Citat:
Ursprungligen postat av
Cheddarjoe
Hej! jag vill genomföra en TRT kur dvs inga starka grejer. Poängen är att höja mitt egna fria testo från 12mg/mol till 20-25~, typ. Dbollar och annat är alldeles för starkt. Jag eftersöker Testo Gel som säljs över recept i Sverige och frågan är väl om det går att få tag på samma preparat (cleant, bra och rent inget labb i tjeckoslovakien)?
Bakgrunden till detta är att jag lider av lågt Testo men enligt vården ligger jag på normal nivå, vilket jag naturligtvis inte gör med 12mg/mol när riktvärdet för testo i män är 12-35 där under 12 är för lite.
Tacksam för hjälp!
Den här sidan säger att du ligger lågt men inom det normala. Dock bör det mätas vid nåt tillfälle till och du bör säga att du känner dig nedstämd och hängig. Fast det beror på ålder också. Är du en yngre man så borde värdet vara högre och de borde låta dig få det. Som jämförelse kan jag säga att min gamla farsgubbe hade 28! när han var 65. Tyvärr fick han prostatacancer och då sänkte de nivåerna med piller och sprutor. Han var inte sig själv efter det. Där syntes det tydligt vad testosteronet betyder för oss män. Skulle jag få prostatacancer eller förhöjda PSA-värden så tar de bort testosteronet för mig och då kan jag lika gärna dö iaf.
Citat:
Ursprungligen postat av
SantaxLucia
Hej!
Om du gör det här kommer du påverka dig själv varje dag för all din framtid. OM du är född med felaktiga kemikalier i din kropp så kommer en läkare ge dig precis det du behöver. Att påverka sitt testosteron är i särklass det största beslut man kan ta och du kommer att behöva kolla dig själv regelbundet hela ditt liv
Jag är ingen läkare men jag menar att det finns otroligt få som behöver det här. Lågt testo bör mätas flera flera gånger och du SKA vara fysiskt aktiv och må bra på ALLA punkter i övrigt för att genomföra mätbara testosterontest.
Testo är skitgott, jag liksom alla i hela världen skulle må dunder med lite testo, men vi är designade för att leva utan sprutor
Här målar vi fan på väggen med bred pensel
Ost-Joe vill ju bara ha lite bättre tillvaro. Inte dopa sig. Själv är jag glad att ha sluppit antidepressiva i 10 år även om jag kanske till slut måste börja för att stå ut med mitt äckliga skitliv. Inte ens testo hjälper hur länge som helst. Har fått Nebido i 10 år nu. Mår mycket bättre från några dar in på vecka 1 sen fram till ungefär v. 8-10. Tyvärr får jag ingen ny spruta förrän v. 16. Hade gelé först men den är alkoholbaserad och till slut klarar inte min hud det. Alldeles för uttorkande.
Nackdelen med sprutorna är att det blir ojämn tillförsel. Men precis som att jag antar att diabetikern gärna hade sluppit sina sprutor så hade jag gärna haft normala nivåer av testo. Så hade jag också varje vecka på styrketräningen kunnat lägga på ett par kilo precis som alla andra i klassen i högstadiet. Istället för bara 1 kg.
Att alltid komma sist, aldrig få tag i nån tjej, alltid vara usel och värdelös på allting....pjaa, hade jag vetat om att jag hade testosteronbrist när jag kom i puberteten så hade jag lätt offrat några år av mitt liv ifall det är vad det hade kostat att få testosteron då.
Nu får jag det för att stå ut så länge som möjligt med det värdelösa liv jag fick. De åtta ok veckorna gör att jag orkar med resten men skulle jag få tag i lite gel att använda under nerperioden så köper jag det direkt.