2021-02-24, 13:39
Medlem
Som pundare själv så får jag ändå säga att det är något annorlunda idag med Martin.
Känner igen mig själv på sätter han pratar
Citera
2021-02-24, 14:08
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallurkunskap
Som pundare själv så får jag ändå säga att det är något annorlunda idag med Martin.
Känner igen mig själv på sätter han pratar

Och du brukar benso?

Det är nästintill olyssningsbart då jag blir så generad å hans vägnar.
Så otroligt cringeigt 😐
Är det så himla svårt att antingen stoppa i sej tabletterna tidigare kvällen innan eller dygna?
Det här är verkligen dålig timing med tanke på att han börjar ta betalt nästa vecka.
Citera
2021-02-24, 14:18
Medlem
Problemet är inte Soneby i sändning - han är grym, plockar upp referenser, är allmänbildad och har känsla för flow i diskussionen. Problemet är Soneby när han inte är i sändning, vad jag har förstått från patreongruppen på facebook är det noll intresse från hans sida att kolla vilka gäster folk verkligen vill höra. Vad jag hör från honom - i sändning - är att om nån intresserar honom och han vill ha in hen som gäst, då är det någon annan som ska kolla om det går att boka in honom. (Senast i gårdagens sändning). Att han inte inser sin fördelaktiga position och faktiskt orkar kavla upp ärmarna för att få in gäster lyssnarna vill ha är mycket märkligt, jag tror det kommer skada AMK i längden. Eller rättare sagt, det har redan skadat AMK.
Citera
2021-02-24, 14:54
Medlem
Delat av Martin i patreongruppen:

Nu växlar AMK upp.

Under pandemin har AMK blivit ett vattenhål för både komiker och lyssnare. Ett ljus i mörkret, en fyrbåk i natten.

När allt ställs in, skjuts upp och sker på distans så finns podden där som vanligt. Dina favoritkomiker levererar alltid en mix av trams, nyheter, livemusik och allvar för alla, fyra dagar i veckan, gratis, rätt in i din poddspelare. Det kommer vi fortsätta att göra.

Men för att podden ska bli bättre behöver vi ta ett stort kliv framåt och till det behöver vi er hjälp. Under våren kommer AMK anställa en redaktör, samt genomföra en del tekniska förändringar för att kunna växa och bli bättre.
Därför kommer visst content att låsas in från och med månadsskiftet februari/mars

Det betyder att den andra exklusiva timmen endast är lyssningsbar för $5 patrons.

Där finns även den patreonexklusiva filmpodden Håller den? och Filippa Kjellmans nya experimentella solopodd Kjellmania. Därtill en mängd rabatterbjudanden med våra samarbetspartners. Vad sägs t ex om 40% rabatt på bokningar på Story Hotel?

Vill du vara med och stötta comedysveriges snuttefilt, stöd oss på patreon.com/amkmorgon.

Och tack alla befintliga och tidigare patrons! Det är ni som har byggt det här skeppet.
Citera
2021-02-24, 16:03
Medlem
Inget mål satt såklart för att anställa en redaktör med I guess? Vi kommer få se en redaktör lika lite som folk fick se sin merch.

Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Konstigt att ingen i studion säger eller frågar något.
Typ "hur mår du", "är du sjuk" eller något.
Om sluddrandet beror på benso så är det stora mängder.
Man blir inte sådan på 1-2 tior Stesolid.
Han har själv inte påpekat det heller.
Annars brukar han vara snabb med att säga att han sovit dåligt för att ursäkta sej men eftersom han inte sagt något är han nog inte medveten om det själv.
Som man inte brukar vara om man petar i sej för mycket lugnande.
Hoppas att han lyssnar i efterhand så att han inser hur påverkad han faktiskt är, on air dessutom.

Problemet med benso är att man tror att man låter och rör sig nyktert när man i själva verket är helt väck. Sedan är ju stess otroligt svag benso.

Detta har även en till bieffekt som brukar bli att man lätt slänger i sig någon extra.
Senast redigerad av pogba 2021-02-24 kl. 16:05.
Citera
2021-02-24, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WalkinTheDog

Det betyder att den andra exklusiva timmen endast är lyssningsbar för $5 patrons.

Okej. Det här känns som att det kan gå två vägar: 1) de mest lättbokade, de som inte har så mycket annat på g, fortsätter komma in - trots att de i många fall saknar personlighet, bildning och utstrålning (snälla, kunde inte pandemin få de flesta komikerna som redan stått och harvat på samma plats i två-fem år att fatta att de inte har nåt att tillföra kulturen inom detta fält).
2) De bra komikerna börjar kräva ersättning, om än bara symbolisk sådan, för att masa sina arslen in i studion.

