• 1
  • 2
2021-02-25, 14:34
Medlem
Halloj!
Danken tillbaka och nu gller det studenten!
En i min klass har erbjudit sig att ha champagnefrukosten fr klassen. Dremot tnker hon inte stlla upp p att fixa ngra saker, till exempel mat och champagne. Hon sger att man ska ta med egen alkohol.

Nu r jag inte erfaren inom omrdet student s jag har ingen aning om det ska g till p detta viset. Men tycker det lter konstigt, vem fan ska ta med egen champagne!? Det ska st p bordet nr man kommer, eller!? (sklart splitas kostnaden ver hela klassen, men vi bidrar med pengarna, och hon kper) Jag fattar att man kanske vill ta med lite extra alkohol fr sig, men champagne och maten borde st dr. Eller ska jag ta med en picknick frn mamma och ngra burkar Falcon!?

N skmt t sido, hur gr champagnefrukosten egentligen till?

Ha det gtt!
Danken

P.S kanske lagt trden under fel mne, blev osker
Senast redigerad av DANKEN6969 2021-02-25 kl. 14:54.
Citera
2021-02-25, 14:43
Avstngd
En champagnefrukost sker utomhus och ja, man tar med sig sin egen champagne
Citera
2021-02-25, 14:44
Medlem
Soulflowers avatar
Nu gissar jag bara men det knns orimligt att en person som varit student minst tre r och ekonomi drefter ska bjuda flera trstiga studenter p champagne. Frutsatt att du faktiskt menar champagne och inte annat mousserande vin.
De flesta r under 20 nr de tar studenten s det kan dessutom vara olagligt att bjuda p champagne ven om 'alla' gr det.

Varfr frvntar du dig att en person ska bjuda p allt och du inte ska behva bidra? De flesta rimliga personer pratar ihop sig lite, ngon tar med champagne, andra ngot annat s det blir lite knytkalas av det.
Citera
2021-02-25, 14:49
Medlem
Kom verens med alla som ska delta p champagnefrukosten hur mycket champagne ni vill ha. Ta sedan kostnaden delat p antal personer som ska vara dr s splittar ni p kostnaden. Ni hjlps drefter t att infrskaffa det och transportera till platsen fr frukosten s finns allt nr ni kommer!
Citera
2021-02-25, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soulflower
Nu gissar jag bara men det knns orimligt att en person som varit student minst tre r och ekonomi drefter ska bjuda flera trstiga studenter p champagne. Frutsatt att du faktiskt menar champagne och inte annat mousserande vin.
De flesta r under 20 nr de tar studenten s det kan dessutom vara olagligt att bjuda p champagne ven om 'alla' gr det.

Varfr frvntar du dig att en person ska bjuda p allt och du inte ska behva bidra? De flesta rimliga personer pratar ihop sig lite, ngon tar med champagne, andra ngot annat s det blir lite knytkalas av det.

Jajooo jag fattar att hon som hller i frukosten inte betalar allt, jag menar att hon fixar catering och champagne och sen spiltas kostanden jmt ver klassen
Citera
2021-02-25, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DANKEN6969
Jajooo jag fattar att hon som hller i frukosten inte betalar allt, jag menar att hon fixar catering och champagne och sen spiltas kostanden jmt ver klassen

Detta krver frberedelser och planering. Vilken budget accepterar gsterna? Vad hnder om en i klassen fr frhinder? Finns det alkoholfritt?

D r det enklare att alla tar med sig egen mat och dryck. Superenkelt!
Citera
2021-02-25, 15:37
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Detta r det tidigare normala.

Man trffas i en grnskande park och alla har med sig egen champagne och mjligen lite jordgubbar, p studentdagens morgon.

Nufrtiden har det dock frvridits och vanstllts till ngon sorts morgonmottagning hemma hos en utvald person dr det viktiga inte r gemenskapen infr den sista dagen tillsammans utan blott och endast en fotomjlighet dr mlet r att verglnsa varandra och frmst alla andra i ytligheter, tillgjorda leenden och blingbling p Instagram och TikTok.
Citera
2021-02-25, 15:44
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg

Helt rtt. Det r som ett knytkalas - en frfest innan dagen brjar p allvar och man tar med sig det man sjlv vill dricka (oftast bubbel men kan vara ngt annat) och lite tilltugg om man s vill. Har studentmssan p och ibland ven givetvis den obligatoriska morgonrocken! Man trffas rtt tidigt och umgs ett par timmar innan man ska hem igen och fixa till sig infr avslutningen p skolan.
Citera
2021-02-25, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raxorzzz
Kom verens med alla som ska delta p champagnefrukosten hur mycket champagne ni vill ha. Ta sedan kostnaden delat p antal personer som ska vara dr s splittar ni p kostnaden. Ni hjlps drefter t att infrskaffa det och transportera till platsen fr frukosten s finns allt nr ni kommer!

Det normala r att alla tar med till sig sjlva. Eller att man r 2-3 som delar p en flaska.
Ska ni inte vara ute som troligtvis r vanligast s br det ju vara hemma hos ngon som bor nra skolan.
Citera
2021-02-25, 16:22
Medlem
JazzforMiless avatar
Citat:
Varfr krngla till allt s frdjvligt? Erbjud dig sjlv att kpa och komma ver med flaskorna till vrdinnan om det r viktigt att allt r frberett nr du kommer. Du kanske till och med kan komma en kvart innan och hjlpa till? Eller kp en flaska som hon freslr och ppna den nr du kommer, r vl inte s svrt?
Citera
2021-02-25, 19:16
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Halloj!
N skmt t sido, hur gr champagnefrukosten egentligen till?
r det ngot annat du r osker p n att alla sjlvklart tar med sig champagnen sjlv nr du frgar hur det gr till?
Citera
2021-02-25, 21:20
Medlem
mingtians avatar
Du tar med tjacket och Trley sjlv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto