2021-02-25, 07:31
  #17893
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Är väl inte så svårt igentligen att hamna som de gjort.
Har vant sig med en inkomst som man maxar:
Hus, dyra resor(Nämdes maldiverna) och dyra hobbies(Skidskoåkning och de hade 2 cyklar som begagnade värderades till 5 siffriga belopp).
Sen skaffar man barn tar barnledigt/blir arbetslös och startar upp ett hobbyföretag som äter pengar.
Då lever man som innan trotts lägre inkomster och högre utgifter, inte svårt alls.
Vet många med 2 OK inkomster som bränner varenda krona.



Jo förstår att det givetvis är så, men reagerar ändå över det orimliga i det.

Maldiverna - är ju helt verklighetsfrånvänt. Vad ska man dit att göra med 4 barn?

Och lyxcyklar när huset är på väg att förloras.

Jag blir bestört med tanke på att det finns ’honest people’ med låg inkomst och alla möjliga oturliga hinder som kämpar på månad efter månad. Tänk vad en resa till Skara Sommarland hade betytt för dem.
Citera
2021-02-25, 07:38
  #17894
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Men jösses. Kvinnan går från korkad till extremt blåst.

Hon ger knappast romer något gott rykte.

Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Hur vet du att hon är rom ?
Hon är ryska enligt hennes egen youtubekanal.
Citera
2021-02-25, 08:12
  #17895
Medlem
Wooloomooloons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Austrianschool
Jo förstår att det givetvis är så, men reagerar ändå över det orimliga i det.

Maldiverna - är ju helt verklighetsfrånvänt. Vad ska man dit att göra med 4 barn?

Och lyxcyklar när huset är på väg att förloras.

Jag blir bestört med tanke på att det finns ’honest people’ med låg inkomst och alla möjliga oturliga hinder som kämpar på månad efter månad. Tänk vad en resa till Skara Sommarland hade betytt för dem.

Tragiskt avsnitt av Lyxfällan. Så ofattbart dåliga beslut av paret som var med & vilket dåligt teamwork dem emellan. Varför skaffa så många barn med den urusla ekonomin och så oordnade hemförhållanden. Det såg ju ut som en soptipp både ute & inne.
Citera
2021-02-25, 08:36
  #17896
Medlem
Etta.Places avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oniram
Kvinnan jobbade heltid (sa de). Barnbidrag/flerbarnstillägg blir väl minst 5000 på 4 småskruttar, Peter föräldraledig/föräldrapenning sen.. ja, det var inte glasklart.. 🤔
Förr (glansdagarna med Mathias & Charlie) brukade de ibland försöka värdera upp huset för att få bättre lån/ränta - har de helt slutat med det? Paret igår hade ju ändå ägt huset många år, renoverat vad jag förstod och rätt bra läge. Var det så skabbigt att inte värt att försöka?
Men alltså.. konståkning för tusentals i månaden, barnens namn var väl världsrekord i WT, hur kan man åka skridskor men inte klara gå en gratis promenad/joggarrunda..?
Okej att brinna för ett intresse/hobby, men 15' back/månad - fy vilken panik jag skulle ha 😧

Banken ville väl inte ge dem mer lån hur mycket huset än var värt, med tanke på 28 betalningsanmärkningar och att huset var på väg ut på exekutiv auktion...
Citera
2021-02-25, 08:59
  #17897
Medlem
Wooloomooloons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etta.Place
Banken ville väl inte ge dem mer lån hur mycket huset än var värt, med tanke på 28 betalningsanmärkningar och att huset var på väg ut på exekutiv auktion...

Herregud, betalningsanmärkningar tar lång tid att bli av med. Om de förlorar huset kan det vara svårt att få hyreskontrakt då de inte är kreditvärdiga. Varför tog inte mannen jobbet som Lyxfällan hjälpte till att förmedla? Hade ju varit bra med en anställning & säker lön, pensionsavsättning, trygga barnens framtid, sparande etc.
Citera
2021-02-25, 09:44
  #17898
Medlem
Jag var och tittade på huset när det skulle auktioneras av KF.

På dörren stod en lapp att man inte ansvarar för aggressiva hundar och kroppsskador eller något liknande!

Det var rätt många där runt 30 pers. Så man fick stå utanför och vänta på sin tur och hörde hur hundarna skällde så man visste inte riktigt vad som väntade på en när man väl kom in i huset!

Peter stod i köket och tittade hatiskt mot alla som kom genomdörren hundarna sprang fritt dock (ofarliga) och i soffan halvsatt ett av barnen runt 13-14 år. Fyfaan säger jag att man inte tar barnen därifrån? Julia var inte där.

Huset var ett kapitel för sig själv! Kändes lite som att de hade förstört det med flit inför denna visning eller så höll de på med storskalig renovering men allt var halvklart, eller inte påbörjat men delar var utrivet, såg minst 2 katter, vissa utrymmen gick inte att se så bra då det var mängder av kläder och saker i formatet kaos!
Detta framgick inte på TV men skulle jag värdera huset så knappt en 1 miljon i det skick som huset var i! Även om man skulle renovera helt själv skulle kostnaden ligga mellan 600.000.och 1 miljon.
Folk grät (någon av kvinnorna) när de gick därifrån och jag hörde hur några var förbannade över hur man kunde ha barn i en sådan miljö! Tror säkert att någon av dom anmälde detta till SOC.

