Citat:
Ursprungligen postat av
Cheddarjoe
Hej! jag vill genomfra en TRT kur dvs inga starka grejer. Pongen r att hja mitt egna fria testo frn 12mg/mol till 20-25~, typ. Dbollar och annat r alldeles fr starkt. Jag eftersker Testo Gel som sljs ver recept i Sverige och frgan r vl om det gr att f tag p samma preparat (cleant, bra och rent inget labb i tjeckoslovakien)?
Bakgrunden till detta r att jag lider av lgt Testo men enligt vrden ligger jag p normal niv, vilket jag naturligtvis inte gr med 12mg/mol nr riktvrdet fr testo i mn r 12-35 dr under 12 r fr lite.
Tacksam fr hjlp!
Den hr sidan sger att du ligger lgt men inom det normala. Dock br det mtas vid nt tillflle till och du br sga att du knner dig nedstmd och hngig. Fast det beror p lder ocks. r du en yngre man s borde vrdet vara hgre och de borde lta dig f det. Som jmfrelse kan jag sga att min gamla farsgubbe hade 28! nr han var 65. Tyvrr fick han prostatacancer och d snkte de niverna med piller och sprutor. Han var inte sig sjlv efter det. Dr syntes det tydligt vad testosteronet betyder fr oss mn. Skulle jag f prostatacancer eller frhjda PSA-vrden s tar de bort testosteronet fr mig och d kan jag lika grna d iaf.
Citat:
Ursprungligen postat av
SantaxLucia
Hej!
Om du gr det hr kommer du pverka dig sjlv varje dag fr all din framtid. OM du r fdd med felaktiga kemikalier i din kropp s kommer en lkare ge dig precis det du behver. Att pverka sitt testosteron r i srklass det strsta beslut man kan ta och du kommer att behva kolla dig sjlv regelbundet hela ditt liv
Jag r ingen lkare men jag menar att det finns otroligt f som behver det hr. Lgt testo br mtas flera flera gnger och du SKA vara fysiskt aktiv och m bra p ALLA punkter i vrigt fr att genomfra mtbara testosterontest.
Testo r skitgott, jag liksom alla i hela vrlden skulle m dunder med lite testo, men vi r designade fr att leva utan sprutor
Hr mlar vi fan p vggen med bred pensel
Ost-Joe vill ju bara ha lite bttre tillvaro. Inte dopa sig. Sjlv r jag glad att ha sluppit antidepressiva i 10 r ven om jag kanske till slut mste brja fr att st ut med mitt ckliga skitliv. Inte ens testo hjlper hur lnge som helst. Har ftt Nebido i 10 r nu. Mr mycket bttre frn ngra dar in p vecka 1 sen fram till ungefr v. 8-10. Tyvrr fr jag ingen ny spruta frrn v. 16. Hade gel frst men den r alkoholbaserad och till slut klarar inte min hud det. Alldeles fr uttorkande.
Nackdelen med sprutorna r att det blir ojmn tillfrsel. Men precis som att jag antar att diabetikern grna hade sluppit sina sprutor s hade jag grna haft normala niver av testo. S hade jag ocks varje vecka p styrketrningen kunnat lgga p ett par kilo precis som alla andra i klassen i hgstadiet. Istllet fr bara 1 kg.
Att alltid komma sist, aldrig f tag i nn tjej, alltid vara usel och vrdels p allting....pjaa, hade jag vetat om att jag hade testosteronbrist nr jag kom i puberteten s hade jag ltt offrat ngra r av mitt liv ifall det r vad det hade kostat att f testosteron d.
Nu fr jag det fr att st ut s lnge som mjligt med det vrdelsa liv jag fick. De tta ok veckorna gr att jag orkar med resten men skulle jag f tag i lite gel att anvnda under nerperioden s kper jag det direkt.