Citat:
Ursprungligen postat av
kubun
Oj affären nu förstanyhet på TV4as 7-nyheter och gubben intervjuas
https://www.tv4play.se/program/nyheterna
Nu kanske jag blir påhoppad men när jag lyssnar hör jag att hon varit hos honom ett flertal gånger druckit kaffe och talat om köp och som jag fattat det har han sagt nej. Hon har försökt övertala honom och smickrat honom med uttalanden om fastighetens gamla fina byggdetaljer och gett eller skickat ” smileys”.
Sen kommer nästa tanke. När en person blir utsatt för ett slags övergrepp och trängd gäller ju ett ”nej”. Det borde väl ha gällt här också. Han sa nej han ville inte sälja. Men EB gav sej inte. Jag kan gott tänka mej att han till slut inte orkade säga nej fler gånger att hon var för dominant och bestämmande.
Är det inte en slags övergrepp. Undrar jag????? Tänker ännu mer då eftersom det 1) inte finns några som bevittnat köpet. 2) att han dagen efter sa upp kontraktet. 3) att han skickade ett rekommenderat brev till EB om det. M a o han ville inte sälja. Så går mina tankar. Att hon är maktlysten?
Samtidigt är marken värdefull. Det kan ju ge en hel del tankar om det ena och det andra för den som ja vill ha både pengar och då barnen i närheten.
Varför gick hon inte till en mäklare istället. Det hade varit enklare. Men hon hade väl siktat in sej på just den ägan?!?!