2021-02-25, 05:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Jag kör 4:e vågen. Låter coolare.

Ja me då 😂 🙌
Citera
2021-02-25, 05:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
P.g.a. dig och dina gelikar så tar det här jäkla debaclet aldrig slut, har du funderat på det? Det är lite som hönan och ägget. Sen är det intressant att du lastar mig som inte har ett dugg med saken att göra, det är bara en åsikt.

Det som enligt dig inte är över finns knappt.
Det är rena skämtet till sjukdom.
Människor har dött i alla tider...
Jordens befolkning ökar fortfarande snabbare än någonsin.
Citera
2021-02-25, 05:52
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Är vi inne i andra vågen eller tredje vågen? Någon som vet?
Tredje
Citera
2021-02-25, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
vilka nya restriktioner har man nu infört?

är det ok ifall man tränar på gym efter kl 20?

vad händer ifall man bryter mot dessa, vilka är konsekvenserna?

Ingen vet.
Citera
2021-02-25, 06:16
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Det går undan!

MODERNA: VAKSINE MOT SØRAFRIKANSK VARIANT KLAR FOR TESTING
Moderna opplyser til nyhetsbyrået AFP at de har utviklet en vaksine spesifikt mot den sørafrikanske varianten av coronaviruset, som nå er klar for klinisk testing.

Källa: vg.no
Jättebra.

Hoppas de även kan få upp produktionskapacitet annars lär vi i Sverige inte få tillgång till det förrän 2024 och då har redan Vizigotiska, Ingermanländska och Anotoliska varianterna vuxit sig starka. En evig ond cirkel.

Kan vi i Sverige bygga upp produktionskapacitet och tillverka på licens från t ex Moderna?

Oavsett verkar det som att världens produktionskapacitet framför allt behöver utökas. Det tycks vara stora flaskhalsen.
Citera
2021-02-25, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Jag kör 4:e vågen. Låter coolare.

Jag är inne på 51:a mediavågen; det är väl ungefär så många veckor som gått sedan dom började hysterihaussa det här viruset.

Hade det inte varit för media så hade allt varit helt coolt nu.

Själva viruset orkar man ju knappt bry sig om längre, men nyhetsbevakningen kommer man fan inte undan.
Citera
2021-02-25, 06:40
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Man var lite extra stolt över att vara svensk ett tag, men nu har även Sverige gett vika för populism och politiska poänger i Corona-hysterin. Ska vi tillsammans med resten av världen köras i botten för en sjukdom där medianåldern hos de avlidna ligger på 84 år? (Medellivslängden i Sverige är 82)

Den första vågen i Sverige visade tydligt att den överdödlighet som rådde under ett par månader bara hade att göra med gamlingar som dog någon vecka eller ett par månader tidigare. Det kommer även den andra och den tredje vågen att visa. Precis som förra året tar det ett par månader efter att vågen upphört som det catchar upp dock. Hysterin är verkligen total.

Medianåldern för de över 40 000 som varit inlagda på sjukhus är dock betydligt lägre än 84. Problemet för samhälle och sjukvård är givetvis inte att sköra åldringar som endast undantagsvis för sjukhusvård stryker med utan att rätt många i arbetsför ålder blir väldigt sjuka. Få under 50, men sen ökar det snabbt. Att stirra sig blind på dödlighet och vilka det är som dör blir lite missvisande. Det finns inga influensor de senaste 100 åren som gjort så många så allvarligt sjuka i Sverige. Och ju mer smittan sprids desto fler mutationer dyker upp och nu tar en variant över som är både smittsammare, skickar 64% fler till sjukhus och också dödar fler. Låt oss hoppas att inte än värre varianter dyker upp...
Senast redigerad av fernebo 2021-02-25 kl. 06:43.
Citera
2021-02-25, 07:01
Medlem
Covid är numera ett stort skämt. Nu ser man dock live vilka människor som är ängsliga får som far runt med fåniga masker. Det är rätt underhållande att se.
Citera
2021-02-25, 07:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ja det är skrattretande. Men om man tittar på Wuhans Esab-lockdown så är ju inte det heller tilltalande precis. Är ju inte så kul att bli skjuten om man går ut på gatan, men man kan ju alltid skjuta tillbaka - då blir det mer spännande i alla fall!

Nej precis. Det hoppas jag inte händer i Sverige.
Jag är för övrigt inte en ivrig lockdown-förespråkare förutom då den sätts in i rätt tid d.v.s. igår.
Citera
2021-02-25, 07:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Då är vi grannar -ish, dubbelt boende dock med Duvbo och Åland. Och nej man ska fan inte umgås i mindre grupper öht! Jag umgås enbart med min sambo inomhus med skämmer gärna bort oss med hemester på hotell . Fan enda sättet att få vettig bastu faktiskt i detta land.. i

Jag syftade på restriktionerna på restauranger. Själv umgås jag inte i grupp.

Duvbo är fint för övrigt.
Citera
2021-02-25, 07:22
Medlem
qwerty-66s avatar
Kan bli jobbigt för sjukvården med tredje vågen.

"Det är över 60 procents högre risk att bli inlagd på sjukhus om man smittas med den nya coronavirusvarianten B117, än om man smittas med den först kända varianten av coronaviruset, rapporterar Danmarks Radio."
Citera
2021-02-25, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej snarare så har de massvis med bevis på att munskydd mest ger en falsk trygghet och med tanke på hur många bakterie och virusindränkta munskydd som nu slängs överallt längs större städers gator så lär fler sjukdomar hoppa mellan djur och människor inom kort.

Källa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in