2021-02-16, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boutielle
Tjena gänget!

Ska köra både ett par autos och vanliga i sommar tänkte jag. Förra sommarens fukt fick 8/16 autos jag satte..
Vart ändå ganska nöjd, fick ut ~200g på dem 8 som var kvar.

Har ni någon erfarenhet av att köpa ofeminiserade frön? Hur många damer kan man tänka sig få ut från 10 frön?

Och sett till styrkan, är det en kraftigare high på en sort som inte är auto?

Grymt taggad på denna sommaren, drömmer om massa sol

Bienvenue, Bouteille (flaskan)

Flesta här odlar regular. Det är 50/50 hanar och honor.

Om du ska odla vanliga frön som inte är autos så välj för fan inte någon sort från Holland, Spanien eller Tyskland. Välj någon dansk eller finsk sort från nordic genetics eller seedheaven.

Bonne chance!
Citera
2021-02-16, 22:03
Medlem
Citat:
Tjena gänget!

Ska köra både ett par autos och vanliga i sommar tänkte jag. Förra sommarens fukt fick 8/16 autos jag satte..
Vart ändå ganska nöjd, fick ut ~200g på dem 8 som var kvar.

Har ni någon erfarenhet av att köpa ofeminiserade frön? Hur många damer kan man tänka sig få ut från 10 frön?

Och sett till styrkan, är det en kraftigare high på en sort som inte är auto?

Grymt taggad på denna sommaren, drömmer om massa sol

Svarar mig själv där efter lite enkel googling..
Lägger svaret här ifall fler letar efter det.

''It is usually best to assume a female/male ratio of 50:50. Therefore, germinate twice as many seeds as you intend to grow. In practice, the natural female/male ratio is more like 65:35. This is because cannabis spreads its pollen through the air, without the need for pollinating insects, and therefore requires fewer males than females.''
Citera
2021-02-17, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perlite
Bienvenue, Bouteille (flaskan)

Flesta här odlar regular. Det är 50/50 hanar och honor.

Om du ska odla vanliga frön som inte är autos så välj för fan inte någon sort från Holland, Spanien eller Tyskland. Välj någon dansk eller finsk sort från nordic genetics eller seedheaven.

Bonne chance!

Merci beaucoup mon amie!

Det blev från Tanska, känns tryggt med finskt!
Du verkar kunnig på ämnet, så jag passar på att slänga ut en fråga till

Förra året var frugan inte speciellt nöjd med min torkning i vårt garage då grannen är polis Jag tyckte det gick alldeles utmärkt då det inte luktade ett dugg ut.
När jag berättade om årets planer så fick jag bara höra att hon inte vill ha något hemma.

Det låter som ren idioti, men har du hört om någon som har torkat utomhus?
Eller bör jag börja leta redan nu efter någonstans att torka när det är klart?
Citera
2021-02-18, 00:23
Medlem
Citat:
Merci beaucoup mon amie!

Det blev från Tanska, känns tryggt med finskt!
Du verkar kunnig på ämnet, så jag passar på att slänga ut en fråga till

Förra året var frugan inte speciellt nöjd med min torkning i vårt garage då grannen är polis Jag tyckte det gick alldeles utmärkt då det inte luktade ett dugg ut.
När jag berättade om årets planer så fick jag bara höra att hon inte vill ha något hemma.

Det låter som ren idioti, men har du hört om någon som har torkat utomhus?
Eller bör jag börja leta redan nu efter någonstans att torka när det är klart?
Det går att torka ute om du måste. Dock är det verkligen inget jag rekommenderar. Lätt hänt att det börjar mögla eller att det smakar hö. Börja leta efter någonstans att torka.
Du pratar om ert garage så det låter på dig som att du bor i villa eller radhus. Är det bara några plantor så är det cool lugnt. Grannen kommer inte känna ett smack. Men jag förstår din fru som nojar. Torka kanske i toaletten eller leta ny plats redan nu.
Tanska är dansk, bra val för övrigt!

Lycka till.
Citera
2021-02-23, 13:11
Medlem
tjenare allihop vet att många har kli i fingrarna inför våren jag själv kan inte sluta få bort alla tankar kring det.

NU till själva frågan så köpte jag väldigt tunna growbags som man nästan ser igenom iår tänkte se ifall det kan bli bättre å enklare. jag fixar någon länk på en bild så ni kan förstå mig helt. Men nu verkar det vara som så att rötterna växer igenom sig just det tunna tyget är ej hel säkert. Men bra om jag vet det så jag ej skulle förvänta mig det så blir alla rotbudna så går hela årets skörd åt helvete, Ja jag vet att om jag är osäker så finns det betydligt mycket mer en dessa man kan förvegga i "utomhus" är så att jag just vill testa med dessa.

https://anonymousfiles.io/7lLIltfv/

https://anonymousfiles.io/9OKhtrSE/
Citera
2021-02-25, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Italyboy164
tjenare allihop vet att många har kli i fingrarna inför våren jag själv kan inte sluta få bort alla tankar kring det.

