2022-06-22, 03:59
Medlem
yz44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frizzy
så om grannen t ex sitter och skriver högt på tangentbordet då ska han sluta med det för han fick kakor?
vad är det för jävla råd

eller om nån har lekande barn, ja då räcker det med att en granne kommer med KAKOR så slutar dom att leka?

det kanske funkar med KAKOR i förorten också så får vi slut på bilbränder?
Kan inte vara speciellt många som stör sig på att grannen skriver på tangentbordet.
Det skulle möjligen kunna vara ett problem om väggarna bestod av ett lager rispapper.

För att kunna komma någonstans med en anmälan måste TS kunna dokumentera störningarna.
Antingen genom egna bevis i form av inspelningar eller rapporter från störningsjouren.
Citera
2022-06-22, 07:40
Medlem
Ringer du störningsjouren. Så är deras första fråga - har du talat med grannen -.
Har du gjort det utan resultat. Då skickar dom en bil dit. Sedan får grannen en faktura på typ 1500-. Det brukar få dem att lugna ner sig...men detta gäller festande. jag tror inte de kommer för att någon knappar högt på ett tangentbord....
Citera
2022-06-22, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frizzy
så om grannen t ex sitter och skriver högt på tangentbordet då ska han sluta med det för han fick kakor?
vad är det för jävla råd

eller om nån har lekande barn, ja då räcker det med att en granne kommer med KAKOR så slutar dom att leka?

det kanske funkar med KAKOR i förorten också så får vi slut på bilbränder?

Alltså, du motbevisar dig själv lite med denna kommentar.

Någon är snäll nog att ta sig tiden att ge dig ett tips utan att du nånsin gett dem någonting, och svaret de får är ”vad är det för jävla råd”.

Skulle din granne ge dig svaret ”jag gör inte ett jävla ljud” så skulle du knappast bli glad eller lösa situationen, den skulle snarare bli värre.

Rådet är skitbra. Man lägger fullständigt ned försöket att lyssna på vad en granne har att säga om de börjar svära och bete sig som en cp-granne själv. Ingen störningsjour kommer palla att hjälpa dig om de inte drar igång motorsåg och jetmotor klockan 02, så det är bäst att du håller god ton mot dem.
Citera
2022-06-22, 08:01
Medlem
Knacka på hos grannen och prata om det. Hålla på att anmäla till värden och störningsjour är något som ynkryggar och golare håller på med.
Citera
2022-06-22, 12:14
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Vill man bo och trivas bra i framtiden ser man till att lära känna sina grannar. Så även om det inte är din grej är det det bästa du kan göra och förhoppningsvis självklart för de flesta. En annan grej är du även kan låta nån annan granne eller nån kompis vara med och höra hur det låter, kan ju vara så att du blivit överkänslig utan att ha märkt det?

Men annars om det är oväsen på riktigt så prata med hyresvärden. Störningsjouren ringer du vid pågående störningar främst för att få störningarna dokumenterade. Ditt problem låter det dock som att du kan hantera tills du får kontakt med hyresvärden, att ringa störningsjour i detta läge är bara tramsigt.

Sorgligt att folk ska vara så rädda för sina grannar.
Citera
2022-06-22, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Vill man bo och trivas bra i framtiden ser man till att lära känna sina grannar. Så även om det inte är din grej är det det bästa du kan göra och förhoppningsvis självklart för de flesta. En annan grej är du även kan låta nån annan granne eller nån kompis vara med och höra hur det låter, kan ju vara så att du blivit överkänslig utan att ha märkt det?

Men annars om det är oväsen på riktigt så prata med hyresvärden. Störningsjouren ringer du vid pågående störningar främst för att få störningarna dokumenterade. Ditt problem låter det dock som att du kan hantera tills du får kontakt med hyresvärden, att ringa störningsjour i detta läge är bara tramsigt.

Sorgligt att folk ska vara så rädda för sina grannar.

Om du bott med mina grannar på den tiden jag bodde i hyresrätt hade du gråtande sprungit med svansen mellan benen till närmsta polisstation.

Många människor går helt enkelt inte att resonera med. Psykfall, knarkare, lättkränkta blattar. Hur vänligt man försökte resonera med slöddret slutade alltid med nån form av aggression eller hot.
Citera
2022-06-22, 12:55
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grim77
Om du bott med mina grannar på den tiden jag bodde i hyresrätt hade du gråtande sprungit med svansen mellan benen till närmsta polisstation.

Många människor går helt enkelt inte att resonera med. Psykfall, knarkare, lättkränkta blattar. Hur vänligt man försökte resonera med slöddret slutade alltid med nån form av aggression eller hot.

Klart att det finns situationer och grannar man bör undvika själv men det måste ändå ses som undantagsfall.
Citera
2022-06-22, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Klart att det finns situationer och grannar man bör undvika själv men det måste ändå ses som undantagsfall.

Möjligtvis i din skyddade värld. I min var det undantag att bemötas med vänlighet.

Nuförtiden bor jag också i skyddad värld nämligen i bostadsrätt med normala grannar man kan prata om allt med.
Citera
2022-06-22, 13:22
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stickharifranpenis
Är det något annat jag bör göra?
Jag hade en nyinflyttad granne som började bygga om i sin lägenhet och väsnades till långt in på kvällarna. När han började köra med borrhammare klockan elva på kvällen knackade jag på och sade vänligt till. Efter det insåg han att vissa behövde få sova och istället höll han sig till vettigare tider under resten av ombyggnaden.
Citera
2022-06-22, 13:28
Medlem
MrSwaggers avatar
När jag vart nyinflyttad hade jag en liten fest, spelade hög musik för att "testa grannarna / ljudisolering". Spelade hög musik from kl 15 ungefär fram till 19.30.
19.30 ringde det nämligen på dörren och där stod securitas o ville jag skulle sänka.
Vilket jag gjorde. Detta var en fredags e.m/kväll.
Ingen granne kom o ringde på tidigare, utan det var securitas.
Dagen efter fick jag formell varning från hyresvärd, att en till händelse innebär direkt uppsägning av lägenhet o inga fler varningar ges.

Detta var alltså hyresrätt, fredag, mellan 15-19.30. Ändå blev det varning. Så betänk detta när du anmäler.
Citera
2022-06-22, 14:01
Medlem
Om du vill ha resultat notera alla störningar som utförs och ring helst efter en fest dom haft direkt till hyresvärden. Om du vill förlora tid och behöva argumentera/kompromissa med förmodligen oresonliga White trash borde du plinga på med fika.
Citera
2022-06-22, 16:04
Medlem
Skrilllexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AClD
Knacka på hos grannen och prata om det. Hålla på att anmäla till värden och störningsjour är något som ynkryggar och golare håller på med.
Vadå man ska paja bilen göra inbrott och dödshota sedan likvidera det är nya Sverige

Knappa inte på tangentbordet bara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in