2021-02-25, 01:23
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det var mycket goda nyheter. Fas ett studier borde räcka för lansering? Är det säkert, så kör ..

Nej, fas ett räcker inte, jag tänker inte ta ansvar för det!
Citera
2021-02-25, 01:25
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Nej, fas ett räcker inte, jag tänker inte ta ansvar för det!

Ajj da, jag va kanske lite för het på gröten där. 😉
Citera
2021-02-25, 01:29
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Jag skriker inte. Efter ett år har du ff inte förstått att jag inte vill ha en lockdown nu?

Den skulle vi haft för länge sedan. Sen skulle vi levt efter devisen att alla du möter är en potentiell smittspridare. Alla! Gränserna hade varit stängda, med karantänhotell som testar vid minsta misstanke. I win, You loose! Det är där vi är.

Ja jag är rik, men det har inget med dig att göra!

Norge är ett bra facit. De kan ff fucka upp det!

Den devisen lever jag efter varje ledighet, hemester och fläska på med svit på närliggande hotell. Det är ju så man får hjulen att fortsätta snurra istället för låsa in sig som nån jävla gnällkärring. Och du som tydligen har råd borde skämmas ytterligare.
Citera
2021-02-25, 01:29
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningskorn
Så fort man hänvisar till officiell statistik går alla alarmister bananas. Ingen kommenterar någonsin statistiken i sig. Det är meningen man ska ”känna” hur farligt allt med Covid är, aldrig basera sig på fakta.
Det är snarare så att de personer som konsekvent hänvisar till officiell statistik och befintlig forskning får en grupp skribenter här på FB att gå bananas. Jag behöver bara titta tillbaka på det trams den gruppen åstadkommit idag så hittar vi:
1. Man skall åstadkomma flockimmunitet genom att smitta så många barn som möjligt eftersom de ändå i princip aldrig drabbas av sjukdom.
2. Immunitet efter infektion är bättre än immunitet genom vaccination
3. "Jag är övertygad om att antikroppar genom en naturlig infektion av covid i valfri mutation kommer att bita på samtliga mutationer. Däremot kan vissa vacciner svika, således är en naturlig smitta förstås att föredra. "

Det allra märkligaste är dock att om någon hänvisar till officiell statistik eller forskning så är denne omedelbart skitskraj, sitter inne och lider av fetma.
Citera
2021-02-25, 01:54
Medlem
Citat:
Du behöver inte be om ursäkt för något. Inte ett enda av lockdownländerna (utom Wuhan då) har haft en fullskalig lockdown, folk går ff till sina jobb, bara så du vet. Men allt onödigt där folk träffas (for fun) är stängt. Din jäkla skrytmåns, men for the record - det gör jag med!

Att gå till jobbet är nödvändigt men att ha kul i livet och träffa folk är onödigt?

Ja, vi har en extremt annorlunda syn på vad livet går ut på onekligen.
Citera
2021-02-25, 01:56
Medlem
JustZlatans avatar
Är vi inne i andra vågen eller tredje vågen? Någon som vet?
Citera
2021-02-25, 02:04
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det var mycket goda nyheter. Fas ett studier borde räcka för lansering? Är det säkert, så kör ..

Det lär räcka tror jag man sagt i både Europa och USA.
Citera
2021-02-25, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Är vi inne i andra vågen eller tredje vågen? Någon som vet?

Jag kör 4:e vågen. Låter coolare.
Citera
2021-02-25, 02:23
Medlem
vilka nya restriktioner har man nu infört?

är det ok ifall man tränar på gym efter kl 20?

vad händer ifall man bryter mot dessa, vilka är konsekvenserna?
Citera
2021-02-25, 02:35
Medlem
Man var lite extra stolt över att vara svensk ett tag, men nu har även Sverige gett vika för populism och politiska poänger i Corona-hysterin. Ska vi tillsammans med resten av världen köras i botten för en sjukdom där medianåldern hos de avlidna ligger på 84 år? (Medellivslängden i Sverige är 82)

Den första vågen i Sverige visade tydligt att den överdödlighet som rådde under ett par månader bara hade att göra med gamlingar som dog någon vecka eller ett par månader tidigare. Det kommer även den andra och den tredje vågen att visa. Precis som förra året tar det ett par månader efter att vågen upphört som det catchar upp dock. Hysterin är verkligen total.
Citera
2021-02-25, 02:42
Medlem
73 miljoner barn blev aborterade och 73 miljoner människor svalt ihjäl under 2020. 99,98% av barn infekterade med Covid överlever.

Miljardärer gjorde kollektivt 3,9 nya $miljarder mellan mars och dec 2020.

Källa: CDC/UN
Citera
2021-02-25, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Den parameter som ha minst slumvariation är antalet sjukhusinläggningar.

Bekräftade fall är en skakig parameter eftersom många har lindriga eller inga symtom alls och faller utanför den statistiken,
Var kan man hitta statistik för antalet nyinlagda per dag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in