Citat:
Ursprungligen postat av
Gissa vem
Nu talar jag om att fastna i sina egna teorier i den betydelsen att det är jävligt märkligt att du på fullt allvar tror och påstår att det är RIMLIGARE att den erkänt tillbakadragna och reserverade CA skulle ha blivit polare med en 20-årig narkoman och börjat snacka ihop sig om sina ekonomiska problem och att lösa den mest akuta pengabristen genom att pundaren fixar köpare på puffran.
Rimligare än vadå?
Det var vapnet med rätt nummer som enligt ett inlägg skulle presenteras på årsdagen. Då kan det ju vara intressant att fundera på vilka möjligheter som kan finnas att det fortfarande finns i någons besittning (vilket är mycket osannolikt). Detta förutsätter nog att CA sålt det, men inte på det sätt han uppger, jag tror den historien är påhittad oavsett. Vilka andra möjligheter skulle då kunna finnas.
Han har inte sålt det till någon som känner till honom närmare, då hade det kommit fram. Sålt det till främling på gatan, nja. Då återstår någon tillfälligt bekant, vilket han förmodligen inte hade många, om nån alls. Och då kan exempelvis en granne av detta slag, i exakt samma situation vid samma tid, vara intressant. Varför skulle det vara mindre otroligt än slå sig i slag med en gatulangare?
Teori? Det var ett "redigt långskott" jag plockade fram ur byrålådan på grund av att vapnet skulle presenteras. Kanske tillräckligt intressant för att göra en "slagning" på, om fanns en utredning. Fanns det nån känd gatulangare som var relevant på nåt sätt, skulle gälla samma sak med denne. Finns dock ingen sådan, vad jag känner till.
Återigen, du återkommer till detta, jag är ingen palmeutredare, spaningsledare, eller domare i fallet. Jag intresserar mig för uppslaget CA och varthän man kan komma med det. Inte Ustasja eller finska kroppsbyggare. Nästa gång kan du ju gå in i Den stora tråden om knyppling och undra varför de håller på så mycket med olika aspekter av.. knyppling där.
Du missförstår f.ö. vad GW menar. Det är ej kritik mot att något kollats för mycket (undantaget CP möjligen), utan att utredare inte kunnat släppa uppslag de jobbat med i tio år och börja med nästa. Du skjuter vid sidan av målet i en fb-tråd.