2021-02-24, 21:22
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Det verkligen ett lotteri att bo i lägenhetshus. Just nu har jag bästa grannen ovanför. Han spelar lite musik ibland men det gör att jag vågar göra detsamma.

Men rätt som det är så flyttar grannen och jag kanske får nåt psykfall som flyttar möbler varje natt, som jag varit med om förr.

Svårt att få rätt mot en sådan idiot. Hyresvärden kommer till slut börja se dig som problemet om du tjatar för mycket. Jag har ingen bra lösning.
Citera
2021-02-24, 21:33
Medlem
nedboys avatar
Du skall inte säga till utan du skall fråga varför fanskapet inte visar respekt och slutar klampa störande. Ställ den frågan och sen väntar du på svar. Får du inget svar så ber du om svar och blir argare och argare för varje gång du inte får svar.

Löser det sig inte så får du höra av dig till hyresvärden eller styrelsen om det är en förening.
Citera
2021-02-24, 21:44
Medlem
Clay79s avatar
Prata med hen och gör hen uppmärksam på att du störs. Hjälper inte det, prata med hyresvärden/styrelsen. Lycka till!
Citera
2021-02-24, 21:44
Medlem
CrilleKexs avatar
Löser dett sig inte med idioterna till grannar så kanske du kan få lite smaskiga idéer till hämnd i denna tråd: (FB) Stora tråden om hämnd och att jävlas / Diskussioner med tips & tricks
Citera
2021-02-24, 21:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Jag har bott på samma adress i ca 10 år och i höstas flyttade det in en ny granne i lägenheten över,
låt oss kalla honom Elefanten. Elefanten har ingen aning om hur man rör sig tyst från rum till rum. Det är så illa att porslinet skallrar i vitrinskåpet när fanskapet går i vardagsrummet. Elefanten är dessutom varannanveckaspappa till två elefantungar i nedre tonåren som inte heller fått lära sig att gå som folk. Lär ju inte gå att sälja lägenheten om elefanten råkar vara hemma när det är visning.
Vad fan ska jag göra? Jag har försökt att tala med fanskapet utan framgång. Grejen är den att det inte är så jäkla lyhört, innan bodde det en familj på fyra personer i lägenheten och de hördes knappt. Hade det varit sommar hade jag grävt upp pissmyror och stoppat i brevlådan men jag vet inte om jag står ut så länge. Surströmming känns lite fantasilöst.

Fy fan.
Låter jävligt jobbigt med en elefant klampandes ovanför sig.
Citera
2021-02-24, 21:51
Medlem
Lider absolut inte med dig. Tycker du får skylla dig själv som bosatt dig i lägenhet under en annan människa.

Är man någorlunda klok skaffar man lägenhet på översta planet (eller villa).

Flytta eller anpassa dig.
Citera
2021-02-24, 21:54
Medlem
ChuchuJellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangladesh
Lider absolut inte med dig. Tycker du får skylla dig själv som bosatt dig i lägenhet under en annan människa.

Är man någorlunda klok skaffar man lägenhet på översta planet (eller villa).

Flytta eller anpassa dig.

Eller så ignorerar han dig och ringer störningsjouren. Det är tanken att man ska ta hänsyn till sina grannar i en lägenhet, gör man inte det så kommer man bli varnad och eventuellt förlora hyreskontraktet om man fortsätter på samma spår.
Citera
2021-02-24, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChuchuJelly
Eller så ignorerar han dig och ringer störningsjouren. Det är tanken att man ska ta hänsyn till sina grannar i en lägenhet, gör man inte det så kommer man bli varnad och eventuellt förlora hyreskontraktet om man skiter i varningarna.

Snubben måste väl få gå i sin egen lägenhet. Det låter alltid när den på övre planet går på sitt golv. Kan man inte stå ut med det är det bara att flytta.

Störningsjouren kommer inte göra någonting åt ett sådant ärende.
Citera
2021-02-24, 21:58
Medlem
ChuchuJellys avatar
Citat:
Snubben måste väl få gå i sin egen lägenhet. Det låter alltid när den på övre planet går på sitt golv. Kan man inte stå ut med det är det bara att flytta.

Störningsjouren kommer inte göra någonting åt ett sådant ärende.

Det är skillnad på att gå och stampa.
Citera
2021-02-24, 22:00
Medlem
Citat:
Det är skillnad på att gå och stampa.

Förmodligen barnen som rör sig och leker i lägenheten. Det tycker jag barnen ska fortsätta med. Men tycker TS ska flytta då han inte tycks vara kompatibel med att leva i lägenhetshus.
Citera
2021-02-24, 22:03
Medlem
ChuchuJellys avatar
Citat:
Förmodligen barnen som rör sig och leker i lägenheten. Det tycker jag barnen ska fortsätta med. Men tycker TS ska flytta då han inte tycks vara kompatibel med att leva i lägenhetshus.

Jag personligen stör mig inte på det då jag vet hur likgiltiga barn kan vara för sin omgivning men det är ändå föräldrarnas ansvar att se till så barnen inte springer och hoppar runt i lägenheten. Lägenheten under ska inte behöva skaka konstant, då har man passerat en gräns. Speciellt om man tagit ett snack med grannen och personen inte verkar bry sig.
Citera
2021-02-24, 22:06
Medlem
Citat:

Jag personligen stör mig inte på det då jag vet hur likgiltiga barn kan vara för sin omgivning men det är ändå föräldrarnas ansvar att se till så barnen inte springer och hoppar runt i lägenheten.

Jaså? Det visste jag inte. Själv uppmuntrar jag mina barn att röra sig och leka. Dels utomhus men även i hemmet. Ska genast säga åt barnen att sluta leka och börja spela mer datorspel istället så ingen granne råkar förnärmas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in