Citat:
Ursprungligen postat av
ShariaInstructor
Vem är Binninge? Måste man läsa hela djävla tråden för att förstå? Är det någon som företräder Esbjörn men vad håller släkten hus?
Ja, om du vill vara väl förberedd när tingsrätten tar upp fallet (tvistemål) nu i mars 2020 så får du nog ta tag i det från början. Om du tittar tillbaka till det första inlägget, så är det en trådstartare som har lagt in ämnet under Politik: inrikes / politiker. Det handlar alltså egentligen inte om en fastighetsaffär utan trådstartare går omedelbart till personangrepp på EB och ifrågasätter hennes art och grad av kristen tro och om den kan anses värdig en politiker.
Binninge är det juridiska ombud Esbjörn, 81 år, har anlitat. Han är inte advokat utan han agerar som jurist. Då är det inte bara EB's personliga egenskaper som kristen politiker utan nu blev det annat ljud i skällan. 81-årige Esbjörn skulle inte socialt och psykologiskt kunna sköta sin egen ekonomi! Binninge och hans klient och andra kring dem har ägnat hösten åt att om inte demensförklara Esbjörn, så i vart fall förse honom med en s.k. God man. För det har man skaffat fram ett 39-sidigt psykologutlåtande från Benny K. Jag vet inte om kommunen utsett någon god man ännu.
Här har stått en del om en om en s.k. Generalfullmakt utställd till en sekreterare hos Binninge så att hon ska kunna sköta (förvalta) Esbjörns hela ekonomi. Utan att han av tingsrätten har beviljats någon förvaltare. Liksom.
I Rollistan finns också en brorson till Esbjörn samt en äldre kvinna som tycks samla på sig äldre män som kan bo på hennes "kursgård" eller pensionat. Det är många som vill ha del av Esbjörns förmögenhet, men ingen vill vänta tills han mött Sankte Per och slagit sig med på Guds högra sida.
De verkar ha förväntat sig mer än de 3,9 mkr som Esbjörn skrev på. Så två flugor i en smäll om vi kan sänka Ebba Busch samtidigt som vi höjer våra intäkter på gubben.
Som affären ser ut idag här så hoppas jag att Esbjörn överlever hela tvisten i domstolen. Får betalt för sitt sålda hus, minus de kostnader han åsamkat Busch. Sen hoppas jag att han har gått till en advokat och ordnat med sitt testamente så att han ordnat med sin enkla begravning samt skänkt allt sitt kapital till välgörande ändamål. Såg en lite film om en liten mops som ärvt 41 mkr av sin snälla husse/matte.
Idag har Binninge polisanmält Busch för förtal. Det är visserligen sant det hon skrivit om honom på Facebook, men om han vill glömma sin personliga historia så är det tydligen upp till honom att bli kränkt om någon, t.ex. Busch, påminner omvärlden om just den historien. (Tekniskt förtal. enligt Mårten Schultz i SvD).
Politiskt såpopera på nivån sämre än Dallas och Falcon Crest. Nu banne mig är det valtider i Sverige!