre betvivla, att hon saknar moral likaså.
Ett större självmål än det Ebba gjort iom denna affär är svårt att göra.
Ebba Buschs tid som partiledare är över !

Hon måste/borde ha folk runtomkring sig som kan ge henne råd i sådana här fall. Men jag misstänker att felet är det att Ebba inte lyssnar.

Det vore bra att lyssna på dem som har mer erfarenhet och bättre uppfattning på vad som kan anses vara moraliskt tvivelaktigt oavsett hur rätt det sen än månne vara ur juridisk synvinkel.
2021-02-26, 09:13
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Sorry, men du har rejält fel här. Någon sa att detta är att likna vid en omkörning av en långtradare där du i snöröken upptäcker mötande trafik halvvägs förbi. Det är bara att trycka på gasen.

Och ja, mitt inlägg handlar om vad Ebba har att förlora eller vinna på det här, inte vad som är rätt eller fel i detta. Min bedömning är att attack är bästa försvar här. Folk gillar människor som står upp för sig själva helt enkelt och det finns många med mig som egentligen är totalt ointresserade av saken men direkt avskyr mediadrev. Där får hon sympati.

Jag lägger till också Ebbas personlighet. Hon är inte bra när hon hamnar på defensiven. Då blir hon osäker och velig. När hon går till attack är hon däremot lysande vilket har visat sig flera gånger.

Så hon lär vinna både privat och politiskt på att hävda sin rätt.

Och det som de flesta glömmer bort här så behöver hon bara samla 10% av svenska folket bakom sig så gör hon ett riktigt bra val nästa gång. De som skriker högst nu och kritiserar Ebba är nog uteslutande de som ändå under inga omständigheter skulle rösta på KD misstänker jag.

Och nej, jag röstar inte på henne.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in