2021-02-25, 13:33
Medlem
oceandrives avatar
Klart Ebba ska få köpa huset!

#Backaebba
2021-02-25, 13:33
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Om du känner någon äldre person typ 80+ så tror jag du vet att de inte alltid har dagar de är helt hundra i sitt tänkande och i sitt kom-ihåg
Om du inte känner någon eller förstår hur människan fungerar när de är äldre så förstår jag varför du skriver som du gör.
Det händer en hel del i våra hjärnor när vi blir äldre vilket även du kommer upptäcka.
Att vara en partiledare som värnar om äldre och äldrefrågorna . KD har många äldre väljare för att hon pratat sig varm i dessa. Hon vet mycket väl vad hon gjort och att uppsöka en 80+ för att han ska sälja till henne är som uppgjort för att gamlingen ska ändra sig och ångra sig.
Jag är inte förvånad och det borde inte hon heller vara. Man ska inte göra affärer med gamlingar i den åldern och det borde hon ha koll på.

Om nu gamlingen ångrat sig. Varför kontaktade han inte Ebba dagen efter? Varför började den här historien med att Esbjörns brorson ringer upp Ebba och är förbannad först 10 dagar efter köpekontraktet är påskrivet och hotar att hänga ut henne i pressen om hon inte backar?
2021-02-25, 13:35
Medlem
[quote=trngw|74806325]
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba

Han är varken advokat eller jurist och har aldrig varit. Han är bara en misslyckad brottsling som håller sig undan myndigheterna.

Domen emot honom har länkats i tråden.

Fälld för tre olika brott, fridskränkning, våldtäktsförsök på barn samt skadegörelse. Dömd till två års fängelse för dessa.

Han är inte advokat. Men hittills har han skött detta mål korrekt och gjort det han ska göra inför förberedande förhandling.

Ebba Usch har en advokat som utgått ifrån att Ebba Usch kommer vinna med endast tomma ord för att styrka sin rätt, där hennes trovärdighet kommer segra i en svensk tingsrätt. En advokat som inte har haft vett att avråda Ebba från att kriga om egendom som inte tillkommer henne. Jag noterar en advokat som underskattat det juridiska underläge klienten har när hon som partiledare för KD drar uppmärksamhet till denna tvist mot en åldring. I ett mål där vi alla kommer granska tingsrättens bevisvärdering.

Det är intressant att Esbjörn låter sitt ombud sköta denna sak, medan Ebba Usch gör olika utspel på Facebook, Instagram och i Aftonbladet där hon "förbättrar" sitt bevisläge genom att undergräva motparten, hans nära och kära, och till och med förtalar hans ombud.
2021-02-25, 13:38
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Hoppas verkligen på det. Hon är helt orimlig i sitt beteende.

Det var hon redan när hon prioriterade festen i Israel med Bindefeldt istället för budgetarbete. Och ytterligare en gång när hon festade på Stureplan och skjutsade hem sin kompis med SÄPO-bilen.

Om hon någonsin har haft ett omdöme då har den börja svika henne ordentligt.

Hon är för barnslig och för hårdnackad för att arbeta som ordförande för ett kristet parti.

Under dessa tider borde hon - tvärtom - visa extra mycket hänsyn till sådana som Esbjörn..
Man kan undra vad hennes företrädare Alf Svensson och Göran Hägglund tänker.

Jag håller helt med dig om att Ebba är för barnslig och för hårdnackad. Hon påminner om Mona Sahlin i sitt sätt att aldrig kunna erkänna att hon har fel. Mona blev också upphöjd alldeles för ung. Ebba behöver lämna den politiska bubblan innan hon blir utsparkad

Citat:
Ursprungligen postat av Chokladmums
Läs artikeln. Det finns helt andra personer som jagar stora pengar här. Det aktuella området är attraktivt och det finns tydligen inte så många möjligheter att få tag i boende. Jag tror på EB här.

Framförallt tror jag inte på motståndarlaget som inkluderar en tant som jagar underskrift på testamente på folks dödsbädd....
Vi vet alla att Ebbaklanen är faktaresistent. Er Gudinna är Felfri.
2021-02-25, 13:39
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Är det någon mer än jag som är övertygad om att Ebba skulle backat om Esbjörn kommit till henne dagen efter och varit riktigt ledsen och berättat att han ångrar sin försäljning?

Istället så blev hon kontaktad av en brorson 10 dagar senare som anklagar henne för att utnyttja äldre och utpressar henne om att hon kommer uthängd i pressen om hon inte backar från köpet.

Ebba gör helt rätt som inter vänder kappan efter utpressare istället för att stå upp för det som är rätt. Det kommer garanterat att gynna henne i längden.

