2021-02-25, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Det är mycket som måste ändras i vårt rättsystem för det är allt annat än rättssäkert i dagens läge.

Men tror mer på att ändra i lagar, regler och skapa åtgärder som riktar sig mot den som utgör hot och som begår brott, dvs förövaren.
I detta specifika fall borde SD sitta minst häktad, allra helst i fängelse på livstid. Detta går uppenbarligen genomföra så varför gör de med makt ingenting åt det? Varför riskerar dessa människor HD:s och döttrarnas liv?

Om HD inte vill så kan ingen tvinga henne.
Citera
2021-02-25, 19:11
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det är inte vad jag skriver. Läs igen, det är inte många rader.

Men det är din ståndpunkt när det gäller mordet på LW? Eller har du ändrat dig?
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-02-25 kl. 19:13.
Citera
2021-02-25, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Då får hon väl göra en deal med ÅK.

Det ingår inte i åklagarens arbete (eller arbetsbeskrivning).
Citera
2021-02-25, 19:16
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Det ingår inte i åklagarens arbete (eller arbetsbeskrivning).

Det kanske det borde göra? Om det är det som krävs för att HD och JG ska våga berätta det de vet. Det måste ju vara viktigare att få en mördare inlåst än att sätta dit någon för skyddande av brottsling.
Citera
2021-02-25, 19:21
Medlem
Citat:
Men det är din ståndpunkt när det gäller mordet på LW? Eller har du ändrat dig?

Har inte alls ändrat mig därvidlag.
Det är inte enbart gärningsmannens fel, det är även fegisarna som är tysta och fortsätter umgås trots att de misstänker hur det ligger till. Stöttar honom.
Citera
2021-02-25, 19:23
Medlem
Citat:
Det låter bra. Vilka åtgärder skulle ha kunnat hindra Ulf Ekman och Åsa Waldau från att förstöra livet för så många?
Hur skulle man ha kunnat hindra SD från att hjärntvätta och utnyttja LW? (Jag tror inte på att hon var hjärntvättad men om hon hade varit det?)

Åsa Waldau & Co fick löjligt låga straff med hänsyn taget till all skit de ställde till med.
Citera
2021-02-25, 19:24
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Har inte alls ändrat mig därvidlag.
Det är inte enbart gärningsmannens fel, det är även fegisarna som är tysta och fortsätter umgås trots att de misstänker hur det ligger till. Stöttar honom.

Är det deras fel att han mördade LW?
Citera
2021-02-25, 19:36
Medlem
Citat:
Är det deras fel att han mördade LW?

Självklart inte! Men de uppvisar dålig moral. Säger inte att jag har rätt, men jag anser att de gör det.
Citera
2021-02-25, 20:40
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Det enda hon bidrar med är att tillåta honom hållas i sin egoism och gränslöshet. Nu vet han att oavsett vad han gör, stannar hon kvar. Om något innebär det att blotta halsen för ett rovdjur. Han kommer aldrig heller respektera henne som likvärdig, och det kommer slå tillbaka på många fler sätt, vare sig Lena lever eller är död.
Så länge hon gör det så är hon nog utom fara.
Den dag hon väljer att lämna honom på riktigt ligger hon riktigt illa till.
Citera
2021-02-25, 20:41
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Sen fick hon skadestånd för förlorad inkomst... hon som var sjukskriven och inte klarade av livet...
Du påminner om något jag bara har ett svagt minne av.
Fick hon verkligen skadestånd för förlorad inkomst?
Fick hon sjukpenning samtidigt så har hon lurat systemet, men ingen skulle väl vara förvånad över det.
Citera
2021-02-25, 20:45
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Jag tror att hon kan hantera honom. Hon hanterade Lenas manipulationsförsök mästerligt. Antagligen för att hon hade 20 års vana av att hantera SD. Hon såg igenom LWs BS och lät henne inte få som hon ville. Dessutom är hon och SD ungefär lika stora så jag tror att hon kan försvara sig om det skulle behövas. Men jag har givetvis ingen aning egentligen. Hon kanske behöver varnas. Jag vet inte.
LW trodde uppenbarligen också att hon kunde hantera honom.
Det kanske visar sig att HD också har fel.
Citera
2021-02-25, 20:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Det verkar som att både LW och HD historiskt sett fått styra och ställa en del utan att SD:s cirklar rubbas. Det är när SD upplever kontrollförlust det blir farligt.

Han har visst haft koll på HD, det är klarlagt i FUP. Det är även klarlagt att HD vidtagit åtgärder mot hans kontroll (bla genom byte av kontaktvägar med sin älskare).

Mot bakgrund av detta drar jag slutsatsen att SD har full insyn och kontroll över HD i dagens läge. Det är så hennes vardag ser ut numera, totalfångad i psykopatwierdots nät med insikten om att han faktiskt tillslut har dödat någon (LW).
Vem ska rädda HD? Vem kan ens rädda HD? Hennes läge är totalt hopplöst.
Han har koll. Det vet väl alla vid det här laget som läst FUP.

Han är lika dominant på jobbet som chef innan han omplaceras. Han kan inte samverka för fem öre.
Rigiditet och kontrollbehov går hand i hand och det lär inte bli bättre om han är egocentrerad.
Då blir det antingen Rt eller punkt slut på möten där han bestämmer, är socialt inkompetent och avslutar.

Hon om nån lär veta att han är ett kontrollfreak. Det ses väl i högsta grad via strösselförhöret och hur han mäter centimetrar kring kaninburar vart barnen får gå.
Barnen får x antal godis i förhållande till ålder, själv äter han som en godisråtta.
Det lär inte vara de enda galenskaperna i nästan 20 år. De fotar mätarställning på gemensam bil.

Hon kan sin man, men hon säger likaväl ifrån i debatterna när han skenar iväg. Kallar honom barnslig, att han inte ska bete sig som ett offer. Hon går dit för att prata ut.

När de ska till USA ligger bollen hos honom. Hon ställer krav.

"Så bollen ligger gos dig hur du vill ha det i fortsättningen. KRAM"

" (..) Bollen ligger hos dig hur du vill att vår relation utvecklas."

För övrigt är hon kreativ.
2015 kräver hon att han ska avlägga rapport och övervakar honom via endomondo.

2017 kräver hon full insyn i mobil och konton och att all kontakt med LW ska gå genom henne, hur kontakten ska se ut på offentliga event. En GC väninna förbjuds att ens hälsa, vilket hon upplevde tråkigt för LW var värd mer cred.

2018 byter hon gemensamma login, ändrar inställningar och byter forum till viber för att kunna sexchatta med JS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in