Och är det rimligt att man ska behöva ta vilken skit som helst bara för att man har ett specifikt jobb?
Eller ska folk i vissa ställningar inte kunna köpa bostäder av rädsla för att utnyttjas via pressen?
Offerperspektivet klär Ebba dåligt. Yrkespolitiker, i synnerhet på riksnivå, är bland det mest privilegierade man kan vara sett till lön, arbetsvillkor, förmåner. I synnerhet i förhållande till de låga kraven på kompetens och utbildning.
Det är rimligt att människor med sådan makt och privilegier granskas hårdare av media jämfört med oss vanliga dödliga. Mer än en gång har ju sosse-politiker hamnat i mediaskandaler. Så det är ingen vänsterkonspiration mot KD.
Det är förtal. Det avgörs i ett separat brottmål om Binninge anmäler Ebba för detta brott. Bevisläget är utmärkt.
Vi vet alla att polisen avfärdar anmälningar om olovlig trädfällning eftersom brott av detta slag, är redan på utredningsstadiet ord mot ord. Förtal är brott i en annan liga, där förtal ses på som ett mycket allvarligare brott än brott som olovlig trädfällning.
Särskilt under pågående tvist i domstol är förtal mycket allvarligt. Och ovärdigt. Fy Ebba Usch som med berått mod ger sig på Esbjörns ombud. En gränslöshet i linje med Ebba Usch syn på äganderätten och särskilt hennes egen rätt till en bostad hon vill ha.
Njaee ord mot ord var det väl inte om trädfällningen.
Ebba sa hon fick fälla Esbjörn sa att hon fått fälla, det är ju samstämmighet inte motstridighet, eller?
Det där med förtals brottmål får vi nog ta med en stor skopa salt du taggisen......
Problemet är att Esbjörn har sagt olika saker till alla inblandade. Och jag är helt övertygad om att han inte kan reda ut det här själv. Så därför låter han det här spela på via Maggan och Binninge.
Alltså förstår du inte riktigt skiten han har satt sig i genom att inte dyka upp?
Det är dels handpenning plus ev skadestånd till EBT det handlar om.
Det är ersättningen för EBTs juridiska ombud när hon vinner (vilket hon kommer göra).
Och det är ersättningen för den "juridiska" tjänst som Binninge utfört.
Hamnar han under 800.000 i utgifter så ska han skatta sig jävligt lycklig.
En man med ordning och reda i huvudet hade dragit i handbromsen och gjort sig av med ett ombud som dels driver en linje som går emot ens egna vilja, dels kommer orsaka stora personliga kostnader.
Ja, framfört att han inte vill fullfölja tycks han ju ha gjort ett flertal gånger, från första början, både via brev, via ombud och via egna utsagor (bl a hos polisen).
Att en ensam åldring kan känna sig rädd för Ebba Busch och hennes ursinne över att inte få sin vilja fram, i kombination med hennes välinoljade, välinövade, dominanta och manipulativa retorik är verkligen inte förvånande eller konstigt! Jag förstår att han inte vill sätta sig ner igen för en kaffepratstund med henne, och utsätta sig för mer av den varan! Dessutom hotade hon honom samtidigt med 400 000-kronors vite. Tala om ”vänligt utsträckt hand”!
”Det har hotats med stämning från dag ett. Kravet: 400 000 kronor i vite. Ebba Busch hoppas att Uppsala tingsrätt inte bara ska slå fast att det är KD-ledaren som har rätt till/äger fastigheten utan också att tingsrätten utfärdar ett vite. I det här fallet är planen att få domstolen att besluta om ett vite på 400.000 kronor. Vitet skulle i så fall utlösas om inte Esbjörn överlämnar ett bevittnat köpebrev som är grunden för att få lagfart på fastigheten.”
Hon demonstrerar ju dessutom rätt effektivt i sina utfall mot SVT-programledaren Anders Holmbergs personliga integritet hur hon sköter samtal där den hon talar med inte böjer sig för hennes vilja direkt utan istället har mage att upprepa sin fråga och inte bemöta hennes utsvävande i ett annat ämne. Hon använder sig av precis samma taktik som Trump; hon svävar först ut i oväsentligheter och försöker sen läxa upp reportern för att han i sin yrkesroll ställt en fråga hon inte gillar. Istället för att svara med värdighet på intervjufrågor börjar hon rabiat domdera om att han inte borde ställa frågor om han inte kan acceptera svaret och hugger mot honom personligen. Ger definitivt ett obalanserat och oproffsigt intryck!
Problemet är dock att så som det ser ut vad det gäller fastighetsaffärer i Sverige så krävs det att man dyker upp och löser det.
Och hittils har det presenterats noll bevis på några brev.
Inget rekat, inga samtalslistor.
Ingenting.
Vill man inte sälja efter många om och men så dyker man upp på det möte som bokats. Av den enkla anledningen att efter det datumet så är det försent.
