2021-02-25, 14:43
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VildaWebben
Ebba gick i höstas ut i media med att hon är beredd att backa om Esbjörn verkligen inte vill sälja.

Jag tycker hon bör hålla det löftet.

Det gjorde hon. Då vägrade Esbjörn.

Esbjörn bör hålla sitt löfte och avtalet han skrev under.
2021-02-25, 14:44
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Binninge hävdar att den psykologundersökning som han lämnar in till domstolen inte kan användas som underlag för att bedöma Esbjörns kognitiva förmågor, inte ens av experter på området.

Det är ta mig faaan något av det allra mest komiska jag läst i detta.

Om inte experter kan bedöma Esbjörn utifrån den. Hur ska då domstolen kunna göra det?

Det är väldigt hög tid för domstolen att sparka ut Binninge! Han är en fullständig katastrof för sin klient.

Yes, den delen är faktiskt riktigt komisk, skulle nog bli problem för de flesta domstolar om experter och sakkunniga måste ha en personlig relation eller träffa någon personligen för att kunna uttolka vad en utredning säger.

Fast det kanske säger mer om utredningen angående E*björns demens än vad Binninge ville.
Senast redigerad av Reimer 2021-02-25 kl. 14:52.
2021-02-25, 14:45
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Ja jag håller på å lusläser domen nu och antecknar. Tjejen verkar ju vara något av en sk värsting och domen baseras främst på hennes berättelse. Ja den är helt avgörande. Hon skämdes över brännmärket, ja såklart när hon tillfogat sig det själv. Det står ju i domen att det inte kan uteslutas.

Bevisligen har hon ju ett självskadebeteende då hon ju skurit sig själv i handleden. Även modern var skeptisk till hennes berättelse. Märkligt också att åklagaren motsatte sig ett yttrande från Socialstyrelsens rättsliga råd vad beträffade brännmärket och rätten lät honom få det igenom.

Ebba kan inte ha läst igenom domen för då hade hon nog inte omnämnt den i sitt Facebook inlägg. Hon som jag har säkert förletts att tro vad som här skrivits om att JB är ett riktigt monster som våldtagit och torterat småbarn.

Sakta i backarna:

Det är inte så att saken inte stötts och blötts, först i en polisutredning, sedan ett åtalsbeslut, sedan i tingsrätten (fällande dom) och i hovrätten (fällande dom).

Det är nog dessvärre (eller dessbättre, beroende på åsikt) så att ett antal vettiga människor kollat på det här, och kommit fram till att brott har begåtts.

Till saken hör att den dömde har gjort det till en födkrok att representera individer som ansett sig orättfärdigt behandlade i rättsliga sammanhang. Typ, Billy Butt, Tito Beltran och andra i slemgubbesvängen.
2021-02-25, 14:50
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
4 (fyra) mail med förfrågan om Ebbas kontonummer har förblivit obesvarade av Ebba Busch, varför?
- Ebba vill inte ha tillbaka handpenning, hon har aldrig det velat, det skulle ju raserat hela hennes plan att erövra Esbjörns fastighet.
Hon har redan köpt den så varför skall EBT ta tillbaka sin erlagda handpenning.
Mitt inlägg kommenterade lögnerna från pederasten Binninge om att Esbjörn försökt betala tillbaka handpenningen.
2021-02-25, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
I en annan tråd påstår du att du inte är gammal, kanske dags att avslöja din riktiga ålder?
"Jag är inte gammal men tillhör en riskgrupp"

Vad pratar du om. Länka till det inlägget.
2021-02-25, 14:56
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Jag ifrågasätter inte Esbjörns kognitiva förmåga eller rättslig handlingsförmåga.

Men vi ser hur pass stora proportioner denna affär fått, så pass stor att den kan påverka kommande valrörelse och regeringsbildning, så kanske är det bäst då att affärer med pensionärer förbjuds så att ingen ska behöva bli misstänkliggjord i onödan och inga frågetecken kring dylika affärer uppstår.
Fast vi kan väl knappast begränsa en stor grupps rättsliga handlingsförmåga pga att partiledare gör affärer?
Att det här ens valsar i pressen beror på att Sveavägen 68 använder LO-ledarsidor och internettroll för att kampanja mot KD.
Syftet är att försöka säkerställa ett fortsatt maktinnehav för socialdemokraterna.
2021-02-25, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Hoppas verkligen på det. Hon är helt orimlig i sitt beteende.

Det var hon redan när hon prioriterade festen i Israel med Bindefeldt istället för budgetarbete. Och ytterligare en gång när hon festade på Stureplan och skjutsade hem sin kompis med SÄPO-bilen.

Om hon någonsin har haft ett omdöme då har den börja svika henne ordentligt.

Hon är för barnslig och för hårdnackad för att arbeta som ordförande för ett kristet parti.

Under dessa tider borde hon - tvärtom - visa extra mycket hänsyn till sådana som Esbjörn..

Hon är som besatt, och förstår inte att hon kan förlora i domstol. Det är den enda okunskapen hon har som kan bortförklaras med naivitet.

Jens Liljestrand förmedlar det jag känner mycket bättre än någon annan. Det handlar om den värsta hemnetknarkaren i landet, Ebba Busch!!!

För listig för sitt eget bästa, då det finns folk som ser rakt igenom henne.

