2021-02-24, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Punkten då man kan släppa det här och acceptera ett bud från säljaren att köpet skall återgå har passerat för länge sedan. Krishanteringsmässigt gäller nu att försöka rida ut stormen, och hoppas att saken beskrivs någorlunda rättvist i media. (Jag hör själv hur dumt det senare låter...)

"Point of no return" är kanske bekant?

Jo du har rätt, det är försent för Ebba. Hon skulle aldrig ha dragit det här så långt. Hade hon backat direkt hade det nog fungerat för henne. Men jag tycker nog ändå att partiledare inte ska göra affärer på det där sättet utan hålla sig till standard processer för att undvika problem.
2021-02-24, 21:57
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag noterar att värderingen genomfördes den 25 januari, men dokumentet skrevs ut den 22 februari. Vän av ordning undrar hur de som tidigare reagerat med misstänksamhet på att den värdering Ebba lät göra skrevs ut på papper flera veckor senare, kommer att hantera detta? Om vi nu förutsätter att de är konsekventa

Men vad fan!

Givetvis är det en förfalskning och efterhandskonstruktion, den där stackars mäklaren kommer att röna samma öde som Th*o D*etz när FMI får kännedom om detta
2021-02-24, 22:01
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du tjatar om barndomshem fast du vet att det är lögn. Du är ett fultroll som sprider osanningar i tråden.
Du ljuger för att framställa Ebba som bättre än hon är.

Hans föräldrar hade det som sommarställe och många av Esbjörns bästa barndomsminnen finns från somrarna i området.

– Hon tjatade och tjatade om att få köpa och jag kände mig pressad, berättar Esbjörn.

”Esbjörn kan inte minnas när han skrev på avtalet och han menar att han blivit hårt pressad av Ebba och han är mycket ledsen och gråter när han berättar om det”,

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebba-buschs-hot-dra-esbjorn-83-till-domstol-hjartat-haller-pa-att-brista/

Uppfylld av begär efter fastigheten körde Ebba över gubben. Ni borde skämmas att försvara det. Punkt!
Senast redigerad av Taggad 2021-02-24 kl. 22:20.
2021-02-24, 22:02
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nej, det var förmodligen det första Katrin Björklund noterade när hon såg värderingen.

Men värderingen ligger ju i alla fall i rimlighetens härad, inte de fantasivärderingar som florerat i tråden, synd bara att media fular även med den och inte skriver att priset sänktes från Notars värdering tack vare att Ebba Busch tog på sig saneringskostnaderna efter E*björn men sanningen har ju aldrig varit viktigt i det här ärendet.

För ödehus är praxis att man utgår från tomtens värde och sedan drar bort kostnaderna för rivning av byggnaden. Då kan man ofta hamna under taxeringsvärdet.

Sedan sparade säljaren in kanske 125-175 tkr i mäklararvode, vilket också kan motivera ett något lägre pris som köparen ska betala.
2021-02-24, 22:02
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Det finns i mina ögon inget som tyder på att Ebba gjort nåt fel.

Sen att sossearmén gör sitt bästa för att ge det intrycket på diverse forum och sociala medier är en annan sak.

Det spelar ingen roll om Ebba har gjort rätt eller fel nu. Hon är körd.

PR mässigt har hon gjort alla fel man kan göra.

Hon tar med sig KD ut ur riksdagen för ett sketet ruckel.
2021-02-24, 22:04
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag noterar att värderingen genomfördes den 25 januari, men dokumentet skrevs ut den 22 februari. Vän av ordning undrar hur de som tidigare reagerat med misstänksamhet på att den värdering Ebba lät göra skrevs ut på papper flera veckor senare, kommer att hantera detta? Om vi nu förutsätter att de är konsekventa

Det var faktiskt precis min tanke också. Den måste vara ett falsarium
2021-02-24, 22:12
Medlem
Nimars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Hon körde över gubben ifall du inte förstått det. Ingen säger nej till Ebba Busch Thor om du inte förstått det.
Den okunniga Esbjörn var ett lätt byte för durkdrivna Ebba om du inte förstått det.

Skäms på er att förvara hennes gränslösa girighet. Fy fan!

