Citat:
Ursprungligen postat av
Cuchullain
Men nu får ni ju ge er... 3000 olika sorters knark? Jag gick tillbaka och lyssnade. Det hon säger är "58 olika sorter, nånstans därikring". Källan är hennes dåvarande chef, en brittisk pubägare. Det är längesen, det är den thailändska tullen, det kan ha rått språkförbistringar (det kan ha varit ett test som kan upptäcka över 50 olika narkotikaklassade ämnen, men man kan inte veta vilket/vilka förrän man gjort ett noggrannare test, typ masspektroskopi). 58 är inte 3000, vem är det som saltar egentligen?
Dessutom, man har oftare än inte spår av diverse narkotika (vanligast verkar kokain vara) i plånboken, på sedlar, mynt och kort. Britterna gjorde nån studie där det visade sig att en sedel i snitt hann vara i cirkulation i två veckor innan den hade mätbara spår av kokain på sig.
Det är ju fan samma sak varje gång nån ny (särskilt kvinnor) börjar bli återkommande i AMK. Flashbackarna går bananas och gnäller och överdriver hejvilt. När Fanny började bli en stammis i podden så fanns det fan inte ett gott ord om henne här i tråden, det vara bara klagomål. Skulle jag palla att läsa igenom den från början så lär jag ju hitta folk som gnäller på Elinor Svensson, Felicia Tomala och Sandra Ilar också.
Ja, My är lite PK och gillar impro mer än de flesta (det är ju hennes jobb). Men i stort sett alla gäster i podden gillar impro, håller på med det eller har gått en kurs eller två. My och Erik började bli mer frekventa gäster ett tag efter att Martin hade gått kurs hos dem på Presens. Så "hållhaken" är väl antagligen att han lärde känna dem då och tycker om dem. Mer konspiratoriskt än så behöver det inte vara.
Själv tycker jag My är trevlig och rolig, men jag gillar också nästan alla som är med i AMK. Förutom Brenning, eftersom han aldrig klipper klart "Quick - en humorshow". När han väl gjort det kan jag gilla honom igen (och hej på dig Brenning, jag vet att du läser om dig själv på flashback! Iväg och klipp med dig!).
Starta er egen kvinno- och PK-befriade morgonpodd om det nu är så jävla jobbigt att lyssna på AMK. Eller leta upp nån annan. Finns ju mängder. Nassarna verkar ju ha en podd per medlem i snitt, finns säkert nåt där som kan tilltala en del av er...
Min laptop har blivit topsad en och annan gång i diverse tullar. Det har varit en och annan substans på exakta stället där topsen drogs.
Hade det vart efter narkotika hade jag vart körd. Det topsas efter explosiva ämnen och inte efter narkotika.
Sedan är 58 fortfarande en absurd siffra. Vet du hur många illegala substanser det finns i Thailand?
Jag skulle tippa på kanske 100+ i Sverige och senas4te åren har kanske ett 30-50 tal tillsats pga all RC.
Men, ja den historian var absolut trordig.....
Men skönt kort du drar, man är nazist och kvinnohatare för att man tycker att My stjälper varje avsnitt hon är med i. Vad näst? Är jag incel med och inte gått utanför min lägenhet?
Jag bor hostels världen över gubben lilla.