Det var en intressant artikel i Expressen som belyser psykologin bekom Ebba Busch agerande.

https://www.expressen.se/kultur/jag-kanner-igen-mig-i-buschs-husdrommar/

https://www.expressen.se/kultur/frukost-och-familjemys-i-ebbas-svenska-paradis/

https://www.expressen.se/kultur/jens-liljestrand/ga-hem-och-las-bocker-ebba-busch-thor/
2021-02-25, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Det kanske helt enkelt behövs en ny lag - En Lex Ebba.

Inför en regel genom lagstiftning som gör det förbjudet att köpa egendom ägt av pensionärer alternativt, ett förbud för pensionärer att sälja sin egendom såtillvida de inte kan visa upp ett färskt intyg på att de besitter full kognitiv funktion samt har sina anhörigas godkännande av affären.

Ja, då slipper vi sådana här diskussioner, huruvida någon har utnyttjat eller inte utnyttjat en äldre person.
Visst. Pehr Gyllenhammar är tre år äldre än Esbjörn, har en fru som är dotter hälften så gammal och en dotter som är fyra år. Joe Biden är tre år yngre än Esbjörn och president i USA.

Dessa två personer har förmodligen mer hjärnkapacitet än de flesta trots sin ålder.

Strategin att utmåla Esbjörn som gaggig gjordes upp av Binninge på Monica Pernroth Lüllmaas Facebook innan han ens hade träffat honom. Det gör det extra komiskt när han påstår att doktorn och professorn inte kan göra samma sak, inte ens efter att de har läst psykologutredningen som Binninge själv har beställt. Egentligen är ju problemet att utredningen motsäger sanningshalten på Binninges egen Facebookdiagnos av Esbjörn.

Det är fakta att Binninge har gått ut i media med två anklagelser mot Ebba Bush:
1. Huset skulle vara värt 6 miljoner.
2. Esbjörn skulle vara så gaggig att han inte visste vad han gjorde.

Det är också fakta att Binninge har levererat in två intyg till tingsrätten:
1. Huset är värt 4.6 miljoner.
2. Esbjörn har inga som helst problem med att förstå vad han gjorde när han skrev under avtalet.

Ebbas ombud hade egentligen inte behövt göra någonting, men hon har ändå lämnat in två intyg som stärker Binninges intyg som bevisar att Binninge själv har gått ut med felaktig information om affären i media.

Det är ett bevis på svår faktaresistens att det fortfarande finns människor i det här landet som betvivlar fakta som Esbjörns ombud har lämnat till rätten och som dessutom stärks av Ebbas ombud. Klarar man inte av att ta till sig detta så borde man ta mig tusan få Monica Pernroth Lüllmaa som God man som straff!
Senast redigerad av N.Armstark 2021-02-25 kl. 15:06.
2021-02-25, 15:04
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Han var väl rädd och hade ångest när han fick veta innebörden av vad som skett, Därför tog brorsonen och kontaktade Ebba och sen ledde det ena till det andra.

Ebba är otroligt omogen men även viljestark. Det visar att hon inte kommer att klara en roll som ev. framtida minister. Vilken annan partiledare tror du hade agerat som Ebba gjort?

Eller så var smutskastningskampanjen planerad redan innan Matz ringde? Monica var inne på den linjen iallafall.
2021-02-25, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Ja jag håller på å lusläser domen nu och antecknar. Tjejen verkar ju vara något av en sk värsting och domen baseras främst på hennes berättelse. Ja den är helt avgörande. Hon skämdes över brännmärket, ja såklart när hon tillfogat sig det själv. Det står ju i domen att det inte kan uteslutas.

Bevisligen har hon ju ett självskadebeteende då hon ju skurit sig själv i handleden. Även modern var skeptisk till hennes berättelse. Märkligt också att åklagaren motsatte sig ett yttrande från Socialstyrelsens rättsliga råd vad beträffade brännmärket och rätten lät honom få det igenom.

Ebba kan inte ha läst igenom domen för då hade hon nog inte omnämnt den i sitt Facebook inlägg. Hon som jag har säkert förletts att tro vad som här skrivits om att JB är ett riktigt monster som våldtagit och torterat småbarn.
Vilken jävla gris du är som försöker ta ära och heder av en minderårig tjej som blev misshandlad och nästan våldtagen av sin styvfar. Pedofilkramare som du borde spärras in.
2021-02-25, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VildaWebben
Ebba har sagt hon ska backa om Esbjörn verkligen inte vill sälja. Varför ska Ebba inte hålla sitt löfte?

Om detta har det tjatats om och om igen. EB har inte fått någon möjlighet att ta reda på vad Esb "verkligen" vill eftersom han avvek från det möte där det skulle redas ut om han "verkligen inte vill sälja". Esb hade med sig en "ledsagare" till mötet och Binninge var med på telefon. Av någon, icke känd anledning, vände Esb i dörren.

Eftersom Esb rent konkret med sitt handlande visade att han inte alls hade för avsikt att redovisa hur han ser på saken kan man faktiskt säga att EBs löfte upphörde. Efter detta återstod inget annat för EB än att stämma Esb för att få saken utklarad med hjälp av domstolen. Ska det verkligen vara så svårt att förstå?
2021-02-25, 15:06
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Hon har redan köpt den så varför skall EBT ta tillbaka sin erlagda handpenning.
Mitt inlägg kommenterade lögnerna från pederasten Binninge om att Esbjörn försökt betala tillbaka handpenningen.
Ebba har ju själv gått ut i media att hon skulle backa från affären om det var Esbjörns vilja. Nu har ju Esbjörn sagt att han inte vill fullfölja, varför backar Ebba inte då? Det ger ju bekräftelse på att hon som politiker är van vid att komma med lögner och utfästelser.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in