Den bump i patreon som går att urskönja nu behöver inte betyda att detta är en framgång, snarare är det nog många som hoppas intensivt att det ska komma en förbättring av produkten i sig. Ut med lismarna och de uppenbart talanglösa, vårda de som gör nåt för varumärket.
Citera
2021-02-24, 19:08
Medlem
B. Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalkinTheDog
Delat av Martin i patreongruppen:

Nu växlar AMK upp.

Under pandemin har AMK blivit ett vattenhål för både komiker och lyssnare. Ett ljus i mörkret, en fyrbåk i natten.

När allt ställs in, skjuts upp och sker på distans så finns podden där som vanligt. Dina favoritkomiker levererar alltid en mix av trams, nyheter, livemusik och allvar för alla, fyra dagar i veckan, gratis, rätt in i din poddspelare. Det kommer vi fortsätta att göra.

Men för att podden ska bli bättre behöver vi ta ett stort kliv framåt och till det behöver vi er hjälp. Under våren kommer AMK anställa en redaktör, samt genomföra en del tekniska förändringar för att kunna växa och bli bättre.
Därför kommer visst content att låsas in från och med månadsskiftet februari/mars

Där finns även den patreonexklusiva filmpodden Håller den? och Filippa Kjellmans nya experimentella solopodd Kjellmania. Därtill en mängd rabatterbjudanden med våra samarbetspartners. Vad sägs t ex om 40% rabatt på bokningar på Story Hotel?

Vill du vara med och stötta comedysveriges snuttefilt, stöd oss på patreon.com/amkmorgon.

Och tack alla befintliga och tidigare patrons! Det är ni som har byggt det här skeppet.
Bah! Då slutar jag lyssna.

Jag har lyssnat på de gratisavsnitt som kommit av filmpodden. Och de suger hårt. Dåligt förbrerett. Har man lyssnat på the Rewatchables som ju är förebilden för filmpodden så är det olidligt att lyssna på.
Citera
2021-02-24, 19:26
Medlem
Ambivalens_s avatar
Hallå alla,

Martin Soneby här, med ganska stora nyheter.

Från och med månadsskiftet februari-mars kommer första halvan av AMK Sovmorgon finnas tillgängligt för alla som vanligt. Men andra delen, då jag är med och sluddrar, kommer finnas exklusivt tillgängligt för de som köpt merch och inte fått nåt samt betalar 5$ i månaden på patreon.com/AMKSovmorgon.

Även annat exklusivt material kommer finnas tillgängligt, som mina staycation-foton med flickvännen, PS5 streams, och mycket mycket mer. Bli patreon så hörs vi, ja, så länge du inte frågar om merch såklart.
Senast redigerad av Ambivalens_ 2021-02-24 kl. 19:33.
Citera
2021-02-24, 20:13
Medlem
Citat:
"Så säger vi hej och välkommen till Tind Soneby Wäneland som många av er känner igen från filmpodden Håller den?
Om allt går som det ska med det nya patreonupplägget och finansieringen når ända fram, är det Tind som blir AMK Morgons nästa redaktör. Det kommer att avsevärt höja produktionsvärdet på programmet och bidra till infallsvinklar vi tidigare inte haft. Det är hit pengarna går. Återinvestering i produkten och en tro på unga människor."
Svågerpolitik?
Citera
2021-02-24, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 404eos
Svågerpolitik?
Jävla trams att lipa om det, det är för fan ingen myndighet vi snackar om. Släpp det, bara släpp det.
Citera
2021-02-24, 21:14
Medlem
Run3s avatar
Vilka gäster tror ni inte kommer att jobba gratis åt AMK Studios AB?
Citera
2021-02-24, 21:29
Medlem
På kort sikt är det kanske bra. På lång sikt dåligt.

Personligen skiter jag rätt rejält i om till exempel Thomas Eriksson kan fakturera 800 pix/månad för att dyka upp i samma takt som nu. Fascinerande att det är en så stor grej i tråden. Podden kommer i och med detta sannolikt att tappa lyssnare över tid och därigenom både blir mindre attraktiv för gäster och sponsorer. Och egentligen är det väl där big bucks kunde funnits för Soneby. Alex & Sigge/Filip & Fredrik mfl skulle ju inte direkt öka sina intäkter genom att låsa in sig på patreon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in