2021-02-24, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Den stora frågan är inte varför Ebba inte säger en massa meninslösa saker i media.

Den stora frågan är varför Esbjörn vägrar medverka till att tvisten kan lösas, t.ex. genom att komma på möten. För tvisten kan inte lösas i media, den kan bara lösas öga mot öga. Parter måste träffas och komma överens. Ebba vill, Esbjörn vägrar, fakta.

Det är sällan den enes fel när två träter.

Jag tror esbjörn håller sig undan för att Ebba är jobbig och aggressiv. Jag hade också undvikit henne.
2021-02-24, 13:43
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Eftersom det inte finns några garantier så ja hon hade mycket väl kunnat bli stämd för att hon ville avbryta - lagen ger den möjligheten. Om du tror att det är enkelt att komma överens när en part börjar krångla så titta på var affären befinner sig idag och dra dina egna slutsatser.

Ja det förstår jag. Men vad tror du det bästa agerandet hade varit för Ebba ur PR-synpunkt?
2021-02-24, 13:43
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Tja det beror på - om du avbryter en husaffär kan vad som helst hända. Det finns inga garantier att köparen får igen någon handpenning. Framförallt inte om det är köparen som väljer att avbryta.
Det är en missuppfattning.

https://www.ekonomifokus.se/bostad/juridik/angra-kop-av-bostad-hava-avtalet

Fast här är det väl säljaren som inte vill sälja och avbryter och då ser jag ingen anledning att han får behålla pengarna om han inte vill ha skadestånd för träden hon tog ner.
2021-02-24, 13:45
Medlem
DenungaSvenskens avatar
Har inte följt det här speciellt aktivt så förstår inte riktigt alla problem. Däremot har jag hört från bekanta som jobbar inom KD att EBT är envis och ska ALLTID ha det på sitt sätt Ska bli intressant att se hur det slutar
2021-02-24, 13:45
Medlem
Varför lägger hon inte bara ner och fokuserar på sitt parti istället? Hur kan hon inte inse att detta vara sabbar för henne och partiet.
Och varför säger inte KD till på skarpen att en partiledare inte kan hålla på så här.
2021-02-24, 13:47
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ovanstående är väl EbB:s version? Inte säkert EsB med entourage delar den synen.

"Synen" är bekräftad av Ebbas ombud och ingiven till domstolen. Esbjörn med ombud har inte invänt emot utsagan.

Jag tvivlar starkt på att Ebba såväl som hennes ombud ljuger i frågan i media och inför domstolen och jag tvivlar ännu mer på att Esbjörns ombud som skulle vara med på mötet via telefon inte skulle invända om det är en lögn.

Det handlar om en faktauppgift, inte en åsikt. Man kan inte tycka om saken. Antingen hände det, eller inte.

Om du är så faktaresistent att du ska börja ifrågasätta sådana sedan länge välkända och accepterade fakta, så kanske du ska börja med att införskaffa en foliehatt.

Det framstår som du tänker sälla dig till pöbeln som skanderar att allt Ebba säger är lögn och allt Esbjörn och hans anhang säger är sant.

Jag fick initialt intrycket att du höll dig på en högre nivå än så. Det hade varit roligt om jag slapp bli besviken 😉
2021-02-24, 13:47
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Varför lägger hon inte bara ner och fokuserar på sitt parti istället? Hur kan hon inte inse att detta vara sabbar för henne och partiet.
Och varför säger inte KD till på skarpen att en partiledare inte kan hålla på så här.

Ersätter du henne med den halva miljon hon ligger ute med då?
2021-02-24, 13:51
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Det är sällan den enes fel när två träter.

Jag tror esbjörn håller sig undan för att Ebba är jobbig och aggressiv. Jag hade också undvikit henne.

Om det är något livet lärt mig så är det att det ofta är den enes fel när två träter. Klyschor som den är vad den tar till som helt har slut på sakargument.

Esbjörn är den som håller sig undan. Det har han till och med själv förklarat i media.
2021-02-24, 13:52
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ebba Busch har svarat på den senaste utspelet från Binninge angående polisanmälan för förtal.

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/ebba-busch-kommenterar-foertalsanklagelse.541nWQ7_s
Jag lägger upp länken till intervjun också - väldans bråttom hon hade iväg. Ser en hel del plågad ut och faktiskt också lättad över att det ännu inte kommit in någon anmälan om förtal.
https://www.tv4.se/artikel/149g1AiAtoluRRLYoP5WL5/ebba-busch-kommenterar-hotet-om-polisanmaelan-efter-hustvisten

Hur känns det å hamna i rätten.....den frågan flydde hon ifrån
Senast redigerad av kubun 2021-02-24 kl. 13:59.
2021-02-24, 13:53
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ebba Busch har svarat på den senaste utspelet från Binninge angående polisanmälan för förtal.

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/ebba-busch-kommenterar-foertalsanklagelse.541nWQ7_s

Väl talat!

eftertankens kranka blekhet kom kanske snabbt ikapp ...
2021-02-24, 13:54
Medlem
Citat:
Ersätter du henne med den halva miljon hon ligger ute med då?

Hon borde väl få tillbaka alla pengar om hon lämnar affären, men oavsett hon sabbar hela sin karriär med detta. Ebba har säkert det dubbla i årslön.
Sen borde partiet skita fullständigt i hennes halvmiljon, så de borde säga direkt att om hon ska vara partiledare så måste hon lägga av med det där.
2021-02-24, 13:55
Avslutad
Citat:
Om det är något livet lärt mig så är det att det ofta är den enes fel när två träter. Klyschor som den är vad den tar till som helt har slut på sakargument.

Esbjörn är den som håller sig undan. Det har han till och med själv förklarat i media.
Troligtvis för att slippa hennes tjat. Kan förstå honom man vill väl knappast umgås med någon som försökt luras som en frikyrklig pastor.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in