Citat:
Ursprungligen postat av
Bipolariteten
Har varit sjukskriven pga psykiska problem då jag är bipolär själv. Men då har jag ett jobb när jag Inte är i skov så jag har sjukersättning och ser alltid till att ta hand om mitt barn. Skulle jag bli för sjuk skulle den andra föräldern få ta över på heltid.
Man kan inte vara självisk när man har barn.
Bara för du kan jobba fast du är bipolär betyder det inte att du är facit. Världen kretsar inte kring en person, allt är inte svart eller vitt. Alla känner på olika sätt. Känner några som är bipolära och äter tom. själv medicin mot det trots att jag inte ens är det (lång historia i annan tråd) några kan hantera det utan problem, andra får sina liv helt förstörda.
Jag säger inte att det är en ursäkt. Särskilt det med barnen håller jag med om. Men det är tråkigt att läsa här när folk spyr galla över folk de inte känner trots att de inte vet vad som försiggår i deras huvuden. Jag själv kan inte ens gå ut i trapphuset ibland för jag får sån ångest av att träffa människor, har ofta inte ens kunnat ta mig till läkare eller psykolog, inte direkt så det bara är att "rycka upp sig" och börja jobba med nåt annat än sig själv. Jag har haft många skitjobb varav ett nyligen fick mycket publicitet i tidningen för hur hemskt det var, men inget är ens i närheten av så jobbigt som det är att jobba med sig själv.
Skrev bara det i förhoppning om att folk kan försöka ha lite empati och inte bara snacka skit även om jag förstår varför man tycker det är underhållande. Men skrattar samma personer åt någon utan ben? Men med det skrivet är väldigt många i programmet idioter som de inte kan skylla ifrån sig på än nåt annat än naivitet. Jag har ganska lätt att skilja på deltagarna som mår psykiskt dåligt och att det till största del är det som satt dem i skiten och de som mår ok psykiskt men bara gillar att spendera pengar och skiter i konsekvenserna. Brukar märkas efter en minut. Och nej innan jag blir påhoppad: jag sköter min ekonomi, har inga skulder och sparar flera tusen i månaden.