2021-02-25, 19:02
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VildaWebben
Naturligtvis kan vi det.

Så antingen är Esbjörn förvirrad och var därmed sårbar när Ebba ville köpa fastigheten. Eller så är han glasklar och är därmed väl medveten om vilken linje ombudet driver.

Oj då, du har gått i en cirkel och inte förstått någonting.
Nåja, då vet jag i alla fall vilken nivå ditt förstånd ligger på.

För sakens skull - Nej, hur klar man är i knoppen har inget att göra med om man har blivit lurad eller förd bakom ljuset att göra. Det kan även högintelligenta bli. Men det förstår jag att du inte förstått, trots upprepade förklaringar.
2021-02-25, 19:02
Avslutad
Ebba raserar allt väljarstöd genom att fortsätta med terrorn mot den demente mannen. Folk förstår mer och mer att KD är inget parti för äldre människor och hon är ingen vidare kristen person heller..

Hon skämmer ut sig med sina hämnd-aktioner
Senast redigerad av Gosif 2021-02-25 kl. 19:05.
2021-02-25, 19:04
Medlem
kubuns avatar
Oj affären nu förstanyhet på TV4as 7-nyheter och gubben intervjuas
https://www.tv4play.se/program/nyheterna
2021-02-25, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Oj då, du har gått i en cirkel och inte förstått någonting.
Nåja, då vet jag i alla fall vilken nivå ditt förstånd ligger på.

För sakens skull - Nej, hur klar man är i knoppen har inget att göra med om man har blivit lurad eller förd bakom ljuset att göra. Det kan även högintelligenta bli. Men det förstår jag att du inte förstått, trots upprepade förklaringar.

En högintelligent som är klar i knoppen förstår om ombudet företräder en annan linje. I synnerhet om detta är toppnyheter i media.
2021-02-25, 19:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VildaWebben
Det är upp till Esbjörn vad han väljer. Väljer han att försöka avbryta affären i syfte att ej få släkt och vänner emot sig så är det hans beslut.

Jag tror dock inte han är så klar i knoppen som Ebba påstår. Då hade han redan varit medveten om släktingars eventuella önskemål kring fastigheten.
Självklart är det Esbjörns val. Men du måste fatta att han är utsatt för påtryckningar från människorna omkring sig. Esbjörn är svag, inte dement.
2021-02-25, 19:10
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Det tror jag inte och det lär dröja innan detta är över eftersom Ebba gett sig fan på att driva igenom köpet kosta vad det kosta vill. Att sen se henne stå i riksdagen å interpellera avseende krafttag mot åldringsbedrägerier kommer att bli minst sagt komiskt. Det kommer inte att glömmas. Ebba usch har på sätt å vis gett åldringsoffren ett stenansikte
Du får nog byta småkalsongerna där borta på Sveavägen 68, att köpa något till ett marknadsvärde är inte bedrägeri.
Esbjörn hade kunnat lägga ut huset på den öppna marknaden, men han var antagligen rädd att få lägre betalt för rucklet.
2021-02-25, 19:10
Medlem
Citat:
Du fattar fortfarande inte.

Ebba har varit tydlig med att hon inte ger efter för hot. Och det gör hon helt rätt i.

Men du kanske tycker att man skall ge vika för hot?

Det är aldrig hot i lagens mening att tala om att man kommer anmäla någon för ett brott om man varit utsatt för brott. Förtal är en brottslig gärning Ebba Usch ägnar sig åt när hon smutskastar Bininge. Det är inte heller ett hot att meddela någon om att man kommer vidta rättsliga åtgärder eller stämma någon i domstol.

Med enkel matematik har Ebba Usch fortfarande drygt 4% vänner i väljarkåren. Men 96% av väljarkåren är inte hennes polare som tycker hon ska lura av en åldring en fastighet under pågående pandemi.

Det brottsligt att förtala folk så som Ebba gör, först Esbjörns nära och kära och nu hans ombud. Det blir ynkligt i en civilrättslig tvist. Hon kommer få domstolarna emot sig. De som sitter där och dömer har läst mer än en bok. De kan värja sig mot lögner då de redan har hört det mesta. Det tar en liten tid innan de inser att en partiledare för KD lever i en värld där hennes subjektiva syn på sanningen strider mot de sanna sakomtändigheterna.

Listiga Ebba försöker ersätta sin brist på rättsliga grunder och avsaknaden av de bevis som styrker hennes talan med förtal av Esbjörns ombud. Hur lågt kan denna Ebba Usch sjunka? Är det värt det, undrar jag.
2021-02-25, 19:11
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Deras största problem är att få tillbaka ett väljarstöd. Många av väljarna i förra valet var just äldre. Som du själv påpekat så är inte alla äldre borta i bollen, de kommer minnas det här
Som ännu ett sossedrivet drev ibland flera nu när sossarnas tid vid makten går mot sitt slut.
2021-02-25, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Självklart är det Esbjörns val. Men du måste fatta att han är utsatt för påtryckningar från människorna omkring sig. Esbjörn är svag, inte dement.

Ja, det är mycket möjligt att han är svag. Han kunde inte säga nej till Ebba som drog nytta av hans svaghet och kan nu inte säga nej till släktingarna. Ebba bör backa som hon lovat.
2021-02-25, 19:14
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Du kan ingenting om fastighetsrätt, eller hur!

Ebba blev ägare till fastigheten den 20e augusti. Sådan är lagen. Läs gärna på om den. Den aktuella lagstiftningen heter Jordabalken och det är 4 kapitlet som avhandlar dessa bitar om skifte. Men läs på hela du, det skadar inte.
Men snälla nån, inte tror du väl att Ebba Usch är rättmätig ägare bara för att hon lagt handpenning!?
I korthet: På tillträdesdagen upprättas ett köpebrev och då betalas återstoden av köpeskillingen. Det är först då som köparen får tillträde till fastigheten. Köpebrevet är ett bevis, kvitto, på att fastigheten är betald och att den fått en ny ägare. Det är också köpebrevet man söker lagfart på.
Ebba Usch har inte erlagt hela köpeskillingen utan enbart handpenning.
2021-02-25, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Oj affären nu förstanyhet på TV4as 7-nyheter och gubben intervjuas
https://www.tv4play.se/program/nyheterna
han förstod verkligen inte innebörden av köpeavtalet, det kan vi nog definitivt konstatera, det som är en mäklares plikt att se till att parterna förstår, även vid ett skrivuppdrag! lider med honom när man ser han intervjuas och tänker mig att det är det många andra som gör och kommer känna sympati för honom, . Lyckas han inte häva köpet mot Ebba så är det givetvis mäklaren de bör gå på, de bör de göra oavsett iof.
2021-02-25, 19:17
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Men snälla nån, inte tror du väl att Ebba Usch är rättmätig ägare bara för att hon lagt handpenning!?
I korthet: På tillträdesdagen upprättas ett köpebrev och då betalas återstoden av köpeskillingen. Det är först då som köparen får tillträde till fastigheten. Köpebrevet är ett bevis, kvitto, på att fastigheten är betald och att den fått en ny ägare. Det är också köpebrevet man söker lagfart på.
Ebba Usch har inte erlagt hela köpeskillingen utan enbart handpenning.

Jag vet.

Du har bevisligen ingen aning.

Ebba var ägare till och med redan innan handpenningen var erlagd.

Det är det som skiljer dig och mig. Jag har kunskap.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in