2021-02-24, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Hon är körd. Även om anmälan om förtal läggs ner så är det inte till en partiledares fördel att det iom, anmälan uppmärksammas så det står härliga till i media. Min peng på att Ebba Busch Thor inte lyssnar på rådgivare givet hennes narcissistiska drag.

Att smutskasta Esbjörn juridiska ombud är så dumt agerat av en politiker att man tar sig för pannan.
Kanske tror hon att all uppmärksamhet är bra uppmärksamhet?
Hon har inte smutskastat någon, hon har påpekat att han är tidigare dömd för sexualbrott mot minderårig och för ofredande av sitt ex.
2021-02-24, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Inte om det föreligger extremt tvivel angående en alldeles för låg värdering. Ddt görvdet definitivt i detts fall. Så Ebba är körd och därmed ockdå KD.
Du har fel. Det finns inga tvivel angående värdet och köpesumman är rimlig.
2021-02-24, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Vad får dig att tro det? Förutom att en massa personer som ändå inte röstar på KD grinar?
Att man ligger lägre i opinionsmätningarna? För tillfället under senaste valresultatet, och under 5% nyligen. Men det kan ju svänga mer, man låg ju på dubbla i tidigare sifo mätningar
https://www.svd.se/svd-sifo-aven-kd-narmar-sig-riksdagssparren
2021-02-24, 17:47
Medlem
Det var inte tänkt att denna värdering skulle bli offentlig, det var därför Binninge inte la till Expressen som mottagare av en kopia när han mejlade den till tingsrätten. Det har han konsekvent gjort med allt annat han skickat in. Först media och sedan tingsrätten för att Ebba Busch ombud ska få läsa det i tidningen först.

https://www.docdroid.net/3kCLqn4/uppsala-tr-t-8555-20-aktbil-43-pdf
2021-02-24, 17:47
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men jag tröttnar lite lätt på medias fulspel mot Ebba Busch, de gör en stor sak av att hon är anmäld av en rättshaverist men gör ingen djupare analys av vad som har anmälts och hur det kommer att behandlas, det var ju precis likadant vid den berömda anmälan om "skövlingen" av E*björns vildvuxna trädgård, stora rubriker men absolut inget av substans.

Den politiska agendan är så djävla uppenbar, media skiter fullkomligt i E*björns öde, Ebba Busch ska klämmas åt för att hon är ett hot mot sossarnas eviga regeringsinnehav.
De struntar också i hur Maggan Majkgård och Monica Pernroth verkar suga Esbjörn ren på märg ur ben.
I slutändan kommer han ha vare sig sommarstuga, pengar eller bostadsrätter, bara något jäkla "eget boende".
2021-02-24, 17:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ett par intressanta reflektioner

Binninge påstår att orsaken till anmälan var att uppgiften om hans kriminalitet fick stor spridning i sociala medier. Men den hade redan stor spridning i sociala medier innan Ebba tog upp den. Något som Ebba så klart kommer att påtala, om det behövs. Det hon sa, var ingen nyhet.

Binninge vill inte ha någon förhandling. Förmodligen oroar han sig för att Esbjörn på en sådan förhandling kommer säga att han vill att affären fullgörs. Det enda som behövs från Esbjörn är i praktiken att han sätter sin namnteckning på ett köpebrev med bevittning, och vittnen lär det ju finnas.

Det ser mörkt ut på Esbjörnligans avbytarbänk...

Goddag. Även om det är allmänt känt att jag är en idiot, så kan du ändå bli dömd för förtal om du hänger ut mig som en idiot.

Ebba ligger illa till nu. Förtal av medborgarna. Vilka andra politiker är i klammeri med rättvisan som Ebba?

Hon har skadat vårt parti något enormt med denna ”soppa”

Hon måste nog sluta som partiledare
2021-02-24, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Vem är Binninge? Måste man läsa hela djävla tråden för att förstå? Är det någon som företräder Esbjörn men vad håller släkten hus?

Ja, om du vill vara väl förberedd när tingsrätten tar upp fallet (tvistemål) nu i mars 2020 så får du nog ta tag i det från början. Om du tittar tillbaka till det första inlägget, så är det en trådstartare som har lagt in ämnet under Politik: inrikes / politiker. Det handlar alltså egentligen inte om en fastighetsaffär utan trådstartare går omedelbart till personangrepp på EB och ifrågasätter hennes art och grad av kristen tro och om den kan anses värdig en politiker.

Binninge är det juridiska ombud Esbjörn, 81 år, har anlitat. Han är inte advokat utan han agerar som jurist. Då är det inte bara EB's personliga egenskaper som kristen politiker utan nu blev det annat ljud i skällan. 81-årige Esbjörn skulle inte socialt och psykologiskt kunna sköta sin egen ekonomi! Binninge och hans klient och andra kring dem har ägnat hösten åt att om inte demensförklara Esbjörn, så i vart fall förse honom med en s.k. God man. För det har man skaffat fram ett 39-sidigt psykologutlåtande från Benny K. Jag vet inte om kommunen utsett någon god man ännu.

Här har stått en del om en om en s.k. Generalfullmakt utställd till en sekreterare hos Binninge så att hon ska kunna sköta (förvalta) Esbjörns hela ekonomi. Utan att han av tingsrätten har beviljats någon förvaltare. Liksom.

I Rollistan finns också en brorson till Esbjörn samt en äldre kvinna som tycks samla på sig äldre män som kan bo på hennes "kursgård" eller pensionat. Det är många som vill ha del av Esbjörns förmögenhet, men ingen vill vänta tills han mött Sankte Per och slagit sig med på Guds högra sida.
De verkar ha förväntat sig mer än de 3,9 mkr som Esbjörn skrev på. Så två flugor i en smäll om vi kan sänka Ebba Busch samtidigt som vi höjer våra intäkter på gubben.

