Citat:
Ursprungligen postat av
Trolltestet
Fast skatteplanering är ett Världsmästerskap som alla större företag gör oavsett hur låg skatten är.
Sant, men om man nu hade 10% skatt även för företag så skulle de inte löna sig på samma sätt att ha alla dessa skatteplanerare, jurister och liknande anställda.
Givetvis skulle alla vilja slippa betala skatt bara man visste hur man kunde göra och vilka små hål det går att komma igenom men samtidigt så behövs skatter. Problemet idag är att de är väldigt felvridna.
Skulle gärna se kryssrutor på skattsedeln vad man vill betala för. Jag har inga barn så jag behöver inte betala för skola längre. Jag tycker inte om invandrare som går på bidrag och bara kostar en massa pengar inom vård, polis och liknande så det tänker jag inte kryssa för. Jag har bil, använder sjukvård och en massa andra system som jag gärna betalar för via skattekuvertet.
Samma som blodgivare, vill egentligen inte att mitt blod ska gå till att rädda invandrare som skjuter och knivhugger varandra men tyvärr får jag inte heller där sätta ett kryss.