Exakt, jag ger inte mycket för Ebba eller Kristdemokrater, men hela den här soppan med utpressningsförsöket luktar ruttet rakt igenom.
Det stora offret är ju Esbjörn som är omgiven av personer som uppenbarligen inte vill honom väl, nu råkade Ebbas bostadsköp sabba deras(eller kanske mer korrekt sol och vårar tantens) planer, och likt äkta psykopater går dom till offensiv direkt.
Att hota en svensk partiledare med att gå ut i media för att hindra ett husköp gör ingen frisk person.
2021-02-25, 13:39
Medlem
Ska inte idioten kunna ansvara för sina egna handlingar efter 81 år i livet? Jag förstår att människor gråter och gnäller om systematiska problem men just detta tycks ju handla om en 80-årig mans problem med att sköta sina egna affärer. Han föddes i guldåldern och vill bli behandlad som om han själv vore gjord av guld, är det kristet att konstant föda idioter? Låt hon få sitt hus gubbjäveln kan bo på hem. Herregud.
2021-02-25, 13:44
Medlem
Citat:
Om du känner någon äldre person typ 80+ så tror jag du vet att de inte alltid har dagar de är helt hundra i sitt tänkande och i sitt kom-ihåg
Om du inte känner någon eller förstår hur människan fungerar när de är äldre så förstår jag varför du skriver som du gör.
Det händer en hel del i våra hjärnor när vi blir äldre vilket även du kommer upptäcka.
Att vara en partiledare som värnar om äldre och äldrefrågorna . KD har många äldre väljare för att hon pratat sig varm i dessa. Hon vet mycket väl vad hon gjort och att uppsöka en 80+ för att han ska sälja till henne är som uppgjort för att gamlingen ska ändra sig och ångra sig.
Jag är inte förvånad och det borde inte hon heller vara. Man ska inte göra affärer med gamlingar i den åldern och det borde hon ha koll på.
Om man känner fler än EN person även 80 så kommer man inse att det är väldigt individuellt hur folk är i huvudet... Det är inte så att alla per automatik blir dementa efter 55. En del är kristallklara även vid 100 års ålder samtidigt om en del blir dementa vid 60.
Vad som händer i hjärnan verkar således vara väldigt individuellt vilket många här verkar ha svårt att förstå. Nu finns det ju dock en utredning som visar på att det inte hänt så mycket i Esbjörns huvud, trots att han åldrats.
2021-02-25, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Man kan undra vad hennes företrädare Alf Svensson och Göran Hägglund tänker.

Jag håller helt med dig om att Ebba är för barnslig och för hårdnackad. Hon påminner om Mona Sahlin i sitt sätt att aldrig kunna erkänna att hon har fel. Mona blev också upphöjd alldeles för ung. Ebba behöver lämna den politiska bubblan innan hon blir utsparkad

Vi vet alla att Ebbaklanen är faktaresistent. Er Gudinna är Felfri.

Du menar att artikeln i AB ljuger?? Länkar den en gång till: https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/Ky3dxM/hela-sanningen-om-ebba-buschs-huskop-ar-inte-berattad

Den publicerads i höstas. Gott om tid att anmäla för förtal. Men inget har hänt. Vad kan det bero på

Nu vet jag inte mer än vad man kan tänka ut genom att läsa pressen. Men för mig verkar det som EB står upp mot ett gäng personer som det borde ha tagit stopp för för bra många jävla år sedan.

Att jaga underskrifter på testamente på folks dödsbädd. Ett juridiskt ombud som mest verkar företräda andra än klienten. Inga lirare som jag tror på direkt...
2021-02-25, 13:48
Medlem
Citat:

Hur många "gamlingar" känner du? Jag kan slå vad om att jag känner fler. Som gammal tant, nästan i ålder med Esb så känner jag en hel del människor som är i samma ålder och äldre än Esb. Det är ingen av de som jag känner som saknar förmåga att förstå vad som händer runtomkring dem eller som saknar förstånd. De som jag har i min bekantskapskrets är betydligt bättre möblerade i skallen än vad en del deltagare i den här tråden visar prov på att vara.

Du underkänner alltså oss alla! Du påstår att vi inte vet vad vi gör från ena dagen till den andra. "Man ska inte göra affärer med gamlingar i den åldern." Jag och mina vänner ska alltså inte få göra affärer? Vem f-n är du som ska bestämma över oss på det sättet. Så jävla lågt.
2021-02-25, 13:51
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
I aftonbladet så stod det att skillnaden var 700 000 kr.

Ena värderingen 4000'-4400' och den här senaste värderingen 4600'. Det gör 200'-600' i diff. Dvs i snitt 400' i diff.
2021-02-25, 13:53
Medlem
DeValeras avatar
Det kanske helt enkelt behövs en ny lag - En Lex Ebba.

Inför en regel genom lagstiftning som gör det förbjudet att köpa egendom ägt av pensionärer alternativt, ett förbud för pensionärer att sälja sin egendom såtillvida de inte kan visa upp ett färskt intyg på att de besitter full kognitiv funktion samt har sina anhörigas godkännande av affären.

Ja, då slipper vi sådana här diskussioner, huruvida någon har utnyttjat eller inte utnyttjat en äldre person.
2021-02-25, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Är det någon mer än jag som är övertygad om att Ebba skulle backat om Esbjörn kommit till henne dagen efter och varit riktigt ledsen och berättat att han ångrar sin försäljning?

Istället så blev hon kontaktad av en brorson 10 dagar senare som anklagar henne för att utnyttja äldre och utpressar henne om att hon kommer uthängd i pressen om hon inte backar från köpet.

Ebba gör helt rätt som inter vänder kappan efter utpressare istället för att stå upp för det som är rätt. Det kommer garanterat att gynna henne i längden.

Ebba Usch har gjort en utfästelse på Facebook om att Esbjörn inte behöver sälja om han verkligen inte vill det.

Nu struntar hon i sin utfästelse. En utfästelse är enligt avtalsrätten ett anbud som är ett bindande muntligt avtal. Genom att påstå skit om alla nära och kära som tagit skamgrepp på Ebjörns vilja. Förutom hon själv, en främling som vet vad Esbjörn verkligen vill. Det ger henne en ventil att frångå sin utfästelse. Det betyder att man inte kan lita på hennes utfästelser och andra löften som ska ge henne makt och fortsatt försörjning.

Det är så politik drivs i dagens Sverige. Inga löften som ges till väljarna kommer politiker av Ebba Usch sort att hålla. Det enda som hjälper är att folket vaknar och sparkar ut dessa opportunistiska lögnare ur riksdagen, med huvudet före. KDs senare ras i opinionen är ett sundhetstecken.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in