Citat:
Ursprungligen postat av
Starback
Huskrisen kommer att innebära Ebbas Waterloo. Detta faktum gläder mej så oerhört.
Sorry, men du har rejält fel här. Någon sa att detta är att likna vid en omkörning av en långtradare där du i snöröken upptäcker mötande trafik halvvägs förbi. Det är bara att trycka på gasen.
Och ja, mitt inlägg handlar om vad Ebba har att förlora eller vinna på det här, inte vad som är rätt eller fel i detta. Min bedömning är att attack är bästa försvar här. Folk gillar människor som står upp för sig själva helt enkelt och det finns många med mig som egentligen är totalt ointresserade av saken men direkt avskyr mediadrev. Där får hon sympati.
Jag lägger till också Ebbas personlighet. Hon är inte bra när hon hamnar på defensiven. Då blir hon osäker och velig. När hon går till attack är hon däremot lysande vilket har visat sig flera gånger.
Så hon lär vinna både privat och politiskt på att hävda sin rätt.
Och det som de flesta glömmer bort här så behöver hon bara samla 10% av svenska folket bakom sig så gör hon ett riktigt bra val nästa gång. De som skriker högst nu och kritiserar Ebba är nog uteslutande de som ändå under inga omständigheter skulle rösta på KD misstänker jag.
Och nej, jag röstar inte på henne.