Och hotet om vite kom efter att han valt att inte dyka upp.
ja visst kan han det. Allt ovanstående hände dock långt innan Esbjörn hade ett ombud. Det ombudet, som för övrigt inte är advokat och saknar juristutbildning, prackade maggan på honom via sin kompis monika som är gammal kompis och affärspartner med Binninge.
Kanske har du glömt att du själv skrev att gamla kan ha svårt att säga nej. Något som gäller särskilt när "nära och kära" ställer krav.
Men jag undrar fortfarande, hur ska du ha det. Ska men ge vika för hot, eller inte?
Minst tredje gången du ställer den av mig nu fetade ovanligt korkade fråga för att du ska få oss att tro att du tror dig hittat ett dråpslag.
Jag kan ta den!
Din fråga går inte att besvara med ett ja eller nej.
Det beror såklart på vilket hot som ställs. Vilka valmöjligheter som ges. Ja detta visste du också.
Du ställer ofta en massa plattetydaktiga retoriska frågor. Syftet kan bara vara ett och just därför ställer jag ingen fråga om det.
En man med ordning och reda i huvudet hade dragit i handbromsen och gjort sig av med ett ombud som dels driver en linje som går emot ens egna vilja, dels kommer orsaka stora personliga kostnader.
Men då tycker du också att den bostad han sålde i V-ås också är ogiltig?
För där verkar det ha gått hur bra som helst att sälja.
Det är VÄLDIGT märkligt att den enda gången han är gaggig i huvudet är när det gäller den fastigheten där det finns flera personer som har en ekonomisk vinning i att den inte säljs.
Och att han under ett polisförhör bara dagar innan klart och tydligt kan redogöra för polis exakt vad som hände i en viss situation.
Jag undrar hur länge det dröjer innan polisen knackar på hemma hos den där Monika Pernrot Lullmaa och plockar in henne i en cell så hon får skaka galler. Trolöshet mot huvudman är ju ett ganska allvarligt brott och med tanke på hur hon sitter på två stolar och dels samarbetar med Binninge som fakturerar Esbjörn och dels hur hon betalar Esbjörns räkningar, och de belopp vi snackar om där, så kan det bli en hyfsat lång fängelsevistelse för ett sådant tilltag.
Tja det blev nu bara en gång för mig att jag lät mig förföras av en ung brud trots att jag var föremål för flera försök. Jag bara skrattar åt ert ojande och att ni i Ebbas försvarsgäng skulle vara förmögna att visa nån slags respekt överhuvudtaget ser jag som uteslutet efter att sida upp och sida ner fått ta del av en sån strid ström av okvädningsord ni kastat ur er. Har aldrig någonsin kämpat för att bli tilldelad någon respekt. Jo jo efter sig själv dömer man andra
Dina pedofilanklagelser må du rikta mot lagstiftarna och politikerna Ebba inkluderat som bestämt gränsen vid 15 år. Jag har inte gjort något olagligt och har aldrig någonsin försökt att förföra någon kvinna. Det är egentligen heller inte någon skillnad i sak på våldtäkt och förförelse. I det ena fallet tillskansar man sig sex och i det andra lurar man till sig det. Det som tänder en normal man är en kvinna som vill, det gudomliga, men det är säkerligen något som övergår din förmåga att ta till dig.
När jag läste domen mot JB stod det ganska klart för mig att 15-åringen försökte förföra JB men han lyckades trots erektionen hon lyckats framkalla dra sig ur situationen så våldtäkten aldrig fullbordades. Ja våldtäkt som det skulle ha räknats som, trots hennes byxmyndighet, därför att hon stod i en beroendeställning till honom som styvdotter.
Nä JB har nog blivit dömd som oskyldig. Hade han haft en intention att genomföra ett samlag så hade han ju fullbordat det. Tjejen snärjde honom, så är min uppfattning, försökte först t.o.m. köra med att hon var rädd för att ha blivit med barn men ändrade storyn. JB förnekar brottslig handling. Han är varken den förste eller den siste som skulle kunna vara dömd men oskyldig.
Han är dömd upp till högsta instans och är inte ett oskyldigt dömt offer!
Att barnet försökte förföra honom
Nackskott är nog för lindrigt när jag tänker efter.......
Men då tycker du också att den bostad han sålde i V-ås också är ogiltig?
För där verkar det ha gått hur bra som helst att sälja.
Det är VÄLDIGT märkligt att den enda gången han är gaggig i huvudet är när det gäller den fastigheten där det finns flera personer som har en ekonomisk vinning i att den inte säljs.
Och att han under ett polisförhör bara dagar innan klart och tydligt kan redogöra för polis exakt vad som hände i en viss situation.
Jag är helt öppen för möjligheten att Esbjörn är helt klar i skallen. Men då duger det inte att påstå att Esbjörns ombud driver en linje som går emot Esbjörns vilja. En man som är klar i skallen gör sig av med ett sådant ombud.