Som affären ser ut idag här så hoppas jag att Esbjörn överlever hela tvisten i domstolen. Får betalt för sitt sålda hus, minus de kostnader han åsamkat Busch. Sen hoppas jag att han har gått till en advokat och ordnat med sitt testamente så att han ordnat med sin enkla begravning samt skänkt allt sitt kapital till välgörande ändamål. Såg en lite film om en liten mops som ärvt 41 mkr av sin snälla husse/matte.

Idag har Binninge polisanmält Busch för förtal. Det är visserligen sant det hon skrivit om honom på Facebook, men om han vill glömma sin personliga historia så är det tydligen upp till honom att bli kränkt om någon, t.ex. Busch, påminner omvärlden om just den historien. (Tekniskt förtal. enligt Mårten Schultz i SvD).

Politiskt såpopera på nivån sämre än Dallas och Falcon Crest. Nu banne mig är det valtider i Sverige!
2021-02-24, 17:50
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Varför lägger hon inte bara ner och fokuserar på sitt parti istället? Hur kan hon inte inse att detta vara sabbar för henne och partiet.
Och varför säger inte KD till på skarpen att en partiledare inte kan hålla på så här.

Absolut kan sådant hända.

Men (MEN!), ifall partiledningen har makt att tala om för sin partiledare att "Om media säger att du inte kan göra så, så måste du lyda" OCH partiledaren genast backar och pudlar, så kan man fundera på om

a) det partiet är något att ha när/om det blåser, och
b) om partiledaren är något att ha när det blåser

Hade det nu "bara" handlat om pengar hade man kunnat tänka sig att KD hade tagit pengar ur partistödet och betalat Binninge med anhand och kompenserat Ebba för handpenningen (som, vågar jag lova, då garanterat brunnit inne).

Vad som då hade stått i media, vad Ebbas politiska motståndare hade sagt och hur saken uppfattats av väljarna kan alla lätt förstå.

Det här är ett typiskt läge av typen "damned if you do, damned if you don't". Att i det läget lösa tvisten på korrekt sätt är troligen den totalt bästa lösningen.
2021-02-24, 17:51
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det var inte tänkt att denna värdering skulle bli offentlig, det var därför Binninge inte la till Expressen som mottagare av en kopia när han mejlade den till tingsrätten. Det har han konsekvent gjort med allt annat han skickat in. Först media och sedan tingsrätten för att Ebba Busch ombud ska få läsa det i tidningen först.

https://www.docdroid.net/3kCLqn4/uppsala-tr-t-8555-20-aktbil-43-pdf
Leif Brännstrom skriver om värderingen, låst artikel, men han verkar "glömma" att Esbjörn och Ebba drog av 300 000 på köpsumman för att Ebba skull stå för att röja bort allt skrot.
https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/experternas-vardering-sa-mycket-ar-huset-vart/
2021-02-24, 17:52
Medlem
Nisse Gandhis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jag brukar ha stort förtroende för professorer. Men denna Mårten Schulz har jag inget förtroende för alls . Han framstår i mina ögon som en riktig pajas. Jag tror att alla som lyssnat på juridikpodden någon gång och har minsta känsla för kvalitet och trovärdighet förstår vad jag menar. Sicket dravel.

Samma visa här. Vilken akademiskt skolad människa som helst hade utvärderat uttalandet och ställt det emot de olika delarna i lagparagrafen, för att föra ett resonemang kring vad de säger, vad som är tillämpligt, hur den aktuella situationen ser ut och hur den förhåller sig till lagen, i detta fallet exempelvis hur Binninges roll som juridiskt ombud förhåller sig till uttalandet om att han är en dömd brottsling och om det kan ha någon inverkan på försvarligheten i uttalandet, och sedan detta så klart ställt emot det övriga i målet, som att Binninge själv gått ut i media och i stora delar drivit målet där. Men inte Schultz, inte ett ord. Slam dunk skyldig. Schultz är ingen advokat, eller åklagare, han har vad jag kunde se i hans cv aldrig framträtt i en domstol. Han är en skrivbordsprodukt och av allt att döma en sorglig sådan och en skamfläck för SU och för den svenska professorskåren.

Nu har vi två juridikprofessorer som har synpunkter på fastighetsaffären och en del andra juridiska områden.

Jari Manukka är professor i civilrätt.
Mårten Schulz är professor i civilrätt.

Frågan är om man kan ta deras expertutlåtanden på allvar.
2021-02-24, 17:53
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Det är alltså en person som "sol och vårar" Esbjörn som driver detta mot Ebba, men folk är så jävla pantade att de ger sig på henne ändå. Alltså herregud...
Ungefär så ja och i sin iver att ge sig på Ebba har de nu blivit stödjande medlemmar i Förtalade Pedofilers Förening. De är så upprörda över att en dom över sexuellt utnyttjande av barn kommer till ytan att de inte vet till sig.
2021-02-24, 17:55
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
De struntar också i hur Maggan Majkgård och Monica Pernroth verkar suga Esbjörn ren på märg ur ben.
I slutändan kommer han ha vare sig sommarstuga, pengar eller bostadsrätter, bara något jäkla "eget boende".

Det är mycket sorgligt att media fullkomligt skiter i hur det går för E*björn, ett riktigt djävla lågvattenmärke i svensk journalistik, att låta två giriga kärringar plocka honom totalt ren på allt han äger och har och som lök på laxen placera honom på ett äldreboende för att slippa ha några bekymmer med honom, riktigt djävla dåligt av media men tydligen går politik före allt vad moral och rätt anbelangar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in