Citat:
Ursprungligen postat av
Trapizo
Det är ju naturligtvis under förutsättning att dom slutar röka, snusa och lägga pengar på skräp i allmänhet, som jag skrev förut, det var ju ofantliga summor som han la på det..men båda två hade ju inkomster i alla fall. Det var inte hos hundarna det riktiga problemet låg. Dom har ju verkligen framtiden för sig om dom ger sig fan på det och verkligen vill sköta sig.
Nej såklart djuren inte är enda problemet. Men det finns ju liksom INGEN som helst jävla anledning att chansa då det gäller så allvarliga saker som att man kan hamna utan boende, och med en massa skulder. Då är det liksom inte läge att fundera och nöja sig bara med det ena, särskilt inte då man har ett barn på väg

Dessutom behöver dom ju inte avliva krittren, finns ju andra som kan ta hand om dom och ge dom ett bra hem. Det hade jag tyckt varit att föredra framför att ens riskera att hamna på gatan och så måste hundarna väck iaf, och då kanske det inte går att göra det på det "snälla" sättet heller. Soc boenden, härbärgen accepterar INTE husdjur och avlivning hos veterinär kostar runt tusenlappen. Då kan det bli så att dom måste få väck hundarna fort och kanske tvingas gå över till deras granne som är jägare så han får " ta hand om dom " med " pappa hagelbock"...eller huggkubben( ja det har hänt att folk avlivat husdjur på det sättet då dom inte haft råd att ta dom till veterinär).
Citat:
Jag är tydligen inte lika pessimistisk när det gäller dom som du är.
Tyvärr, men min vardagserfarenhet säger mig att det är sällan folk förändrar. Här kan vi tydligt se riktiga White trash takter i sin fulla pakt

Det är sällan White trash stämpeln går att tvätta bort tyvärr...
Citat:
Nu menar jag förstås inte passa barn som någon jävla Mary Poppins..utan det goda som hundar kan göra för barn...rädda dom från att drunkna...från pedofiler t.ex...sånt har hänt förr...
Har hänt att gorillahonor ursinnigt försvarat småbarn som ramlat ned på ZOO mot betydligt större motsvarigheter hos deras hannar också. Man kan inte utgå från att DJUR hjälper en där, sådana saker skall samhälle, skola och föräldrarna sörja för
Citat:
Måste du vara så negativ?
Ja det är tyvärr den bistra verkligheten att White trash ofta skaffar ungar till höger och vänster, likväl som hundar som dom sen inte kan ta hand om. Det tycks vara en del av deras identitet. White trash kvinnor är ju sällan äldre än 20 då dom blir på smällen första gången och helst skall första ungen vara född innan 18 också verkar det som
Hundar tjänar ofta som en slags statussymbol, helst någon rottweilier eller pitbull. Verkade inte vara någon sådana ras detta par hade, och där får man ju ge dom lite cred iaf, dom vågade vara lite orginella
Så helt negativ är jag ju inte