Hur som helst är det hemskt och en tråkig situation för barnen såklart, men både Julia och Peter verkar rätt osympatiska och egoistiska! det framgick inte i tv att Peter var sån men live så upplevs han så! Nu känner jag inte paret och aldrig träffat förutom då på visningen!

Bara Julia sminkade face borde genera fängelse.
Citera
2021-02-25, 11:20
  #17899
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Hon är ryska enligt hennes egen youtubekanal.
Typ rom.
Citera
2021-02-25, 11:26
  #17900
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Typ rom.
Eller slav
Citera
2021-02-25, 11:30
  #17901
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Programmet är såklart intressant annars skulle jag inte kolla på det. Men blir så jävla lack på de med barn. Skaffa för ett helvete inte barn om du mår dåligt plus att du inte kan hantera din ekonomi. Blir fullständigt galen, dessa personer borde få en lavett och att de tar ungen till ett barnhem, finns nog många städade par som kan ta bättre hand om barnet. Men istället får de hjälp och är i bästa fall marginellt lite bättre på att hantera pengar och så går de ut och gnäller på sociala medier. Spelar för fan ingen roll hur du framställs eller inte, har du ett barn du ska ta hand om så ser du fan till att inte ha sexsiffriga belopp som du är skyldig kronofogden...

Sen att inte en jävel kan förstå att sakerna inte är deras "buhu ta inte MIN bla bla" det är inte DIN bla bla för du har inte betalat den med dina pengar!

Jag har inte heller det så fett ekonomiskt men man ska leva efter sina tillgångar och enbart skaffa barn om man kan ta hand om barnet.
Citera
2021-02-25, 12:38
  #17902
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Nu är Julia på krigsstigen, på lyxfällans facebook sida förvarar hon sig mot alla med offerkoftan på som är kritiska.

Det var jävlar vad hon är aggressiv, totalt skogstokig. Inte förvånande dock, hon ger samma intryck på fejan som i programmet.

Undrar om hon ångrar sin medverkan? Skulle tro det va..
Citera
2021-02-25, 12:57
  #17903
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Programmet är såklart intressant annars skulle jag inte kolla på det. Men blir så jävla lack på de med barn. Skaffa för ett helvete inte barn om du mår dåligt plus att du inte kan hantera din ekonomi. Blir fullständigt galen, dessa personer borde få en lavett och att de tar ungen till ett barnhem, finns nog många städade par som kan ta bättre hand om barnet. Men istället får de hjälp och är i bästa fall marginellt lite bättre på att hantera pengar och så går de ut och gnäller på sociala medier. Spelar för fan ingen roll hur du framställs eller inte, har du ett barn du ska ta hand om så ser du fan till att inte ha sexsiffriga belopp som du är skyldig kronofogden...

Sen att inte en jävel kan förstå att sakerna inte är deras "buhu ta inte MIN bla bla" det är inte DIN bla bla för du har inte betalat den med dina pengar!

Jag har inte heller det så fett ekonomiskt men man ska leva efter sina tillgångar och enbart skaffa barn om man kan ta hand om barnet.

Självklart ska man inte skaffa barn om man inte kan ta hand om de eller sörja för deras övriga behov på rätt sätt. I det här läget känns det som att de skaffar barn för sin egna skull, behov av självbekräftelse antar jag spelar in. Men de får högre barnbidrag i alla fall. 6 barn ger nästan 12tusen i barnbidrag. https://www.forsakringskassan.se/privatpers/foralder/barnbidrag
Citera
2021-02-25, 13:08
  #17904
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bipolariteten
Har varit sjukskriven pga psykiska problem då jag är bipolär själv. Men då har jag ett jobb när jag Inte är i skov så jag har sjukersättning och ser alltid till att ta hand om mitt barn. Skulle jag bli för sjuk skulle den andra föräldern få ta över på heltid.

Man kan inte vara självisk när man har barn.
Bara för du kan jobba fast du är bipolär betyder det inte att du är facit. Världen kretsar inte kring en person, allt är inte svart eller vitt. Alla känner på olika sätt. Känner några som är bipolära och äter tom. själv medicin mot det trots att jag inte ens är det (lång historia i annan tråd) några kan hantera det utan problem, andra får sina liv helt förstörda.

Jag säger inte att det är en ursäkt. Särskilt det med barnen håller jag med om. Men det är tråkigt att läsa här när folk spyr galla över folk de inte känner trots att de inte vet vad som försiggår i deras huvuden. Jag själv kan inte ens gå ut i trapphuset ibland för jag får sån ångest av att träffa människor, har ofta inte ens kunnat ta mig till läkare eller psykolog, inte direkt så det bara är att "rycka upp sig" och börja jobba med nåt annat än sig själv. Jag har haft många skitjobb varav ett nyligen fick mycket publicitet i tidningen för hur hemskt det var, men inget är ens i närheten av så jobbigt som det är att jobba med sig själv.

Skrev bara det i förhoppning om att folk kan försöka ha lite empati och inte bara snacka skit även om jag förstår varför man tycker det är underhållande. Men skrattar samma personer åt någon utan ben? Men med det skrivet är väldigt många i programmet idioter som de inte kan skylla ifrån sig på än nåt annat än naivitet. Jag har ganska lätt att skilja på deltagarna som mår psykiskt dåligt och att det till största del är det som satt dem i skiten och de som mår ok psykiskt men bara gillar att spendera pengar och skiter i konsekvenserna. Brukar märkas efter en minut. Och nej innan jag blir påhoppad: jag sköter min ekonomi, har inga skulder och sparar flera tusen i månaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in