2021-02-25, 00:00
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Är man inte byxmyndig vid en ålder av 15 år? Jo jag slog upp det. Då är det väl ändå inte en pedofilhandling han har gjort sig skyldig till, eller? Tjejen i detta fall är ju 15 år - läste lite i domen - "stod där i bara trosor och BH". Jag har hela tiden härifrån fått intrycket av att JB ägnat sig åt sex med en mycket yngre individ. Har Ebba omnämnt honom som pedofil eller är det endast här i tråden det har förekommit?

Endast i tråden.

Likväl en vidrig handling mot en omyndig 15-åring. Binninge var vid tillfället runt 40 år. Dessutom var flickan i beroendeställning p.g.a att han var styvfar och han misshandlade henne även vid flera tillfällen.
2021-02-25, 00:04
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Där hade vi den ja. Den är det ju flera i tråden som efterfrågat.
Här kan man då läsa vilka brott som den person som anmält Ebba för grovt förtal är dömd för.
Rena sadisten.

Smart drag av tomten att hänga ut sig själv så fullständigt i all media genom att göra en förtalsanmälan. INTE.

Intressant att notera att han redan då verkar vara alkoholiserad samt har problem med att få ekonomin att gå ihop. Ser framför mig hur han i vit nätbrynja (the ultimate wife beater garment) går omkring i huset, full och till sinnet, för att leta upp sin kvinna att banka på. Sinnebilden av Män-som-hatar-kvinnor....

Jag undrar bara hur han lyckats snärja alla batikdamerna i RO? Varför vill de att just han driver Esbjörns talan (nåja...) i det här fallet? Varför skulle just han kunna rädda Majkgårds testamente?
Senast redigerad av JymdKjam 2021-02-25 kl. 00:07.
2021-02-25, 00:06
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Jo det kan vara förtal även om det är sant.

Japp. Klart det är. Det kommer hämna vederbörande speciellt om det fått stor spridning. Därav ska man inte skvallra på forum som Facebook.
2021-02-25, 00:07
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Spelar ingen roll vad jag förstår, gäller även fritidshus.

https://lawline.se/answers/far-vem-som-helst-betrada-min-tomt

https://www.naturvardsverket.se/Var-natur/Allemansratten/Det-har-galler/Hemfridszon/

Edit: Vilken rätt har Binninge att klampa runt på Ebbas tomt?

"där den boende...". Det finns ingen boende i huset, inte ens någon fritidsboende. Ingen har sin bostad där.
2021-02-25, 00:10
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Ja jag skulle nog vara försiktig om jag var henne. Det kan faktiskt hända och då blir det inte lika roligt för henne men med tanke på hur hon fortsätter framåt så tycker jag inte synd om henne om det nu skulle bli så. Varför ha empati för någon som själv saknar det.

Förmodligen blir det enklare för henne. Då tar ett dödsbo över. Och det dödsboet lär vara Esbjörns arvingar, syskonbarnen. Deras första kommentar lär vara. Sälj allt och ge oss pengarna.

Maggan kommer att stå där med ett testamente i näven som säger att hon ärver Esbjörns fastighet. Men han äger inte längre någon fastighet. Så hennes testamente är lika värdelöst som Matz avtal.

Game over.
2021-02-25, 00:12
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
!!! BREAKING NEWS !!!

Dokumentation kring det polisförhör som hölls med Esbjörn i samband med anmälan mot Ebba, som omskrivits i media, finns att finna på webben.

Förhöret gjordes per telefon och i dokumentationen finns en sammanfattning. Svenskan i sammanfattningen är utomordentligt dålig, skrämmande dålig med tanke på varifrån dokumentet kommer. Men men. Det kan noteras några saker

1. Anmälan är gjord av en juridisk person. Dvs ett företag, inte en fysisk person. Anmälaren har ju själv berättat i media vem denne är, så det är ju ingen hemlis även om det är sekretess i dokumentet.

2. Esbjörn berättar själv i förhöret att han inte kände till att det gjords en polisanmälan. Han säger att han fick veta det av sin "revisor" (kan det vara Monika tro?), "att man anmält och fotograferat". Esbjörn säger alltså att inte visste om något av detta. Han säger också att han "tror" att "det är någon firma i Örebro". Esbjörn är alltså så bortkopplad ifrån Binninge att han refererar till honom som "någon firma i Örebro". Och ja, vi minns ju att Binninge själv berättade i Aftonbladet att han inte kände till att Esbjörn förhörts av polis i ärendet. Man får intrycket att Esbjörn inte vill kännas vid denna polisanmälan alls. Här kan vi snacka om att avsäga sig och fly från sitt ansvar. Förmodligen skäms Esbjörn över detta tilltag så till den grad att han inte ens kan med att medge vem som gjort anmälan.

3. Anmälaren/Målsägaren begär inget skadestånd trots att det påstås att träden haft ett ekonomiskt värde. Mot bakgrund av att fastigheten är såld och att det påstås att priset var alldeles för lågt, så kan man fundera över vad syftet med anmälan var, om man inte vill ha något skadestånd.