NU till själva frågan så köpte jag väldigt tunna growbags som man nästan ser igenom iår tänkte se ifall det kan bli bättre å enklare. jag fixar någon länk på en bild så ni kan förstå mig helt. Men nu verkar det vara som så att rötterna växer igenom sig just det tunna tyget är ej hel säkert. Men bra om jag vet det så jag ej skulle förvänta mig det så blir alla rotbudna så går hela årets skörd åt helvete, Ja jag vet att om jag är osäker så finns det betydligt mycket mer en dessa man kan förvegga i "utomhus" är så att jag just vill testa med dessa.

https://anonymousfiles.io/7lLIltfv/

https://anonymousfiles.io/9OKhtrSE/

Ingen som tidigare har använt sig utav dessa och kan skriva sin åsikt?
Citera
2021-02-25, 17:54
Medlem
neiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Italyboy164
Ingen som tidigare har använt sig utav dessa och kan skriva sin åsikt?
Tror de växer sig igenom, ser ut att vara sånt nät som finns på kokosbriketter. Annars kan du bara göra massa små hål i den innan du planterar ut.
Citera
2021-02-25, 21:12
Medlem
gonzorockers avatar
Nån som har nån smart lösning på vattenuppsamling? Var så jävla torrt förra året så bäckarna som brukar hjälpa mig var torra.
Det jag har tänkt på hittills är att skära upp sidan på större dunkar och placera ut lite stealthigt sådär, men förslag är välkomna.

Erfarenheter av danish gold? Har för mig att Tanska snackade om den back in the days
Citera
2021-02-27, 02:10
Medlem
tixerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gonzorocker
Nån som har nån smart lösning på vattenuppsamling? Var så jävla torrt förra året så bäckarna som brukar hjälpa mig var torra.
Det jag har tänkt på hittills är att skära upp sidan på större dunkar och placera ut lite stealthigt sådär, men förslag är välkomna.

Erfarenheter av danish gold? Har för mig att Tanska snackade om den back in the days

förra året grävde jag ett stortjävlahål o la i en pressening tidigt vår , blev typ 400l räckte till mig men ingen cirkulation så blev surt mycket alger o skit. Och sen ska man nog ha något filter på sitt vatten om de större yta för de kommer massa mygg o skit o lägger yngel i vattnet, tycker de är en svår fråga för man får oftast bära ut vatten om man inte vill ha konstigt ph och skit. som sätter krokben,
Citera
2021-02-27, 19:30
Medlem
gonzorockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tixerz
förra året grävde jag ett stortjävlahål o la i en pressening tidigt vår , blev typ 400l räckte till mig men ingen cirkulation så blev surt mycket alger o skit. Och sen ska man nog ha något filter på sitt vatten om de större yta för de kommer massa mygg o skit o lägger yngel i vattnet, tycker de är en svår fråga för man får oftast bära ut vatten om man inte vill ha konstigt ph och skit. som sätter krokben,

Ja det blir sånna problem istället ja, hade dock vart sweet om det funkade. Ja man får väl bära dunkar då.
Tänker ändå att nån slags regnuppsammlings anordning borde kunna bidra med lite i alla fall, då förbrukar man ju vattnet innan det hinner försuras.
I bästa fall får vi regelbundna tunga regn och inte så torrt i markerna att bäckarna torkar
Citera
2021-02-27, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gonzorocker
Ja det blir sånna problem istället ja, hade dock vart sweet om det funkade. Ja man får väl bära dunkar då.
Tänker ändå att nån slags regnuppsammlings anordning borde kunna bidra med lite i alla fall, då förbrukar man ju vattnet innan det hinner försuras.
I bästa fall får vi regelbundna tunga regn och inte så torrt i markerna att bäckarna torkar

Finns en engelsman på Youtube som också kör grop och pressening. Kommer fan inte ihåg vad han heter men Vice gjorde en dokumentär om honom. Han har också fett många hinkar som han också använder som uppsamling. Om du gör rätt från första början så slipper du bära vatten. Hur jävla drygt som helst att hålla på som en kurdisk bergs åsna och bära vatten. Jag har gjort det oxå och det är inte kul. Gör rätt från början så slipper du.
Citera
2021-02-28, 12:29
Medlem
tixerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perlite
Finns en engelsman på Youtube som också kör grop och pressening. Kommer fan inte ihåg vad han heter men Vice gjorde en dokumentär om honom. Han har också fett många hinkar som han också använder som uppsamling. Om du gör rätt från första början så slipper du bära vatten. Hur jävla drygt som helst att hålla på som en kurdisk bergs åsna och bära vatten. Jag har gjort det oxå och det är inte kul. Gör rätt från början så slipper du.

Outdoor warrior e de du tänker på mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in