2021-02-24, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det låter ju precis som Lena.

Hon lider inte av sin personlighetsstörning. Hon lider för att hon inte får som hon vill. För att hon inte lyckas manipulera SD till att lyda henne. För att hon inte lyckas manipulera HD. Det är mycket möjligt att det är första gången i hennes liv som hon inte lyckas manipulera omgivningen till att ge henne vad hon vill ha.

Det kan du inbilla dig att du gör men du har ingen aning.

Det här är ett öppet diskussionsforum och du bestämmer inte vad vi får skriva om. Du är inte min ledare.

Du bör nog läsa på om psykopati om du tror att Lena var en sådan. Visst var hon en envis och ibland även jobbig person, men det finns absolut ingenting som pekar på att hon ens hade ett fåtal drag av psykopati. Ingenting.

Dessutom lider en psykopat aldrig som vi övriga kan göra, ha känslor. De enda känslor de besitter är hat, ilska, frustration, avundsjuka och svartsjuka. Samt att skratta på andras bekostnad, när det går dåligt för någon och när någon skadar sig osv.

Kolla checklistan för psykopati igen - och begrunda denna i lugn och ro.
Senast redigerad av zilvereko 2021-02-24 kl. 15:34.
Citera
2021-02-24, 15:27
Medlem
notknapparens avatar
Om man fortsätter med SDs skrivelse:

"- Ringen: Enstaka celler från SD, och troligen från fler (källa: protokoll NFC, sid 151). Om ring hade rispat SDs ben hade troligtvis miljoner celler återfunnits."

Jag förmodar att åklagaren i sitt slutanförande tagit upp att det skulle kunna varit så att ringen rispat benet på SD. Vi har ju inte tillgång till detta.

Och lite SD skriver, på ringen återfinns DNA från minst två personer, vilket förstås inte betyder att det måste finnas DNA från någon ytterligare (om jag fattat det rätt?).
Nu har man inte haft någon ytterligare misstänkt, vilket har gjort att man inriktat sig på enbart DNA från I. Lena och SD, eller II. Lena (HDs DNA återfinns inte på ringen) och okänd DNA donator. Resultatet blir I. "The mlxed DNA profile AABP5735NL is approximately 12 mlllion tlmes more probable if proposition I is true than lf proposition Il Is true."

A160/151:

SDs antagande att hans DNA är så litet att det inte kan ha med mordet att göra (måste vara från att hon rev honom på benet, eller så är han inte mördaren? ) blir lika glidande som hans andra förklaringar i förhören och rätten.

Nu vet vi inte hur åklagaren uttalade det i rätten, men SD borde ha angripit problemet ur annan synvinkel också om han nu skulle ta upp det här alls.

Det finns väl en viss sannolikhet att hans DNA faktiskt kan finnas på ringen för att han mördade henne, men det finns ju tillfällen då SD träffat Lena och hans DNA kan ha kommit dit på så sätt. Jag tror att försvaret angripit detta redan i TR.

Överflödigt kan man tycka, nästan så att SD förstör för sig själv när han dribblar (slirar) med det som redan förvaret poängterat. Och DNA "troligen från fler" blir en överdrift om man ska vara helt sanningsenlig.

SD borde var noga med den exakta ordalydelsen i protokollet.
Senast redigerad av notknapparen 2021-02-24 kl. 15:55.
Citera
2021-02-24, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
"Skrivelsen" verkar vara gjord av en tonåring. Startar med "puh", ha ha, tror SD att han skriver uppsats i plugget? Klart han inte lyckas manipulera någon, det blir underkänt!

Måste ha missat den sk skrivelsen. Var kan man läsa den?
Citera
2021-02-24, 15:34
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Du bör nog läsa på om psykopati om du tror att Lena var en sådan. Visst var hon en envis och ibland även jobbig person, men det finns absolut ingenting som pekar på att hon ens hade ett fåtal drag av psykopati. Ingenting.

När jag kollar listan får hon högre poäng än SD.
Citera
2021-02-24, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Varför tycker du inte att Hanna behöver varnas?
Hon är utsatt för samma psykopat och har varit det i tjugo år.
Hmm Hanna är väl likadan som Stefan ?
Det löser sig med tiden.
Citera
2021-02-24, 15:44
Medlem
Citat:
Låter som en perfekt beskrivning av Lena.

