Citat:
Ursprungligen postat av
AlkoholiseradArab
Undrade när folk skulle börja reagera på dessa "kommentatorer".
Dock har jag bara sett korta fraser med Dikmen. Fullblodsidiot... Så jag har skippat när han varit med.
Men i början (typ första avsnittet på tv4play) så reagerade jag även på tjejen, den rödhåriga. Vad fan hon nu heter... Riktig jävla praktidiot och pratar om deltagarna väldigt nervärderande och hånfullt.
Jag är inte känslig men hon är ju dum i hela huvudet på riktigt. Dikmen har ju iaf ett tonläge som kan få en att ana viss humor och skämt. Eller försök till i a f. När hon pratar om deltagarna ser hon mest äcklad och irriterad ut. Tittar inte ens på avsnitten när det är "studio snack" längre. Hoppas verkligen att Tv4 tar till sig av detta. Fy fan
Humorn har tyvärr ändrats markant sedan 90-talet. Jag älskade Richard Pryor tidigt när VHS kom. Han var ju trendsättare inom inspelad stand-up för TV och senare video. Nu är jag inte så gammal för att kunna säga att Pryor tillhörde "min tid". Däremot älskar jag humorn från 70-talet och även 80-talet.
Tidigare var humorn utformad att skratta med publiken eller åt själva komikern. Det som har skett, har jag märkt sedan länge, är att skratta åt publiken, vilket gör att humorn inte är lika rolig eller intressant längre. Dessutom att välja ut måltavlor att skratta åt gör den väldigt osmaklig. Det blir helt enkelt inte roligt längre utan patetiskt att göra sig rolig över andra och ens egen publik.