2021-02-24, 14:57
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Han var inte själv. Han hade någon med sig och hans ombud var med via telefon.

Hade du rekommenderat din morfar att ducka och hoppas på att tvisten löser sig själv?

Jag hade rekommenderat att någon annan (jurist) förhandlar i hans ställe.
2021-02-24, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pibesill
En till värdering dessvärre låst artikel.

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/experternas-vardering-sa-mycket-ar-huset-vart/

Just Densia, som gjort värderingen, har varit i blåsväder för att de haft fel och säljaren hamnat i domstol på grund av detta.

https://www.svt.se/nyheter/konsument/densia-familjen-har-inte-lidit-skada-av-felet

Citat:
Fastighetskonsulten Densia anser inte att det är företagets ansvar att familjen Monsén hamnat i en domstolsprocess till följd av felaktiga mätbevis.
2021-02-24, 15:06
Medlem
DaEzzs avatar
EB nu anmäld för grovt förtal relaterat den FB-artikel som tidigare diskuterats:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/ebba-busch-anmals-for-grovt-fortal-av-juridiskt-ombud
2021-02-24, 15:06
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek
Just Densia, som gjort värderingen, har varit i blåsväder för att de haft fel och säljaren hamnat i domstol på grund av detta.

https://www.svt.se/nyheter/konsument/densia-familjen-har-inte-lidit-skada-av-felet
För en felaktig mätning av yta, vilken bäring har den aktuella värderingen?
2021-02-24, 15:07
Medlem
Taggads avatar
Synnerligen driven och osympatisk person. EBT får verkligen mina positiva fördomar om kristenhet på skam. Levt i villfarelsen att kristen tro innebär ett visst mått av ödmjukhet. Icka då, hennes in absurdum envisa trampande på gubben för att hon anser sig ha juridisk rätt att trampa på honom är vämjeligt.

Säg den som inte hädanefter ser annat än den överkörda gubbens ansikte när den bortskämda jag-ska-ha-och-går-över-lik-mentalitet står i riksdagens talarstol och hycklar om KDs vurm för våra gamla och sköra. Fy fan!

Hon kan inte gömma sitt fula tryne bakom en genomskinlig juridisk mask. Hyckleriet sänker med rätta KD
Senast redigerad av Taggad 2021-02-24 kl. 15:11.
2021-02-24, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek

Jag tycker iofs inte att skillnaden från 4.2 +/- 200.000 och den på 4.6 är så stor. Har den samma spann så möts värderingarna på 4.4 miljoner. Då är köpeskillingen på 3.9 efter överenskomna avdrag inte ens i närheten av vad som skulle kunna anses vara ett ockerpris. Det finns alltid en osäkerhet i värderingar och de kan även variera en hel del beroende på tidpunkten för värderingen.
2021-02-24, 15:09
Medlem
Reimers avatar
Mycket skrik för lite ull sa kärringen som klippte grisen, den värdering som tydligen till sist kommit in till Uppsala Tingsrätt ligger alltså på 4 600 000 kronor, inte de fantasisummor som florerat i tråden.

Citat:
En ny värdering har gjorts av Esbjörn Bolins släktgård, som KD-ledaren Ebba Busch anser är hennes.

Ett värderingsföretag har detaljstuderat fastigheten och kommit fram till att värdet ligger på 4,6 miljoner – 700 000 kronor högre än i köpeavtalet.

Tidigare uppgifter talade om ett värde 4,2 miljoner.

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/experternas-vardering-sa-mycket-ar-huset-vart/

Låst artikel givetvis!

Men kontentan är ju att Ebba Busch är i rätt härad med sin värdering den var ju 4,2 miljoner +- 200000 inga konstigheter med den alltså.
Senast redigerad av Reimer 2021-02-24 kl. 15:16.
2021-02-24, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Synnerligen driven och osympatisk person. EBT får verkligen mina positiva fördomar om kristenhet på skam. Levt i villfarelsen att kristen tro innebär ett visst mått av ödmjukhet vilket hennes in absurdum envisa trampande på gubben för att hon anser sig ha juridisk rätt att trampa.

Många med mig kommer hädanefter inte se annat än den överkörda gubbens ansikte när den bortskämda jag-ska-ha-ödlan står i riksdagens talarstol och hycklar om KDs vurm för våra gamla och sköra. Hon kan inte gömma sitt fula tryne bakom en genomskinlig juridisk mask. Hyckleriet sänker med rätta KD
Hon anser ingenting. RÄTTSVÄSENDET anser dock att man ska hålla ingångna avtal.
Så biten om bristande moral får du nog ta med Esbjörn...
Du inser väl att det är Ebba som stämt Esbjörn - för att han inte uppfyllt en del av ett ömsesidigt avtal.
Om du lovat din kompis en Gretzky-bild och du kommer med en Matt Bartkowski så är det inte din kompis som gjort fel - inte heller har det med gud och Jesus att göra. Förstår du?
Senast redigerad av martinator 2021-02-24 kl. 15:13.
2021-02-24, 15:18
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Ja och hur ökade hans chanser att lösa det hela till sin fördel, när att han fegade ur? Han vände ju bokstavligen innan han kommit in i rummet. Kan inte kommit som en överraskning att Ebba var där, med ombud.
Nej, men hennes direkta attityd måste väl ha gett gubben obehagliga flashbacks om hur det hade varit vid tidigare möten och detta orsakade den kortslutning som fick gubben att fly i panik. Vad skulle det annat ha varit än att Ebba fyllde honom med skräck med sin bistert stränga uppsyn och ja som hon tyckte väl valda öppningsfraser?
2021-02-24, 15:20
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag tycker iofs inte att skillnaden från 4.2 +/- 200.000 och den på 4.6 är så stor. Har den samma spann så möts värderingarna på 4.4 miljoner. Då är köpeskillingen på 3.9 efter överenskomna avdrag inte ens i närheten av vad som skulle kunna anses vara ett ockerpris. Det finns alltid en osäkerhet i värderingar och de kan även variera en hel del beroende på tidpunkten för värderingen.

Och har Anticimex varit inblandade i den nya värderingen?

Fast när det gäller Binninge/E*björn så ger jag mig fan på att de använt den bedömning som Ebba Busch betalade för i sin nya värdering, det skulle inte förvåna mig i alla fall.

Vilka parametrar har Densia fått och använt?
2021-02-24, 15:24
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
EB nu anmäld för grovt förtal relaterat den FB-artikel som tidigare diskuterats:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/ebba-busch-anmals-for-grovt-fortal-av-juridiskt-ombud
Oj oj oj ja undrar hur hon nu ser ut? Det ska verkligen bli intressant å se nyheterna ikväll. Fyran har ju redan laddat upp. Jag tippar på att det blir ett: "TV4 har sökt Ebba Busch för en kommentar men....

Nu börjar det mullra hos partiet också: (artikel hos SVT)
KD har valt att inte kommentera anmälan utan meddelar att de återkommer när det finns något att säga och har hunnit titta på anmälan.
Senast redigerad av kubun 2021-02-24 kl. 15:30.
2021-02-24, 15:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Jo då. Det finns många fanatiska kristna dom röstar KD.
men som inte är med i partiet och har ledande ställning

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in