Ett förfallet hus som ingen bodde i... Naturligtvis så går det att höja värdet genom att lägga mycket tid och pengar på huset men som 81-åring så kanske han ansåg att han inte hade 2 år att lägga på en renovering istället fick han en möjlighet att förgylla dom sista åren och göra allt han drömt om p.g.a. husförsäljningen.
Men dom giriga släktingarna som förmodligen inte hört av sig på flera år och som bara gått och väntat på att gubben skulle dö fick höra att huset skulle säljas, gubben skulle få kontanter i handen så arvet är i fara.

Vem är det som körde över gubben och vem är det som är girig?
Senast redigerad av Nimar 2021-02-24 kl. 22:14.
2021-02-24, 22:15
Medlem
Fattar inte vad problemet är. Säljer man en fastighet går det inte ett ångra sig hur som helst.

Det är gubbens släktingar som försöker styra honom och tvinga honom att ändra sig i efterhand.

Visst, hon kommer att förlora på detta politiskt. Men rättsligt och moraliskt ser jag inga problem.
2021-02-24, 22:15
Medlem
ragnarokkrs avatar
Det är nog bara att invänta rätten. Ebba gjorde knivskarp intryck under 30 minuter. Sverige behöver duktiga politiker, de är väldigt sällsynta. Att så många tror att hon kommer förlora eller har hjort nåt fel handlar just om tro. Ni kommer bli besvikna både av husaffären och nedläggningen av pajasens anmälan.

Att hämta sina nyheter ur avloppsdiket aftonbladet.se har sitt pris. En fördumning ingen skola i världen kan hjälpa er med.
2021-02-24, 22:21
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToorMan
Hon är djävulens högra hand!
Att någon kan ha respekt för den där häxan, övergår mitt förstånd.

Det verkar extremt enkelt att övergå det ...

Hon är en av sveriges mest framgångsrika politiker, och det beror på att hon inte viker ner sig för kriminella. Det kommer hon att vinna många röster på.
2021-02-24, 22:21
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Du ljuger för att framställa Ebba som någon hon inte är.

Hans föräldrar hade det som sommarställe och många av Esbjörns bästa barndomsminnen finns från somrarna i området.

– Hon tjatade och tjatade om att få köpa och jag kände mig pressad, berättar Esbjörn.

”Esbjörn kan inte minnas när han skrev på avtalet och han menar att han blivit hårt pressad av Ebba och han är mycket ledsen och gråter när han berättar om det”,

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebba-buschs-hot-dra-esbjorn-83-till-domstol-hjartat-haller-pa-att-brista/

Uppfylld av begär efter fastigheten körde Ebba över gubben. Ni borde skämmas att försvara det. Punkt!

”Esbjörn kan inte minnas när han skrev på avtalet och han menar att han blivit hårt pressad av Ebba och han är mycket ledsen och gråter när han berättar om det”
Jaha ja sen minns han att han skrev på, dagen efter när han ångrade det han inte minns?
Att även komma ihåg var det var, var alla satt och att det var fler på plats, fast han inte minns?
Få se barndomsminnen efter 15-16års åldern, det var då hans pappa köpte sommarstugan.
Inte vet jag väl riktigt men själv var jag inte så brydd om stugan, min far köpte när jag var 15-16år.
Var inte heller så mycket i den dom somrarna, hade andra intressen och var inte alltid med dit.
Sommarjobbade och var kvar hos kompisar men åkte tåg till stugan över någon helg osv.
2021-02-24, 22:22
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragnarokkr
Det är nog bara att invänta rätten. Ebba gjorde knivskarp intryck under 30 minuter. Sverige behöver duktiga politiker, de är väldigt sällsynta. Att så många tror att hon kommer förlora eller har hjort nåt fel handlar just om tro. Ni kommer bli besvikna både av husaffären och nedläggningen av pajasens anmälan.

Att hämta sina nyheter ur avloppsdiket aftonbladet.se har sitt pris. En fördumning ingen skola i världen kan hjälpa er med.

30 minuter. Tyckte nog Ebba var lite skakad när huset kom på tal. Sedan är förtal civilmål i detta fallet. Kommer bli dyrt för den som är förtalad att dra ett sådant mål i TR. Kan sluta med rejäla advokaträkningar. Både egna och Ebbas. Inget namn nämndes vad jag förstod. "Vem avses" säger Ebbas advokat....

Sedan ridå i TR.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in