2021-02-24, 14:40
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Om Esbjörn inte hade backat från mötet där de skulle börja reda ut sakernas tillstånd och om Ebba där och då hade varit låst till att bara genomföra affären, då hade Esbjörn haft på fötterna för att mötet var meningslöst.

Nu blev det inte många ord växlade och mötet blev meningslöst för att Esbjörn gick därifrån.

Svårt att beskriva det till Esbjörns fördel faktiskt.

Så är det. Enda möjligheten att vända en initial vägran till samtal till Esbjörns fördel, är att fabulera om saken. Vilket också är vad vi ser Ebba-hatarna göra.
2021-02-24, 14:40
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ännu mer fantasier som står i direkt strid med vad som framkommit.

Det finns fakta att läsa om hur det gick till, läs det.
Konstig gubbe som inte tog emot Ebbas generösa erbjudande då om att häva köpet. Bara det i sig talar starkt för att gubben inte är att räkna som tillräknelig för denna sortens affär.....eller hur?
2021-02-24, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tunnelgatan
Hade Kristdemokraterna varit ett kristet parti så hade de ju rimligtvis gått till val på att förbjuda homovigslar och aborter?
Det vill de säkert men de vågar inte, deras siffror är ju inte direkt lysande som det är.
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Att faktiskt genomföra köpet.
Den upplevt dåliga PRn bygger ju på de lögner som media för fram. De kommer garanterat blir stämda i steg två varvid hela skiten kommer dras fram för allmänt beskådande. Rättshaveristerna bakom Esbjörn och journalisterna. Ebba har varken gjort något brottsligt eller moralsikt förkastligt egentligen.
Hennes enda "brott" är att hon är partiledare för KD - ett parti som etablissemanget hatar.

Då så, är inte själv övertygad om det du säger där, men med det perspektivet är ju det klart bästa att löpa linan ut och fortsätta. Men just nu skaver det lite på PR-biten. Jag vet faktiskt inte om det gjorts någon opinionsundersökning gällande vem som enligt allmänheten "har rätt". Kan vara intressant att ha pejl på ur en PR-synpunkt.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Det vill de säkert men de vågar inte, deras siffror är ju inte direkt lysande som det är.
Men snälla din jävla nibirus planetnörd.

Så fanatiska är knappast kristdemokrater.
2021-02-24, 14:42
Medlem
Det verkar vara en ny värdering inlämnad till tingsrätten på fastigheten. Densia har värderat den till 4.6 miljoner. Hinner vi få ut den innan de stänger för dagen?
2021-02-24, 14:45
Medlem
Har tyvärr inte tid att läsa tråden minutiöst och den fylls ju på med väldigt mycket pajkastning..
Men är det någon som fått reda ifall gubben dök upp i tingsrätten i måndags? Och isåfall hur det gick där?
2021-02-24, 14:45
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jaja, istället för att se till fakta så hemfaller även du till egna långsökta fabuleringar som inte finner något stöd i något av vad parterna uttryckt. Fantisera på du om det är det du vill. Då vet i alla fall jag att jag inte behöver bry mig så mycket om dina fantasialster.

Vi vet inte(?) hur EsB skulle förklara att han inte ville träffa EbB för ett möte. Det jag beskrev var ett i mitt tycke inte orimligt alternativ. Men vad jag ville ha sagt var det egentligen att gällande just frågan om det uteblivna mötet har jag bara tagit del av EbB:s version. Mycket möjligt att det EsB, ombud eller så har gett en förklaring, men det är inget jag sett till. Hypotetiskt kan det finnas andra skäl.

Och du behöver inte vara så konfrontativ, vi diskuterar ju bara? I det ingår att man får spekulera lite.
Senast redigerad av Troian 2021-02-24 kl. 14:51.
2021-02-24, 14:53
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det verkar vara en ny värdering inlämnad till tingsrätten på fastigheten. Densia har värderat den till 4.6 miljoner. Hinner vi få ut den innan de stänger för dagen?
Jaha, hade inte tidsfristen för en sådan redan löpt ut? Hur många värderingar har tingsrätten nu fått? Är det fler att vänta nu då från motparten tro? Det verkar sannerligen bli en långdragen historia detta med mycken prestige i och i synnerhet nu när smutskastning kommit med som en ingrediens
2021-02-24, 14:53
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Gubben är 81 år, hon är en slipad politiker med väldigt mycket erfarenhet av att förhandla. Jag skulle inte rekommendera min morfar 86 år att sätta sig vid samma bord som henne för att försöka reda ut en tvist.

Han var inte själv. Han hade någon med sig och hans ombud var med via telefon.

Hade du rekommenderat din morfar att ducka och hoppas på att tvisten löser sig själv?
2021-02-24, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tunnelgatan
Så fanatiska är knappast kristdemokrater.
Jo då. Det finns många fanatiska kristna dom röstar KD.
2021-02-24, 14:57
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Tror du att gubben sprang från mötet när Ebba med ett varmt leende genast öppnade med ett: "Självklart Esbjörn ska du få ångra dig och få ditt hus tillbaka varsågod och sitt! Det här ska bara ta några minuter så blir allt som det var innan vi först talades vid och utan att det ska kosta dig en krona."? Nej, självklart inte så utan han kände igen henne sen innan och att mötet inte skulle leda till annat än leda för honom. Det var därför han inte hade annat att göra än att snabbt dra sig undan henne.

Ja och hur ökade hans chanser att lösa det hela till sin fördel, när att han fegade ur? Han vände ju bokstavligen innan han kommit in i rummet. Kan inte kommit som en överraskning att Ebba var där, med ombud.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in