2020-02-12, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yooii
Oj, trodde jag hade ignoreratt dig men det hade jag visst inte. Vad tokigt det kan bli.

Men nu när jag ändå såg vad du hade skrivit så nej, jag har inga bevis men jag borde kanske ha skrivit ”påstods ha stulit” för att vara så tydlig som möjligt.

Du kan väl höra vad hon själv säger om saken här:
https://play.acast.com/s/arkivsamtal/d9295e65-1102-464c-94c0-16ad2d2a050f

Jag tror inte du förstår hur ignore-functionen fungerar......

Ja, tack det kan jag men nu bad jag dig förklara.
Citera
2020-02-12, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobHet
Fan vad besviken jag blir! Varför är det ingen som hackar på den där jävla Råland? Obegripligt! ORIMLIGT!!!

Rätt torr? Pappa-humor? Har svårt att klanka ner på folk som är så snälla och icke-dryga, men ja, han är ingen favorit
Citera
2020-02-12, 19:34
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Jag tror inte du förstår hur ignore-functionen fungerar......

Ja, tack det kan jag men nu bad jag dig förklara.
Du är ändå den första och enda hamnat på den listan så lite hedrad kan du allt känna dig.

Vad tycker du att jag ska förklara? Det är fortfarande oklart.
Citera
2020-02-12, 23:01
Medlem
För övrigt lustigt att martin säger först att en dipsås kostaf 7kr och 10 av dessa kostar 90 spänn.

Geni kan man inte kalla han.

Citat:
Ursprungligen postat av yooii
Du är ändå den första och enda hamnat på den listan så lite hedrad kan du allt känna dig.

Vad tycker du att jag ska förklara? Det är fortfarande oklart.

Tack för informationen, omvärlden är så lättad att du luftade det.

Ja, vad tror själv? Kontentan av intervju så att resterande inte behöver lyssna på 60 minuters podd.
Citera
2020-02-12, 23:16
Medlem
Vad förväntar sig My om denna story? Sympatier för att hon kastar pärlor åt svin? Att hon ser det som en bedrift att göra en bolegnese korrekt?

"T.om. rödvin" wt-varning där.

Hon är fruktansvärt osympatisk.
Senast redigerad av egenvilja 2020-02-12 kl. 23:20.
Citera
2020-02-13, 00:33
Medlem
Run3s avatar
Tycker synd om Fanny som önskar sig ett till barn. Hoppas att hon hittar en partner och att hon lyckas få ett till. Ska tänka på henne i mina böner. Hon var nämligen otrolig nu för att det snart skulle vara försent, för att hon fyller 35 år i april. Men är det verkligen så kört redan för henne? Jag har inte så bra koll, men för mig låter 35 år inte så gammalt. Hon lät väldigt mörk i sina chanser för att lyckas bli gravid igen.
Citera
2020-02-13, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Vad förväntar sig My om denna story? Sympatier för att hon kastar pärlor åt svin? Att hon ser det som en bedrift att göra en bolegnese korrekt?

"T.om. rödvin" wt-varning där.

Hon är fruktansvärt osympatisk.

Nu tycker jag det går till överdrift med kritiken här. Bara en anekdot om en snorunge, tyckte den var helt okej
Citera
2020-02-13, 09:48
Medlem
För fan, sluta kalla rädsla för coronaviruset för rasism. Vet inte om det är deras egna ord eller om de citerar från artiklar, men är inte första gången de kallar det för det.
Men 99% av alla som är smittade av coronaviruset är kineser.
Det är inte rasism, det är sunt jävla förnuft att hålla sig undan china town och kineser.
Citera
2020-02-14, 05:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuneSnus
Nu tycker jag det går till överdrift med kritiken här. Bara en anekdot om en snorunge, tyckte den var helt okej

För mig var det en story om en mamma nära ett nervöst sammanbrott.

När jag var 19 och utflygen var storkok som dessa standard. Mossan fick köpa ut rödvin och koket varade en hel dag samt en natt på balkongen.

Men superduktiga Mamma my måste rättfärdiga att hon gav en sjuårig unge trauma för livet genom att hon hade låtit det kokat i två timmar + haft vin i..... WT.

Visserligen en skitunge, men fortfarande en unge. Nästa gång gör pannkakor.....
Citera
2020-02-14, 05:33
Medlem
Kul även att Robin "jag har skit på hen men det tar vi i paus" Berglund återupprepar sin chargong med att nämna att han känner skogsturken och lämnar det så.

