Citat:
Ursprungligen postat av
JymdKjam
En fråga till dig personligen:
Om du blivit stämd och skulle välja ombud, skulle du då vilja bli försvarad av en person som:
1) saknar adekvat juridisk utbildning
2) är dömd för grova sexualbrott mot barn
3) är nolltaxerare och därmed inte bidrar till det allmänna
?
Det beror på vad jag är stämd för. I vissa fall kan det vara en god ide att välja ett ombud med god förankring bland övriga aktörer i rättsväsendet.
Men i detta fall hade jag valt en person som Binninge. Vi lever i en tid där vi behöver högafflar, när elitens gränslöshet passerar gränsen för det som går an.
Binninge har ingen han lunchar med i tingsrättens lokaler och olika andra kollegiala hänsyn att beakta. Han är fri att agera för sin klients intressen, där hans främsta styrka är att han vet hur det kan gå om motparten lyckas hitta vittnen eller sakkunniga som ljuger eller är partiska.
När en person råkat illa ut i skilsmässa, utgår jag ifrån att det var infekterat, och att allt kan hända när en kvinna blir arg eller försmådd. Det är
baaarnen som blir slagträ, för före detta fruar är det övergrepp, eller för Ebba Usch är det hemlöshet, när seger ska ske till varje pris. Inget att bli upphetsad över, när det väl är över.
Att han inte betalar skatt tyder på att han inte tjänat tillräckligt för att betala skatt, och att han bör därför vara uthållig till Esbjörns båtnad. När han får framgång i tvisten, kommer han tack vare Ebba Usch kunna betala skatt, resonerar jag!