Hennes "besatthet" av SD var inte ett tecken på psykotapi. Det var en kärlekshunger som hon inte kunde styra. Psykopati är en helt annan sak som du får söka på annat håll. Den är en personlighetegenskap i allmänhet som inte är bunden till bara en viss situation.
Citera
2021-02-24, 15:44
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:

Dessutom lider en psykopat aldrig som vi övriga kan göra, ha känslor. De enda känslor de besitter är hat, ilska, frustration, avundsjuka och svartsjuka. Samt att skratta på andras bekostnad, när det går dåligt för någon och när någon skadar sig osv.

Citat:

Låter precis som Lena. De kan lida när de inte får som de vill. Om omgivningen inte går på deras BS. Om de inte får den uppmärksamhet och ära som de anser att de förtjänar. Då blir de kränkta och kan gå hur långt som helst för att hämnas.
Citera
2021-02-24, 15:46
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Måste ha missat den sk skrivelsen. Var kan man läsa den?

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

I inlägget från Honan6 finns bland annat den skrivelsen.
Citera
2021-02-24, 15:48
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
När jag kollar listan får hon högre poäng än SD.

Oj, då räknar vi verkligen inte på samma sätt!
Citera
2021-02-24, 16:20
Medlem
Citat:
Jag tror att hon kan hantera honom. Hon hanterade Lenas manipulationsförsök mästerligt. Antagligen för att hon hade 20 års vana av att hantera SD. Hon såg igenom LWs BS och lät henne inte få som hon ville. Dessutom är hon och SD ungefär lika stora så jag tror att hon kan försvara sig om det skulle behövas. Men jag har givetvis ingen aning egentligen. Hon kanske behöver varnas. Jag vet inte.

Ingen idé att försöka varna Hanna, jag försökte vädja till henne efter det framkommit att S en gång i tiden googlat på plötslig spädbarnsdöd angående att mörda familjen Davidsson när HD var psyksjuk. Att hon borde ta barnen och dra till ett skyddat boende. Men det framkom i förhör att HD inte ansåg det iögonfallande utan naturligt som nära anhörig till en sjuk person. Det betyder att hon är ohjälpbar, precis som Lena. Lena varnades av vänner, men hon var sjukligt bunden vid SD, och ville inte avbryta. T.o.m sista dagen vid liv var SD inbjuden till henne på kladdkaka med hjärt-emoji.

Enligt uppgift vill HD istället medvetet fortsätta kela med tigern. Om inte den typen av kvinnor existerade skulle tigern förbli helt ensam. Det vore bäst så, för alla parter.
Citera
2021-02-24, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Ingen idé att försöka varna Hanna, jag försökte vädja till henne efter det framkommit att S en gång i tiden googlat på plötslig spädbarnsdöd angående att mörda familjen Davidsson när HD var psyksjuk. Att hon borde ta barnen och dra till ett skyddat boende. Men det framkom i förhör att HD inte ansåg det iögonfallande utan naturligt som nära anhörig till en sjuk person. Det betyder att hon är ohjälpbar, precis som Lena. Lena varnades av vänner, men hon var sjukligt bunden vid SD, och ville inte avbryta. T.o.m sista dagen vid liv var SD inbjuden till henne på kladdkaka med hjärt-emoji.

Enligt uppgift vill HD istället medvetet fortsätta kela med tigern. Om inte den typen av kvinnor existerade skulle tigern förbli helt ensam. Det vore bäst så, för alla parter.
SD beskrev själv vid ett tillfälle (i fupen) att när LW började bli lite väl nonchalant ang honom, så drog han sig tillbaka och gjorde sig otillgänglig - då vaknade intresset igen hos LW. Minns inte var, när eller hur SD berättade det, men det satte sig i mitt minne. Detta sätt gör nog sitt till att HD klänger sig fast vid honom. Han spelar ointresserad och hon ränner honom i hälarna som vilken hundvalp som helst. Ganska vidrigt.
Citera
2021-02-24, 17:02
Medlem
Ref: B2705-18 Aktbilaga 147 Förhör SD : Sida. 679
Stefan Davidsson: Eh ingen aning faktiskt..eh.. knutkragballefrån Indien kanske.. nej jag har ingen aning.
FL2: Näe..
Det var väl någon annan som referera till detta ?
Han har en aning, vad har han för hållhakar på umgängeskretsen ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in