2014-03-16, 21:02
Medlem
Snobbs avatar
Känns ju rätt hopplöst att tjafsa med er som A: känner honom B: också bränner tusentals med kronor på skrotbilar och tobak samtidigt som er gravida fru får äta nudlar och riskerar att förlora tak över huvudet.

Han är 19. Han är myndig och därför vuxen. Jag har en helt annan syn på hur man förbereder sig för att få barn (planerat eller ej, på 9 månader kan man planera mycket) och hur den gravida kvinnan skall behandlas... men sen så har jag ju ett lyckligt äktenskap samt en ordnad ekonomi efter att ha jobbat hårt. Jag behöver inte oroa mig för att socialen ska komma och ta mitt barn ifrån mig men så bryr jag mig också om mitt barn. Jag prioriterar inte skit framför verkliga människor.
Citera
2014-03-16, 23:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
¨
....och människor som du som tycker det är att skitsak att lämna bort sina hundar...och inte fattar traumat i något sådant...ska inte skaffa sig barn heller...pga empatistördhet. Är det något dom ska göra så är det sluta röka, snusa, käka skitmat och sköta sin ekonomi...då har dom råd med både hundar och barn.

Personer som på fullt allvar ens funderar på att INTE lämna bort hundarna när kostnaden för att föda djuren kan gå över ens BARNS välbefinnande är sjuka i huvudet och bör gå till en psykolog anser jag

Ganska jävla uppenbart i det här fallet då djuren kostade nästan 22 000 kr / år att det är en kostnad dom INTE har råd med( har dom det så fine ha hundar bäst du vill men kräv inte att andra skall stå för kalaset) Då gör man fan det enda rätta, och det handlar inte om empatistördhet eller att man inte förstår att det är tråkigt för dom att lämna bort hundarna.

Det handlar om att kunna ta kloka beslut här i livet, och fatta att man har att välja mellan sig själv/sin ekonomi och sitt eget jävla barn. Att ens börja lipa för några djur då är inte friskt( i synnerhet inte som att möjligheten finns att lämna dom till ett ställe där dom får ett bra hem) och det är oftast sådana personer som inte är kapabla att ta hand om djuren heller. Iofs verkade detta par knappt kapabla att ta hand om sig själva ens en gång
Citera
2014-03-17, 02:04
Medlem
Snobbs avatar
Ja! Djuren kommer att få det bättre i ett annat hem där de kan få säkerhet, bra mat och vård om de blir sjuka. Har själv haft hund förut, klart man älskar sin hund men kan man inte ta hand om dem så bör man inse det. Idag skulle jag aldrig drömma om att skaffa husdjur då jag vet att jag inte uppfyller alla krav som djuren förtjänar (bor för trångt inne i stan, har inte tid att rasta dem osv). Det där paret måste nu verkligen satsa 100% på barnet och att ordna upp en trygg ekonomi. Vem vet, om några år kanske husdjur kan bli aktuellt? De har hela livet på sig men nu måste de växa upp.
Citera
2014-03-17, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iondskanstecken
Personer som på fullt allvar ens funderar på att INTE lämna bort hundarna när kostnaden för att föda djuren kan gå över ens BARNS välbefinnande är sjuka i huvudet och bör gå till en psykolog anser jag

Ganska jävla uppenbart i det här fallet då djuren kostade nästan 22 000 kr / år att det är en kostnad dom INTE har råd med( har dom det så fine ha hundar bäst du vill men kräv inte att andra skall stå för kalaset) Då gör man fan det enda rätta, och det handlar inte om empatistördhet eller att man inte förstår att det är tråkigt för dom att lämna bort hundarna.