Det övergår mitt förstånd att ens säga så, förstår han inte själv vilken dryg idiot han framstår som? Tack vare folk som Robin som Stockholmare har dåligt rykte.
Citera
2020-02-14, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuchullain
Men nu får ni ju ge er... 3000 olika sorters knark? Jag gick tillbaka och lyssnade. Det hon säger är "58 olika sorter, nånstans därikring". Källan är hennes dåvarande chef, en brittisk pubägare. Det är längesen, det är den thailändska tullen, det kan ha rått språkförbistringar (det kan ha varit ett test som kan upptäcka över 50 olika narkotikaklassade ämnen, men man kan inte veta vilket/vilka förrän man gjort ett noggrannare test, typ masspektroskopi). 58 är inte 3000, vem är det som saltar egentligen?

Dessutom, man har oftare än inte spår av diverse narkotika (vanligast verkar kokain vara) i plånboken, på sedlar, mynt och kort. Britterna gjorde nån studie där det visade sig att en sedel i snitt hann vara i cirkulation i två veckor innan den hade mätbara spår av kokain på sig.

Det är ju fan samma sak varje gång nån ny (särskilt kvinnor) börjar bli återkommande i AMK. Flashbackarna går bananas och gnäller och överdriver hejvilt. När Fanny började bli en stammis i podden så fanns det fan inte ett gott ord om henne här i tråden, det vara bara klagomål. Skulle jag palla att läsa igenom den från början så lär jag ju hitta folk som gnäller på Elinor Svensson, Felicia Tomala och Sandra Ilar också.

Ja, My är lite PK och gillar impro mer än de flesta (det är ju hennes jobb). Men i stort sett alla gäster i podden gillar impro, håller på med det eller har gått en kurs eller två. My och Erik började bli mer frekventa gäster ett tag efter att Martin hade gått kurs hos dem på Presens. Så "hållhaken" är väl antagligen att han lärde känna dem då och tycker om dem. Mer konspiratoriskt än så behöver det inte vara.

Själv tycker jag My är trevlig och rolig, men jag gillar också nästan alla som är med i AMK. Förutom Brenning, eftersom han aldrig klipper klart "Quick - en humorshow". När han väl gjort det kan jag gilla honom igen (och hej på dig Brenning, jag vet att du läser om dig själv på flashback! Iväg och klipp med dig!).

Starta er egen kvinno- och PK-befriade morgonpodd om det nu är så jävla jobbigt att lyssna på AMK. Eller leta upp nån annan. Finns ju mängder. Nassarna verkar ju ha en podd per medlem i snitt, finns säkert nåt där som kan tilltala en del av er...

Min laptop har blivit topsad en och annan gång i diverse tullar. Det har varit en och annan substans på exakta stället där topsen drogs.

Hade det vart efter narkotika hade jag vart körd. Det topsas efter explosiva ämnen och inte efter narkotika.

Sedan är 58 fortfarande en absurd siffra. Vet du hur många illegala substanser det finns i Thailand?

Jag skulle tippa på kanske 100+ i Sverige och senas4te åren har kanske ett 30-50 tal tillsats pga all RC.

Men, ja den historian var absolut trordig.....

Men skönt kort du drar, man är nazist och kvinnohatare för att man tycker att My stjälper varje avsnitt hon är med i. Vad näst? Är jag incel med och inte gått utanför min lägenhet?

Jag bor hostels världen över gubben lilla.
Senast redigerad av egenvilja 2020-02-14 kl. 05:51.
Citera
2020-02-14, 14:17
Medlem
st33rs avatar
Ni som tycker det låter orimligt med My's historier om hemmafester och div Bandidos som crashar fester o ger folk stryk..osv.. det är inte så konstigt

Under 00-talet växte det fram massa lokala gäng varav vissa ville ansluta sig till större.
Tänk bara på fåntrattem Danho Accar o hans små killar..

Det här är inte la costra mafiosos, utan div lokalaRonny o Ragge-killar, moppeligister, såna som på 80-talets slut hade jeansjacka m Iron maiden tryck.. det är ett lantisfenomen.

Helt vanliga WT killar med energidryck och moppe och hoodies . Plötsligt hör nån hur Liam och Alex "är med i Bandidos". Det är sk blöjgangsters. Klart diverse personer i deras generation dyker på dem i en mindre stad. Sen hamnar nån på kåken för ett hekto fultjack. Nån blir hockeytränare.

Sen kan man Tycka va man vill om att medelklasstjejen My lyfter upp o vårdar dessa högstadieminnen för krydda lite "jag har minsann varit med om hårda grejer.." o spänning till sin medelklassbakgrund. Men nog är det sant, det tvivlar jag inte på.
Senast redigerad av st33r 2020-02-14 kl. 14:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in