I övrigt kan man notera en duktigt rörig sammanställning, förmodligen ett sammelsurium av oklarheter i telefonförhöret, dålig svenska hos polisen samt den numera ganska välkända "selektiva minnesförlust" som Esbjörn tycks lida av. Där vissa saker är bortglömda men andra saker är ihågkomna i detalj. Ungefär som att Esbjörn inte minns att han skrivit på ett avtal, men vet precis vilka som satt på vilka stolar när han skrev under avtalet som han inte minns att han skrev under

https://docdro.id/k0ccf68

Men en sak tycks vara säker, detta ärende drivs antingen utan Esbjörns vetskap eller mot hans vilja. Någon annan förklaring finns inte till att Esbjörn påstår sig inte känna till att det fotograferats och gjorts en polisanmälan.
Allt ovan tyder väl på att Esbjörn lider av demens.
2021-02-25, 00:14
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Intressant att notera att han redan då verkar vara alkoholiserad samt har problem med att få ekonomin att gå ihop. Ser framför mig hur han i vit nätbrynja (the ultimate wife beater garment) går omkring i huset, full och till sinnet, för att leta upp sin kvinna att banka på. Sinnebilden av Män-som-hatar-kvinnor....

Jag undrar bara hur han lyckats snärja alla batikdamerna i RO? Varför vill de att just han driver Esbjörns talan (nåja...) i det här fallet? Varför skulle just han kunna rädda Majkgårds testamente?

Ja, det visade sig ju där på facebook att det nog var så att binninge och monika raggade upp Esbjörn, sannolikt via Maggan. De började väl bearbeta Maggan så snart det dök upp i media och de insåg kopplingen. Maggan gick väl på Monikas ljug om vilken förträfflig jurist hennes kompis är.

Maggan ville ju i sanning ha tillbaka huset. Och med en skicklig advokat är det ju inte omöjligt att de hade lyckats med det. Men Binninge har ju aldrig ens varit nära. Så hon grämer sig nog duktigt idag. Hon var ju inte heller intresserad av denna cirkusen egentligen. Men. Som man bäddar får man ligga. Det lär varit hon som ringde matz och som såg till det hamnade i expressen. Resten är historia, som dom säger.
2021-02-25, 00:15
Medlem
Citat:
Förmodligen blir det enklare för henne. Då tar ett dödsbo över. Och det dödsboet lär vara Esbjörns arvingar, syskonbarnen. Deras första kommentar lär vara. Sälj allt och ge oss pengarna
Möjligt men de lär väl inte dumpa fastigheten till skämtpriset Ebba fick det till.
2021-02-25, 00:17
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
30 minuter. Tyckte nog Ebba var lite skakad när huset kom på tal. Sedan är förtal civilmål i detta fallet. Kommer bli dyrt för den som är förtalad att dra ett sådant mål i TR. Kan sluta med rejäla advokaträkningar. Både egna och Ebbas. Inget namn nämndes vad jag förstod. "Vem avses" säger Ebbas advokat....

Sedan ridå i TR.
Det här hamnade väl hos särskilda åklagarkammaren, då en politiker är inblandad. Inte ett civilt mål vad jag förstår
2021-02-25, 00:17
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
"där den boende...". Det finns ingen boende i huset, inte ens någon fritidsboende. Ingen har sin bostad där.

Ok, då är det snarare olaga intrång att klampa runt på Ebbas tomt.
2021-02-25, 00:20
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Allt ovan tyder väl på att Esbjörn lider av demens.

Nej

Det finns flera utredningar gjorda av och genomgångna av professorer, läkare och psykologer som fastställer att Esbjörn inte är dement. Så vi vet att han inte lider av demens.

Den diagnos Esbjörn fått heter "Lindrig Kognitiv Funktionsnedsättning", och i journalerna beskrivs det enskilda problem som lett till diagnosen, som är ganska övergripande, som att Esbjörn har en, häng med nu "subjektiv närminnesproblematik"

Observera ordet "subjektiv". Det är alltså bara Esbjörn själv som upplever problemet, att han glömmer var han lagt nycklarna, glömmer ta med plånbok osv. När tester utförs kan man inte styrka problematiken. Därav att den är "subjektiv", i motsats till objektiv.

I övrigt visar testerna att Esbjörn är en klar, närvarande och koncentrerad herre som presterar över genomsnittet i sin åldersgrupp. Allt framgår av de utredningar och rapporter om Esbjörn som ovan nämnda har gjort och som har inlämnats till domstol i ärendet.

Utredningarna är inget annat än en komplimang till Esbjörn och hans förmågor.
2021-02-25, 00:21
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Ok, då är det snarare olaga intrång att klampa runt på Ebbas tomt.

Ja det är vad jag skulle påstå, givet det jag tillgodogjort mig när jag kollat upp saken. Det finns just sådana rubriceringar har jag sett.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in