Det handlar om att kunna ta kloka beslut här i livet, och fatta att man har att välja mellan sig själv/sin ekonomi och sitt eget jävla barn. Att ens börja lipa för några djur då är inte friskt( i synnerhet inte som att möjligheten finns att lämna dom till ett ställe där dom får ett bra hem) och det är oftast sådana personer som inte är kapabla att ta hand om djuren heller. Iofs verkade detta par knappt kapabla att ta hand om sig själva ens en gång

Äh...den där kostnaden för djuren 22000 om året är en struntsumma mot all annan skit dom la pengarna på. I helvete att dom ska behöva lämna bort djuren, lägg av med det gnället...att lämna bort levande varelser som hundar är inte det första man gör...det är ett trauma både för dom och för hundarna. Hundarna är ju jättebra att gå ut och motionera med om inte annat...verkar vara tillgivna och snälla...hjälper säkert till med att passa barnet sedan..

Fast...hade inte hundarna betytt någonting för dom så hade det ju varit bäst att omplacera dom...men nu var de ju inte så.
Senast redigerad av Trapizo 2014-03-17 kl. 12:48.
Citera
2014-03-17, 18:14
Bannlyst
Citat:
Äh...den där kostnaden för djuren 22000 om året är en struntsumma mot all annan skit dom la pengarna på. I helvete att dom ska behöva lämna bort djuren, lägg av med det gnället...att lämna bort levande varelser som hundar är inte det första man gör...det är ett trauma både för dom och för hundarna. Hundarna är ju jättebra att gå ut och motionera med om inte annat...verkar vara tillgivna och snälla...hjälper säkert till med att passa barnet sedan..

Fast...hade inte hundarna betytt någonting för dom så hade det ju varit bäst att omplacera dom...men nu var de ju inte så.

Anser man att 22 000 kr/år är en struntsumma då ens ekonomiska situation är så pass kritisk att man inte har råd att betala räkningar och kan få gå från hus och hem...ja då kanske man är ett fall för lyxfällan själv

Nej det är ingen rättighet att ha husdjur, man får för fan se till att kunna ta hand om dom också och där INGÅR det att fatta att djur( som tex hundar ) faktiskt KOSTAR, dels utfodring, men också sådana saker som veterinärskostnader, försäkring osv osv. Fattar man inte det skall man inga hundar ha anser jag.

Men tyvärr måste jag här inse att verkligheten och samhället tyvärr är slapphäntare och uppenbarligen anser att det är i sin ordning med whitetrash som skaffar djur som dom sedan vansköter och inte kan ta hand om Värre är det ju att precis samma människor skall avla ungar på löpande band utan rim och reson så egentligen skall jag väl " inte gnälla" på att trashet inte kan ta hand om hundarna

" hundarna skall passa barnen"?...hoppas innerligt att du ALDRIG får någon avkomma, om detta nu inte( hemska tanke) redan skett

Att dessa människor " känner " för djuren tvivlar jag på, uppenbarligen är det snarare så att det är en viktig detalj i att odla sin whitetrash identitet fullt ut . För hade dom brytt sig om djuren då hade dom fattat att hundarna förmodligen får det bättre hos någon annan som FÖRSTÅR sådana grundläggande saker som att sköta sin ekonomi tex... är ju faktiskt inte svårare än att kunna räkna på +-0
Senast redigerad av iondskanstecken 2014-03-17 kl. 18:18.
Citera
2014-03-17, 21:30
Medlem
Citat:
Anser man att 22 000 kr/år är en struntsumma då ens ekonomiska situation är så pass kritisk att man inte har råd att betala räkningar och kan få gå från hus och hem...ja då kanske man är ett fall för lyxfällan själv

Det är ju naturligtvis under förutsättning att dom slutar röka, snusa och lägga pengar på skräp i allmänhet, som jag skrev förut, det var ju ofantliga summor som han la på det..men båda två hade ju inkomster i alla fall. Det var inte hos hundarna det riktiga problemet låg. Dom har ju verkligen framtiden för sig om dom ger sig fan på det och verkligen vill sköta sig.

Citat:
Nej det är ingen rättighet att ha husdjur, man får för fan se till att kunna ta hand om dom också och där INGÅR det att fatta att djur( som tex hundar ) faktiskt KOSTAR, dels utfodring, men också sådana saker som veterinärskostnader, försäkring osv osv. Fattar man inte det skall man inga hundar ha anser jag.

Det håller jag ju med om.

Citat:
Men tyvärr måste jag här inse att verkligheten och samhället tyvärr är slapphäntare och uppenbarligen anser att det är i sin ordning med whitetrash som skaffar djur som dom sedan vansköter och inte kan ta hand om Värre är det ju att precis samma människor skall avla ungar på löpande band utan rim och reson så egentligen skall jag väl " inte gnälla" på att trashet inte kan ta hand om hundarna

Jag är tydligen inte lika pessimistisk när det gäller dom som du är.

Citat:
" hundarna skall passa barnen"?...hoppas innerligt att du ALDRIG får någon avkomma, om detta nu inte( hemska tanke) redan skett

Nu menar jag förstås inte passa barn som någon jävla Mary Poppins..utan det goda som hundar kan göra för barn...rädda dom från att drunkna...från pedofiler t.ex...sånt har hänt förr...

Citat:
Att dessa människor " känner " för djuren tvivlar jag på, uppenbarligen är det snarare så att det är en viktig detalj i att odla sin whitetrash identitet fullt ut . För hade dom brytt sig om djuren då hade dom fattat att hundarna förmodligen får det bättre hos någon annan som FÖRSTÅR sådana grundläggande saker som att sköta sin ekonomi tex... är ju faktiskt inte svårare än att kunna räkna på +-0

Måste du vara så negativ?
Citera
2014-03-17, 22:19
Bannlyst
Citat:
Det är ju naturligtvis under förutsättning att dom slutar röka, snusa och lägga pengar på skräp i allmänhet, som jag skrev förut, det var ju ofantliga summor som han la på det..men båda två hade ju inkomster i alla fall. Det var inte hos hundarna det riktiga problemet låg. Dom har ju verkligen framtiden för sig om dom ger sig fan på det och verkligen vill sköta sig.

Nej såklart djuren inte är enda problemet. Men det finns ju liksom INGEN som helst jävla anledning att chansa då det gäller så allvarliga saker som att man kan hamna utan boende, och med en massa skulder. Då är det liksom inte läge att fundera och nöja sig bara med det ena, särskilt inte då man har ett barn på väg Dessutom behöver dom ju inte avliva krittren, finns ju andra som kan ta hand om dom och ge dom ett bra hem. Det hade jag tyckt varit att föredra framför att ens riskera att hamna på gatan och så måste hundarna väck iaf, och då kanske det inte går att göra det på det "snälla" sättet heller. Soc boenden, härbärgen accepterar INTE husdjur och avlivning hos veterinär kostar runt tusenlappen. Då kan det bli så att dom måste få väck hundarna fort och kanske tvingas gå över till deras granne som är jägare så han får " ta hand om dom " med " pappa hagelbock"...eller huggkubben( ja det har hänt att folk avlivat husdjur på det sättet då dom inte haft råd att ta dom till veterinär).

Citat:
Jag är tydligen inte lika pessimistisk när det gäller dom som du är.

Tyvärr, men min vardagserfarenhet säger mig att det är sällan folk förändrar. Här kan vi tydligt se riktiga White trash takter i sin fulla pakt Det är sällan White trash stämpeln går att tvätta bort tyvärr...

Citat:
Nu menar jag förstås inte passa barn som någon jävla Mary Poppins..utan det goda som hundar kan göra för barn...rädda dom från att drunkna...från pedofiler t.ex...sånt har hänt förr...

Har hänt att gorillahonor ursinnigt försvarat småbarn som ramlat ned på ZOO mot betydligt större motsvarigheter hos deras hannar också. Man kan inte utgå från att DJUR hjälper en där, sådana saker skall samhälle, skola och föräldrarna sörja för

Citat:
Måste du vara så negativ?

Ja det är tyvärr den bistra verkligheten att White trash ofta skaffar ungar till höger och vänster, likväl som hundar som dom sen inte kan ta hand om. Det tycks vara en del av deras identitet. White trash kvinnor är ju sällan äldre än 20 då dom blir på smällen första gången och helst skall första ungen vara född innan 18 också verkar det som

Hundar tjänar ofta som en slags statussymbol, helst någon rottweilier eller pitbull. Verkade inte vara någon sådana ras detta par hade, och där får man ju ge dom lite cred iaf, dom vågade vara lite orginella

Så helt negativ är jag ju inte
Senast redigerad av iondskanstecken 2014-03-17 kl. 22:43.
Citera
2014-03-17, 22:39
Medlem
Citat:
Så helt negativ är jag ju inte

Det var ju snällt i alla fall!
Fast jag sätter faktiskt inte WT-stämpeln på dom...skulle inte förvåna mig om killen slutar som VD någonstans ändå..bara 19-20 år nu..så han har tiden på sig...och hon verkade vara en rejäl tjej. Trevliga ungdomar enligt mig. HOPPAS ALLT GÅR BRA FÖR DOM!
Citera
2014-03-17, 22:47
Bannlyst
Citat:
Det var ju snällt i alla fall!
Fast jag sätter faktiskt inte WT-stämpeln på dom...skulle inte förvåna mig om killen slutar som VD någonstans ändå..bara 19-20 år nu..så han har tiden på sig...och hon verkade vara en rejäl tjej. Trevliga ungdomar enligt mig. HOPPAS ALLT GÅR BRA FÖR DOM!

MYCKET sällan sådana människor skaffar sig någon högre utbildning öht, MYCKET ofta kvinnor likt henne ser till att kläcka en 3-4 ungar på kort tid och sen drabbas av " något med ryggen"...eller dylikt varpå det blir sjukbidrag för hela slanten. Men under har ju skett, och om dom bara ser till att arbeta och inte parasitera på oss skattebetalare , och samtidigt se till att dom kan betala hyra, räkningar och annat livsviktigt så får man vara nöjd och det ser jag då rakt inte som osannolikt.
Citera
2014-03-17, 22:57
Medlem
Citat:
MYCKET sällan sådana människor skaffar sig någon högre utbildning öht, MYCKET ofta kvinnor likt henne ser till att kläcka en 3-4 ungar på kort tid och sen drabbas av " något med ryggen"...eller dylikt varpå det blir sjukbidrag för hela slanten. Men under har ju skett, och om dom bara ser till att arbeta och inte parasitera på oss skattebetalare , och samtidigt se till att dom kan betala hyra, räkningar och annat livsviktigt så får man vara nöjd och det ser jag då rakt inte som osannolikt.

Det blir säkert ordning på dom...jag har sett Lyxfälledeltagare med sämre utsikter...ja jisses!!!
Citera
2014-03-17, 23:04
Bannlyst
Citat:
Det blir säkert ordning på dom...jag har sett Lyxfälledeltagare med sämre utsikter...ja jisses!!!

Jag har sett deltagare som rent ekonomiskt legat mera back ja. Men på nått sätt vara ändå White trash faktorn högre än vanligt här. Liksom alla bitar, tidig graviditet, en gård med en massa bilvrak, rökning hundar. Alltid härligt att få sina fördomar bekräftade
Citera
2014-03-17, 23:09
Medlem
Citat:
Jag har sett deltagare som rent ekonomiskt legat mera back ja. Men på nått sätt vara ändå White trash faktorn högre än vanligt här. Liksom alla bitar, tidig graviditet, en gård med en massa bilvrak, rökning hundar. Alltid härligt att få sina fördomar bekräftade

Dom satt inte och tuggade tuggummi när dom blev utfrågade i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in